آب های خروشان – بررسی بازی Riptide GP2 - تکفارس 
آب های خروشان – بررسی بازی Riptide GP2 - تکفارس 

آب های خروشان – بررسی بازی Riptide GP2

امین حسین پور
۷ مرداد ۱۳۹۲ - 11:59
Riptide-GP2

همانطور که می دانید قسمت دوم بازی محبوب Riptide GP چند روز پیش عرضه شد. در این پست قصد داریم به بررسی کوتاهی از این بازی بپردازیم. نسخه دوم این بازی در پی موفقیت خوب نسخه اول عرضه شده است و بهبودهایی را در زمینه های مختلف با خود به همراه آورده است. اکنون می خواهیم بررسی کنیم که این بهبودها تا چه اندازه می باشند.گیم پلی بازی همانند نسخه اول می باشد شما سوار بر قایق موتوری بوده و باید با رقبا به مسابقه بپردازید. در پیست مسابقه سطوح شیب داری وجود دارند که به شما اجازه می دهند حرکات نمایش انجام دهید که این حرکات نمایشی باعث بالا رفتن میزان Boost شما می شود.

rptide gp2

یکی از بهبودهایی که در این نسخه نسبت به نسخه قبل بیشتر به چشم می آید تعداد حرکات نمایشی می باشد که بیشتر شده است. حرکات نمایشی نسخه اول همگی حضور دازند ولی حرکات جدیدی نیز وجود دارند که با کسب امتیاز می توانید آن ها را آنلاک کنید. قابلیت دیگری که به نسخه دوم اضافه شده است قابلیت آپگرید کردن وسیله نقلیه می باشد. شما با برنده شدن در مسابقات پول کسب می کنید و با استفاده از پول های خود می توانید به آپگرید کردن قایق موتوری خود برپدازید. البته امکان خرید قایق موتوری های جدید و سریع تر نیز وجود دارد ولی هزینه به مراتب بیشتری را می طلبد.

riptide gp2

در نسخه قبلی به دلیل تعداد کم مسیرهای بازی این حس به بازیکن دست می داد که دارد همان مسیرهای تکراری را در جهاتی دیگر مسابقه می دهد ولی در این نسخه تعداد مسیرها بیشتر شده و مدت زمان زیادی طول می کشد تا مسیرها برایتان تکراری شوند. کنترل بازی همانند نسخه اول می باشد و این بار ترمز نیز به بازی اضافه شده است هرچند شاید زیاد به آن احتیاج پیدا نکنید. در نسخه اندروید از کنترلر نیز پشتیبانی می شود. قسمت آنلاین بازی در نسخه دوم به مراتب بهترشده است. حالت مالتی پلیر آنلاین که تا ۴ بازیکن را پشتیبانی می کند به شما اجازه می دهد که با بازیکنان دیگر به رقابت بپردازید. قابلیت های آنلاین همانند همگام سازی با فضای ابری در هر دو نسخه آی او اس و اندروید وجود دارد.

نسخه دوم بهبودهایی نه چندان بزرگ ولی قابل توجه را در قسمت گرافیک با خود به ارمغان آورده است. اولین چیزی که با وارد شدن به محیط بازی توجه شما را جلب می کند آب است که نسبت به نسخه قبل بهتر به نظر می رسد. دوایس های اندرویدی تگرا۴ و آی او اسی جدید می توانند از همه قابلیت های بازی در این قسمت همانند بافت های با رزولوشن بالا، نورپردازی داینامیک و سایه زنی real-time بهره ببرند. کیفیت بصری در دیوایس های اندرویدی فاقد تگرا۴ و آی او اسی فاقد retina پایین تر می باشد ولی بازهم گرافیک بازی خوب می باشد.

riptide gp2

شما می توانید تنظیمات گرافیکی بازی را در هر دو پلتفرم برای ایجاد تعادل بین کیفیت و پرفرمنس تنظیم کنید. مثلا در آی پد مینی با تنظیمات متوسط بازی روان اجرا می شود ولی با فعال کردن تنظیماتی مانند splash FX و سایه های با کیفیت بالا فریم ریت بازی افت کرده و بازی لگ می زند. شما در دیوایس هایی همانند آیفون ۵ و آیپد ۴ و دیوایس های اندرویدی تگرا۴ می توانید بازی را با حداکثر تنظیمات گرافیکی و بدون افت پرفرمنس تجربه کنید.

riptide gp2

در قسمت صداگذاری نیز Riptide GP2 نسبتا خوب عمل کرده است و سیستم صدا گذاری به غیر از صدای موتور وسایل نقلیه که همگی شبیه به هم می باشند در بقیه قسمت ها عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است. در کل این نسخه نسبت به نسخه قبل بهتر شده و می تواند طرفداران را بیشتر از قبل راضی نگه دارد.

ویژگی های مثبت: حرکات نمایشی زیادتر، مسیرهای جدیدتر، گرافیک بهتر

ویژگی های منفی: محدود بودن حالت آنلاین به ۴ بازیکن، گرافیک پایین تر در دوایس های معمولی نسیت به دیوایس های تگرا۴

امتیاز: ۸/۱۰

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.