رونمایی از شاهکار زرد رنگ MSI - تکفارس 
رونمایی از شاهکار زرد رنگ MSI - تکفارس 

رونمایی از شاهکار زرد رنگ MSI

میلاد کرمانشاهی
۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - 16:11
رونمایی از شاهکار زرد رنگ MSI - تکفارس 

کارت گرافیک پرحاشیه GTX 780 Lightning یادتان هست؟ خب MSI خوب توانست با زمان بندی های مناسب و انتشار تصاویری از گوشه و کنار این کارت ما را مشتاق این محصول جدید کند. ولی بالاخره آفتاب پشت ابر نمی ماند. GTX 780 Lightning توسط وبسایت HardwareZone رونمایی شد و هم اکنون می توانید این کارت را از تمامی زوایا مشاهده کنید.

پرچمدار سری GTX 700 شرکت MSI موسوم به GTX 780 Lightning با طراحی زیبا و فوق العاده قوی وارد میدان شد به طوری که در این زمینه فقط چند رقیب محدود برای خود می بیند. این کارت مطابق با استانداردهای مادربردهای اورکلاکینگ MPower این شرکت و بر اساس همان DNA (!) ساخته شده بنابراین با موجودی قدرتمند و خنک طرف هستیم که زیر فشار کار کم نمی آورد. با رونمایی این کارت مشخص شد که MSI خود را از لاک خنک کننده های دو-فنه خارج کرده است و این برای اولین بار است که خنک کننده سه-فنه این شرکت را میبینیم. بنابراین این خنک کننده Twin Frozr نیست و آن را باید TriFrozr بنامیم.

a1

a2

رعد و برق و باران پردازش …

کارت گرافیک GTX 780 Lightning مثل همه GTX 780 ها دربردارنده چیپست GK110-300-A2 بوده که مجهز به ۲۳۰۴ هسته کودا، ۱۹۲ واحد پردازش بافت و ۴۸ واحد پردازش پیکسل (ROP) می باشد. با این حال هنوز اطلاعی از سه فرکانس اصلی این کارت نداریم. حافظه GTX 780 سه گیگابایت و از نوع GDDR5 با رابط عریض ۳۸۴ بیتی می باشد. این مدل مطمئنا از اورکلاک کارخانه قدرتمندی بهره می برد که قادر خواهد بود به راحتی بازی های روز را در بالاترین تفکیک پذیری ممکن و به نرمی به اجرا درآورد. با این حال اگر دنبال حافظه بیشتری هستید GTX Titan هزار دلاری با ۶ گیگابایت حافظه یکسان در دسترس می باشد.

a3

در زمینه اورکلاک، GTX 780 مجهز به مدار VRM فوق العاده قدرتمند ۱+۳+۱۶ فازی با ماسفت های نسل جدید DrMOS 4 می باشد. ماسفت نسل جدید MSI برق زیادی را به هدر نمی دهند و خنک تر و کارآمد تر از نمونه های مشابه می باشد. ماسفت DrMOS4 در حقیقت چیپست سه در یک (۳in1) می باشد به همین دلیل توان بالاتری را با قطعات به نسبت کمتری منتقل می کند. این قابلیت اماکن شکستن رکوردهای جهانی را به ما و شما می دهد. برق کارت از طریق دو اتصال ۸ پینی PCI تامین می شود.

a737

MSI در ساخت این کارت استاندارد از نیروی سه گانه خود بهره برده است. اولین نیرو، سیگنال های سه مرحله ای می باشد که در LED آنبرد کارت گنجانده شده است. این LED با سه رنگ مختلف میزان فعالیت کارت را به صورت همزمان به نمایش در می آورد. نور سبز برای فعالیت سبک، آبی برای فعالیت متوسط و قرمز برای فعالیت (پردازش) سنگین در نظر گرفته شده است. دوم کنترلر Pure Digital PWM می باشد که ولتاژ را دقیق تر کنترل می دهد و نیز امکان کنترل دقیق تر ولتاژ ها را از طریق Afterburner فراهم می اورد. نیروی سوم و اصل کار، خنک کننده TriFrozr زیبای کارت می باشد که مجهز به سه فن خنک کننده هست.

a64575

مطمئنا این پست بدون اشاره کردن به خنک کننده TriFrozr یک چیزی کم خواهد داشت. این اولین حضور خنک کننده TriFrozr شرکت MSI می باشد که در ساخت GTX 780 به کار رفته است. طراحی آن شگفت انگیز و زیبا می باشد. دو فن بغلی مشکی و هر کدام ۱۰ سانتی متری می باشد حال آنکه فن وسطی زرد بوده و قطرش ۹۲ میلی متر هست. قاب خنک کننده هم در نوع خود جالب و شیک به نظر می رسد. در قسمت کناری آن لوگوی LIGHTNING حک شده است. هیت سینک آلومینیومی متراکمی هم در زیر قاب و روی هسته اصلی جاسازی شده است. قسمت جالب ماجرا مسئولیت هر کدام از فن هاست. فن زرد رنگ وسطی مسئول خنک سازی مدار PWM می باشد و دو فن مشکی رنگ دیگر وظیفه خنک سازی چیپست گرافیکی و چیپست های حافظه را بر عهدا دارند. پورت های خروجی GTX 780 Lightning شامل دو پورت DVI-Dual Link، پورت HDMI و در نهایت پورت DP می باشد.

a644333
67463ggdf
a1468
fdd454

تاریخ عرضه رسمی GTX 780 Lightning، هشت روز بعد مورخ ۲۸ آگوست می باشد و قیمت آن حداقل ۱۰۰۰ دلار سنگاپور (SGD) برآورد شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید