انویدیا با GTA V می آید؟ نمی آید؟ - تکفارس 
انویدیا با GTA V می آید؟ نمی آید؟ - تکفارس 

انویدیا با GTA V می آید؟ نمی آید؟

میلاد کرمانشاهی
۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - 13:18
انویدیا با GTA V می آید

در طی یک کنفرانس تلفنی شرکت انویدیا که برای اعلام درامدهای این شرکت برگزار شده بود، اعلام شد که عنوان فرامحبوب راک استار، GTA V در پاییز سال جاری روانه بازار PC بازان خواهد شد. این خبر بزرگی است چرا که پیش از این هیچ ادعا و گواه رسمی مبنی بر عرضه زود هنگام GTA V برای PC نبود. با این حال پس از مدتی انویدیا این گفته را تکذیب کرد و اعلام کرد که اطلاعی از GTA V ندارد.

سر و صدا انویدیا با GTA V …

توجه: مدتی پس از اعلام عرضه GTA V برای PC توسط کریس اوندن (Chris Evenden)، انویدیا از گفته های پیشین خود در رابطه با GTA V را تکذیب کرد و اعلام کرد اطلاعی از عرضه این بازی برای PC ندارد. با این حال برنامه های دیگر این شرکت برای بازی های آینده PC که در پوستر ذیل مشاهده می کنید، حقیقت دارند! متن خبر اصلی به شرح ذیل است:

این خبر از Earnings Call انویدیا به دست آمده است که Seeking Alpha زحمت استخراج و انتشار آن را کشیده است. در طی این گزارش انویدیا اعلام کرد که بازار PC و گرافیک فعالیت و فروش خوبی داشته است و تنها بخش کم رونق آن بازار مربوط به Tegra می باشد که آن چنان موفق نبوده است. انویدیا هم چنین اعلام کرد که بازار PC و اندروید مربوط به این شرکت تا سال ۲۰۱۵ بازار کنسول ها را پشت سر خواهد گذاشت. طبق محاسبات انویدیا تا ۲۰۱۵ بازی های فروخته شده در بازار PC به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید این در حالی است که مجموع فروش بازی های PS3 و PS4 بر روی هم ۱۰ میلیارد دلار و فروش بازی های Xbox نصف این مقدار خواهد بود!

در زمینه PC انویدیا هم چنین اطلاعات بیشتری از چشم انداز کاری خود را فاش کرد. این شرکت اعلام کرد که PC بازان باید خود را برای عناوین بلاک باستری مانند Assassin’s Creed IV، CoD: Ghosts و GTA V آماده کنند که پاییز امسال منتشر خواهند شد. ولی غافلگیری اساسی تایید GTA V برای PC است که توسط انویدیا اعلام می شود! این به آن معنی است که انویدیا شریک سخت افزاری راک استار در توسعه GTA V برای PC خواهد بود و شاید هم بیشتر از آن! البته این ماجرا زیاد دور از ذهن نیست چرا که انویدیا سال قبل شریک توسعه Max Payne 3 بود و لوگوی The Way It’s Meant To Be Played در این بازی گنجانده شده بود. تا اینجای کار همه می دانیم که Battlefield 4 یکی از عناوین Gaming Evolved امسال می باشد که AMD نقشه های زیادی برای آن کشیده است. آیا GTA V می تواند پاسخ انویدیا به میدان نبرد AMD باشد؟ علاوه بر آن آیا پس از مدت ها چشممان به جمال لوگوی The Way It’s Meant To Be Played روشن خواهد شد؟ چرا که آخرین بازی انویدیا، Metro: Last Light بود.

بازار PC در حال رشد است. هم چنان که لپتاپ های ارزان قیمت زیر فشار تبلت های هم قیمت و حتی ارزان تر، می باشند. فروش سیستم های مخصوص بازی و انواع ورک استیشن به رشد خود ادامه خواهد داد. بسیاری از کاربران PC را به چشم یک ابزار همه جانبه برای انجام کارهای روتینی مانند وبگردی و تماشای فیلم می نگرند. ولی چنین کارهایی و حتی بیشتر از آن را با یک تبلت هم می توان انجام داد. در مقابل گیمرها در حال آماده سازی PC های خود برای عناوین مورد انتظار پاییز امسال می باشند. این فرنچایزهای بلاک باستر شامل Call of Duty: Ghsots، Grand Theft Auto V و Assassin’s Creed IV: Black Flag می باشد.

a1

ممکن است به خاطر بیاورید زمانی را که راک استار به دنبال توسعه دهنگانی جهت پورت آخرین عناوین این شرکت برای PC، بود. شاید انویدیا قرار است که در این زمینه کمک حال راک استار شود و GTA V را خیلی تمیزتر برای PC کدنویسی کند و منفعتی هم شامل حال کارت های GeForce GTX این شرکت شود. در نظر داشته باشید که عناوین ساخته شده توسط انجین Frostbite 3 نیز به صورت اختصاصی برای کارت های AMD بهینه می شود و خواهد شد. GTA V و Battlefield 4 هر دو از مورد انتظارترین عناوین امسال می باشند که اگر AMD و انویدیا بتوانند این دو عنوان را برای PC بازارن آماده کنند همه بسیار خرسند خواهیم شد! هر چند هنوز معلوم نیست کدام یک برنده خواهد شد با این حال کاملا مشخص است که GTA V پرطرفدارتر از چهارمین میدان نبرد می باشد.

البته انویدیا پس از مدت ها که تکانی اساسی به فعالیت های خود داده است تصمیم گرفته است کمی گسترده تر عمل کند به همین دلیل پشتیبانی کاملی از عناوین محبوبی هم چون Watch Dogs، Batman: Arkham Origins، The Witcher 3: Wild Hunt و Splinter Cell: Blacklist به عمل خواهد آورد. شما را نمی دانم ولی من که نمی توانم Batman و The Witcher را بدون لوگوی انویدیا تصور کنم!

با تکذیب اخیر انویدیا درباره GTA V، دوباره آپ پاکی به دست PC بازان ریخته شد تا صابون به دل خود نزنند!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.