تایتان G70 – تعریف جدید دسکتاپ - تکفارس 
تایتان G70 – تعریف جدید دسکتاپ - تکفارس 

تایتان G70 – تعریف جدید دسکتاپ

میلاد کرمانشاهی
۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - 19:25
تایتان G70 – تعریف جدید دسکتاپ - تکفارس 

اسوس امروز کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ خود موسوم به Tytan G70 را معرفی کرد. Tytan G70 مجهز به پردازشگر نسل چهارم اینتل و قابلیت اورکلاک با یک کلیک و بدون ریستارت می باشد.

مهم ترین نقطه قوت ین دسکتاپ استفاده از کارت گرافیک GTX 780 می باشد که با پشتیبانی از ۴ مانیتور، محیطی عالی برای بازی خلق می کند. طراحی کیس Tytan G70 زیبا و نوآورانه بوده و به گونه ای است که تهویه خوبی داشته باشد. قابلیت درون ساخت شارژ باتری به صورت وایرلس نیز می تواند در هر زمانی باتری موبایلتان رو پر کند. صدای SonicMaster هم جهت بازی کردن به صورت حرفه ای در نظر گرفته شده است.

a1

قابلیت مهم Tytan G70 اورکلاک پردازنده i7 4770K می باشد که با یک کلیک وبدون هیچ گونه ریبوتی می تواند انجام شود. این فناوری Turbo Gear نامیده می شود. Turbo Gear به کاربران اجازه می دهد که فرکانس ۳٫۷ گیگاهرتزی پردازنده را به دو حالت از پیش تعیین شده ارتقا دهند. حالت اول ۳٫۹ گیگاهرتز و حالت دوم ۴٫۱ گیگاهرتز می باشد. GTX 780 موجود در Tytan G70 هم ظرفیت لازم برای بازی در بالاترین حد تنظیمات را دارا می باشد و از قابلیت هایی چون ۳D Vision Surround پشتیبانی به عمل می آورد.

سرمایش کافی در میدان نبرد

a2

کیس Tytan G70 مجهز به سیستم خنک کننده ۱۰ مسیره با ۱۰ فن خنک کننده می باشد. با فعال کردن Turbo Gear درهای بغلی و سقف جلو آمده و ۶ فن در کناره ها و دو فن در سقف کیس بیرون می آیند. دو فن خنک کننده هم در کف کیس جاسازی شده است که همراه خنک کننده مایع تهویه بسیار خوبی را در کیس ایجاد می کنند. این سیستم سرمایشی کارآمد، Tytan G70 را به انتخابی عالی برای بازی های سنگین تبدیل کرده و طول عمر قطعات را هم افزایش می دهد. این دریچه های تهویه سنسور هایی دارد که از بسته شدنشان با دست فرد جلوگیری می کند. سطح کیس بسیار صاف و صیقلی می باشد وعلاوه بر خنک کنندگی، زیبایی و نورپردازی نیز نقش مهمی در Tytan G70 بازی می کند. لوگوی ROG در جلوی کیس و LEDهایی که در کف کیس در نظر گرفته شده است به زیبایی هر چه تمام تر نورپردازش می کنند و نور آن ها را هم طبق معمول می توان تغییر داد.

صدای SonicMaster

Tytan G70 از تکنولوژی SonicMaster اسوس بهره می برد. SonicMaster به همراه فناوری MaxxAudio (برنده جایزه فنی Grammy Awards) صدا را به بهترین شکل و کیفیت ممکن انتقال می دهند. این سیستم مجهز صدای انفجار و شلیک را بسیار واقع گرایانه تر پخش کرده و هم چنین کوچکترین صداهای موجود در محیط مثل صدای پای دشمنان را به وضوح می تواند به گوش گیمر برساند. Tytan G70 همچنین مجهز به نرم افزار اختصاصی تنظیم صدای اسوس موسوم به AudioWizard می باشد که اجازه اعمال تنظیمات صوتی دلخواه را به کاربر می دهد.

a3

استفاده همه جانبه

Tytan G70 فقط در بازی و سرگرمی خلاصه نشده است و قابلیت های کاربردی فراوانی به همراه آورده است. یکی از این امکانات سودمند قابلیت شارژ بی سیم آن است که می تواند برای اسمارت فون های سازگار با Qi Inductive Power مورد استفاده قرار بگیرد. برای استفاده از این قابلیت کافی است موبایل سازگار با Qi بر روی قسمت مخصوص در سقف کیس قرار بگیرد تا عمل شارژ آغاز شود. اسوس هم چنین ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی مجازی را به مدت ۳ سال در اختیار خریداران قرار می دهد.

دسکتاپ اسوس – پیشگام اعتبار و اعتماد

هدف اسوس در زمینه کامپیوتر همواره ارائه قطعات با کیفیت با طول عمر و کارایی بالا و نوآوری بوده است. البته این جمله صرفا یک تعارف نیست چرا که در نظرسنجی سال ۲۰۱۲ وبسایت PCWorld اکثریت کاربران، دسکتاپ های گیمینگ اسوس را برترین انتخاب ممکن در این حوزه دانسته اند. دلیل آن ها هم برای این انتخاب کیفیت، کارایی مناسب نسبت به قیمت، خدمات پس از فروش عالی و احترام به خریدار بوده است.

مشخصات فنی

و اما هیجان انگیز ترین قسمت کار، مشخصات فنی Tytan G70 می باشد. در ابتدا باید بگویم که Tytan G70 بر اساس پلتفرم Z87 طراحی شده است. قطعات این دسکتاپ بر اساس انتخاب خریداران با یکدیگر جمع می شود. در زمینه پردازشگر، پردازشگرهای های نسل چهارم i7 و i5 اینتل برای آن در نظر گرفته شده است. گرافیک Tytan G70 هم تا GTX 780 جای انتخاب دارد و البته مدل های پایین تر هم در دسترس می باشند. در زمینه گرافیک ذکر این مطلب هم ضروری است که استفاده از چند گرافیک به صورت همزمان (SLI و یا Crossfire) پشتیبانی نمی شود و برد استفاده شده در این دسکتاپ تنها یک اسلات PCIe 3.0 x16 دارد. این مدل حداقل/حداکثر مجهز به ۳۲/۴ گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز می باشد. در قسمت ذخیره سازی هم کاربران می توانند تا سقف ۱۵ ترابایت فضای ذخیره هارد دیسک (۵ عدد هارددیسک ۳ ترابایتی ۷۲۰۰ دور) به همراه حداکثر ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره SSD انتخاب نمایند که با اتصال SATA 6 Gb/s ارائه خواهد شد. درایو های نوری Tytan G70 نیز می تواند به انتخاب کاربران DVD RW، Bluray Writer و یا Bluray combo باشد. صدای این مدل ۷٫۱ کاناله می باشد که اتصالاتش در پانل خروجی قرار دارد. انتخاب کارت صدای حرفه ای اسوس موسوم به Xonar Phoebus هم اختیاری می باشد. در زمینه اتصالات هم ۶ عدد USB 3.0، چهار عدد USB 2.0، شش اتصال SATA 6 Gb/s، اتصالات نمایشی HDMI، DVI-D، D-Sub و DP به همراه پورت شبکه Gugabit Ethernet در نظر گرفته شده است. البته چون این مدل تاکید زیادی به قابلیت های صوتی دارد اتصالات هدفون، میکروفون و SPDIF هم در دسترس می باشد. منبع تغذیه Tytan G70 در دو مدل ۵۰۰ و ۷۰۰ واتی خواهد بود. اندازه آن ۳۰ در ۵۳ در ۶۳ سانتی متر بوده و وزنش هم ۲۴ کیلوگرم می باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید