نسل جدید SSD های Corsair – سری Force LS با کنترلر جدید - تکفارس 
نسل جدید SSD های Corsair – سری Force LS با کنترلر جدید - تکفارس 

نسل جدید SSD های Corsair – سری Force LS با کنترلر جدید

میلاد کرمانشاهی
۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - 00:24
نسل جدید SSD های Corsair – سری Force LS با کنترلر جدید - تکفارس 

شرکت Corsair، یکی از بزرگترین فعالان در زمینه سخت افزار و ابزارهای جانبی ذخیره داده نسل جدید SSD های خود موسوم به سری Force LS را رسما معرفی کرد. این سری بر مبنای SATA 6 Gb/s بوده و از کنترلر فیزون (Phison) استفاده می کند.

شرکت بزرگ Corsair تا کنون سه سری متفاوت از SSD های خود موسوم به Force 3، Force GT و Force GS را عرضه کرده است که همگی مجهز به کنترلر LSI Sandforce SF-2200 می باشند با این حال این شرکت در ساخت سری Force LS تصمیم گرفته است که در انتخاب کنترلر کمی تنوع به خرج دهد.

SSD های سری Force LS با کنترلر فیزون

a1

این درایوهای وضعیت جامد در سه ظرفیت ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایتی در دسترس خواهند بود. ضخامت این SSD ها ۷ میلی متر می باشد و برای دو بازار دسکتاپ و لپتاپ عرضه خواهند شد. کنترلر جدید فیزون از پهنای باند ۶ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند و چیزی از کنترلر LSI کم ندارد. در ساخت این سری از چیپست های ۱۹ نانومتری NAND فلش توشیبا اشتفاده شده است که البته این مطلب هنوز توسط Corsair تایید نشده است. طبق گفته سازنده، سرعت خواندن و نوشتن این سری به ترتیب برابر با ۵۵۵ و ۵۳۵ مگابایت بر ثانیه خواهد بود.

SSD های سری Force LS از ارزش بالایی برخوردار است و برای هر PC و لپتاپی که از فرم استاندارد ۲٫۵ اینچی پشتیبانی کند، انتخابی عالی محسوب می شود. این سری هم چنین به صورت عقب گرد با رابط های SATA 1 و SATA 2 سازگار است. ضخامت کم، دمای کاری پایین و طراحی قابل اعتماد Force LS را به انتخابی ایده آل برای همه مصارف تبدیل می کند، از PC های قدرتمند گرفته تا نازکترین اولترابوک ها.

سری Force LS از TRIM و SMART پشتیبانی کاملی به عمل می آورد و علاوه بر آن مجهز به الگوریتم های پیشرفته و پویای Wear-Leveling می باشد. مدل های ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایتی به ترتیب ۶۹٫۹۹، ۱۰۹٫۹۹ و ۱۹۹٫۹۹ دلار قیمت خواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.