افزایش سرعت GPU ایکس باکس وان - تکفارس 
افزایش سرعت GPU ایکس باکس وان - تکفارس 

افزایش سرعت GPU ایکس باکس وان

امین حسین پور
۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - 12:09
افزایش سرعت GPU ایکس باکس وان

چندی پیش با خبر شدیم که مایکروسافت دوباره دست به تغییری در کنسول نسل هشتمی خود زده است اما اینبار تغییر صورت گرفته مربوط به جنبه نرم افزاری نیست. همانطور که می دانید ایکس باکس وان از رقیب ژاپنی و دیرینه خود ضعیف تر است و شاید همین موضوع دلیل این تغییر باشد.کلاک پردازنده گرافیکی ایکس باکس وان ۸۰۰ مگاهرتز بود که اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته است این مقدار را به ۸۵۳ مگاهرتز افزایش دهد که باعث افزایش ۶.۵ درصدی سرعت کنسول می شود ولی باز هم از PS4 کم تر است.

افزایش سرعت GPU ایکس باکس وان

البته ارقام روی کاغذ شاید در اینکه کدام کنسول قوی تر است چندان مهم نباشد. همانطور که می دانید PS3 نیز از Xbox 360 قوی تر بود. طبق ادعای منبع با اینکه PS3 از Xbox 360 قوی تر بود ولی ما تفاوت چندانی در بازی ها ندیدیم که بنده به شخصه با این مورد مخالفم چون شاید در بازی های مالتی پلتفرم چنین بوده باشد ولی همه می دانیم که ایکس باکس ۳۶۰ هرگز نمی تواند بازی هایی همانند Uncharted، Gran Turismo، The Last of US و… را اجرا کند.

به هر حال افزایش قدرت سخت افزاری ایکس باکس وان نه تنها برای طرفداران این کنسول خوشایند می باشد بلکه ممکن است برای طرفداران کنسول سونی نیز همین وضعیت را داشته باشد. از کجا معلوم که سونی نیز به چنین کاری دست نزند؟؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید