Inno3D و مدل های جدید GTX 780 - تکفارس 
Inno3D و مدل های جدید GTX 780 - تکفارس 

Inno3D و مدل های جدید GTX 780

میلاد کرمانشاهی
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - 19:25
Inno3D و مدل های جدید GTX 780 - تکفارس 

شرکت Inno3D که تا کنون دو مدل از کارت گرافیک GTX 780 انویدیا را تحت برند Inno3D عرضه کرده بود، امروز دو عضو دیگر نیز وارد این خانواده کرد و تعداد مدل های GTX 780 را به چهارتا رسانید.

شرکت Inno3D چندی پیش دو مدل جدید و همه فن حریف GTX 780 موسوم به iChill Black GTX 780 Accelero Hybrid و iChill GTX 780 HerculeZ 3000 3x Ultra را معرفی کرد. این شرکت پیش از این دو مدل مرجع و iChill GTX 780 HerculeZ 2000 را عرضه کرده بود.

a1

مدل Accelero Hybrid همانند iChill black GTX TITAN AH این شرکت مجهز به خنک کننده مایع شرکت Arctic به نام Accelero Hybrid می باشد. برد به کار رفته در این مدل همان برد کارت مرجع می باشد. کارت گرافیک تاریک Inno3D علاوه بر مجهز به بودن به خنک کننده مایع، یک خنک کننده بادی مختصری هم در اختیار دارد که بر خلاف جثه کوچکش ضعیف نیست. این طراحی اندکی شبیه به طراحی ASUS GTX 770 Poseidon می باشد البته کمی زشت تر از آن است! البته این فن خنک کننده کاری به چیپست اصلی ندارد و به همراه هیت سینک مخصوص خود وظیفه خنک کردن تراشه های حافظه و مدار VRM را بر عهده دارد. اورکلاک کارخانه هم شامل حال Accelero Hybrid شده و فرکانس های پایه و بوست این مدل به ترتیب ۱۰۲۰ و ۱۰۵۹ مگاهرتز می باشد که در مقایسه با فرکانس های ۸۶۳ و ۹۰۰ مگاهرتزی کارت مرجع پیش رفت قابل توجهی محصوب می شود. تراشه های حافظه نیز در فرکانس موثر ۶۲۸۰ مگاهرتز فعالیت می کنند که در کارت مرجع ۶۰۰۸ مگاهرتز می باشد. Inno3D ادعا می کند که این سریعترین GTX 780 موجود است که می توان خرید!

a2

علاوه بر مدل Accelero Hybri این شرکت از مدل دیگری با خنک کننده قدرتمند HerculeZ 3000 رونمایی کرد. این خنک کننده در چند مدل از محصولات پیشین این شرکت نیز استفاده شده بود و به لطف سه فن خنک کننده آن، توان سرمایشی مناسبی دارد. این کارت هم از پیش اورکلاک شده است اما اورکلاک آن خفیف تر از مدل Black می باشد. فرکانس های پایه و بوست این مدل ۱۰۰۶ و ۱۰۴۶ مگاهرتز می باشد. حافظه آن هم سرعتی بالغ بر ۶۲۰۰ مگاهرتز دارد.  ادعا شده است که هر دو مدل سرعتی برابر و حتی سریعتر از GTX TITAN دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید