تصویر جدید از آذرخش MSI - تکفارس 
تصویر جدید از آذرخش MSI - تکفارس 

تصویر جدید از آذرخش MSI

میلاد کرمانشاهی
۸ مرداد ۱۳۹۲ - 22:15
تصویر جدید از آذرخش MSI - تکفارس 

شرکت MSI، شریک دو طرفه AMD و NVIDIA برچسب Lightning خود را به جعبه هر کارتی نمی زند و اگر کارتی این نام را به یدک بکشید حتما محصولی اختصاصی خواهد بود. این شرکت کارت گرافیک حرفه ای GTX 780 Lightning را برای اولین بار در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۳ پشت قابی مات به نمایش گذاشت (!) و کنجکاوی حاضران را برانگیخت. MSI به تازگی تصاویری جدید از GTX 780 Lightning منتشر کرده است که با این که هیبت کارت را به درستی به نمایش نمی گذارند ولی دیدنشان خالی از لطف نیست.

کمربند ها را ببندید و آماده پرواز با آذرخش باشید. Lightning جدید MSI قرار است حرفه ای ترین محصول انویدیایی این شرکت باشد و MSI خواب های زیادی برای آن دیده است، از خنک کننده جدید و قدرتمند Twin Frozr V گرفته تا برد اختصاصی و اصیل Lightning … .
a1

تصویر منتشر شده (تصویر بالا) ثابت می کند که MSI از فناوری Propeller Blade در ساخت پنجمین Twin Frozr خود بهره گرفته است. پره های فن خنک کننده شبیه به تیغ می باشند و به همین جهت Propeller Blade نامیده می شوند. این خنک کننده با تمام خنک کننده های دیگر این شرکت تفاوت دارد و به همراه برد اختصاصی و ماژول GPU Reactor قرار است GK110 را بتازاند. با قاطعیت می توان گفت که خنک کننده از دو عدد فن Propeller Blade استفاده خواهد کرد که طبق معمول بر روی هیت سینک آلومینیومی مستقر شده اند. به نظر می رسد که MSI قصد ساخت یک Lightning سنتی را ندارد چرا که رنگ زرد در خنک کننده آن مشاهده نمی شود و این شرکت برای اولین بار از ترکیب نقره ای و مشکی استفاده کرده است.

a2

به علاوه چندی پیش تصویری از این خنک کننده منتشر شده بود که لوگوی Lightning را بر روی آن نشان می داد که این لوگو به احتمال زیاد مجهز به نور LED زرد خواهد بود. تصویر دیگری که از این کارت منتشر شده است ( تصویر بالا) ماژول جدید GPU Reactor را نشان می دهد که در پشت برد جاسازی شده است. MSI هم اعلام کرده است که این ماژول نسبت به نسل قبل ارتقا پیدا کرده است. GPU Reactor به عبارتی یک برد PCB اختصاصی و کوچک در پشت برد تصلی می باشد که با افزایش (تنظیم) ولتاژ، پایداری چیپست را افزایش و نویز ساطع شده از مدار PWM را کاهش می دهد. ما نیز امیدواریم کارکرد این قطعه کوچک بهبود یافته باشد.

a3

اگر نگران کارایی GTX 780 Lightning هستید پیشنهاد می کنیم که نباشید چرا که این کارت نمرات شگفت انگیزی را ثبت کرده است. المور (Elmor)، اورکلاکر داخل کارخانه MSI توانسته است با این کارت در نرم افزار ۳DMark 11 امتیاز ۲۰,۱۹۵ را به ثبت برساند که شگفت انگیز است. MSI این کارت را سریعترین GTX 780 دنیا می خواند.

بلایی که المور سر کارت آورده است! اورکلاک سنگین زیر نیتروژن مایع و روی یکی از برد های Z87 MPower این شرکت!

a4

ار قدیم گفته اند هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری! این کارت هم چون بسیار خاص است (به عقیده سازنده اش!) قیمت آن ها بسیار خاص می باشد و باید حداقل ۷۰۰ دلار پول در جیبتان داشته باشید. اگر دارید، بسم الله!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.