رم های جدید ADATA – فراتر از فرکانس معمول - تکفارس 
رم های جدید ADATA – فراتر از فرکانس معمول - تکفارس 

رم های جدید ADATA – فراتر از فرکانس معمول

میلاد کرمانشاهی
۸ مرداد ۱۳۹۲ - 14:42
رم های جدید ADATA – فراتر از فرکانس معمول - تکفارس 

شرکت ADATA Technologies، که یکی از نام های مطرح در زمینه ماژول های حرفه ای DRAM و ابزارهای NAND Flash (مثل SSD و حافظه فلش)، امروز جدیدترین XPG خود موسوم به XPG 3100 V2 را معرفی کرد که در فرکانس ۳۱۰۰ مگاهرتز فعالیت می کند.

قابلیت دو کاناله این سری برای ارائه کارکردی حرفه ای بر روی پلتفرم Z87 و پردازنده های نسل چهارم اینتل در نظر گرفته شده است. XPG 3100 V2 حاصل مشارکت اختصاصی ADATA با ازراک می باشد و قرار است بدون هیچ مشکلی بر روی هر مادربرد Z87 کار کند. به دلیل تست های سازگاری شدیدی که پیش از عرضه بر روی این سری اعمال شده است، مشکلی از لحاظ سازگاری با برند های مختلف نخواهد داشت (چرا که در لیست QVL آن ها قرار گرفته است) به همین دلیل مستقسما و از طریق قابلیت XMP و در ولتای کاری ۱٫۶۵ ولت به فرکانس ۳۱۰۰ مگاهرتز اورکلاک می شود. این سرعت بی سابقه برای راضی نگهداشتن عاشقان سرعت می باشد!

a1
a2

XPG V2 صرفا بازار گیمرها و اورکلاکرها را هدف قرار داده است و با سرعت بی رقیب و دمای مناسب می تواند از عهده وظایفش به خوبی برآید. البته رکورد XPG V2 فقط در شکستن فرکانس نیست بلکه با رسیدن فرکانس به ۳۱۰۰ پهنای باند آن نیز ۲۴,۸۰۰ مگابایت در ثانیه می رسد که باورنکردنی است.

این سری از نسخه ۱٫۳ قابلیت Intel XMP (همان Xtreme Memory Profile) و پلتفرم دو کاناله پشتیبانی کرده و با RoHS سازگار می باشد. مدار چاپی XPG V2 از نوع ۸ لایه ای است و هیت سینک آلومینیومی و زیبای آن نیز در دفع حرارت نقش موثری دارد. XPG V2 صرفا برای پردازشگرهای Haswell و پلتفرم Z87 طراحی شده است. در حال حاظر کیت ۸ گیگابایتی (دو ماژول ۴ گیگابایتی) این سری تایید شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.