پاسخ AMD نسبت به اخبار پیرامون hUMA در مراسم Gamescom - تکفارس 
پاسخ AMD نسبت به اخبار پیرامون hUMA در مراسم Gamescom - تکفارس 

پاسخ AMD نسبت به اخبار پیرامون hUMA در مراسم Gamescom

میلاد کرمانشاهی
۱ شهریور ۱۳۹۲ - 00:17
پاسخ AMD نسبت به اخبار پیرامون hUMA در مراسم Gamescom - تکفارس 

شرکت AMD، شریک سخت افزاری سونی و مایکروسافت در ساخت کنسول های نسل بعد، طی مصاحبه جدید خود اخبار مربوط به وجود hUMA در PS4 را تقریبا تکذیب کرد!

مدتی پس از منتشر شدن اخبار مربوط به فناوری hUMA و به کارگیری آن در کنسول PS4 شرکت AMD در طی مصاحبه خود پاسخی رسمی به اخبار پیرامون PS4 و hUMA داد.

a1

در طی یکی از مصاحبات جدید، یکی از سخن گویان ما اطلاعات نادرستی را در رابطه با معماری نیمه-سفارشی APU داد. AMD در رابطه با معماری حافظه Xbox One و PS4 هیچ گونه نظری نخواهد داد و از جانب سونی، مایکروسافت و دیگر خریداران AMD صحبت نخواهد کرد.

هم چنین پاسخ AMD درباره به کارگیری hUMA در سایر پلتفرم ها به شرح زیر است.

در این باره نمی توانیم چیز خاصی بگوییم و دو شرکت مایکروسافت و سونی باید شخصا در رابطه با کنسول های خود صحبت کنند. ولی همه آن چیزی که می توانیم بگوییم این است که کامنت ها و اخباری که از گیمزکام به بیرون درز کرده اند نادرست می باشند.

AMD دلایل خود را برای صحبت نکردن در این زمینه دارد. وبسایت PCPer هم طی گزارشی تایید کرد که فناوری hUMA به صورت رسمی توسط پردازنده های مبتنی بر معماری جگوار مانند Kabini و Temash پشتیبانی نخواهد شد. ولی هنوز هم امکان دارد که APU های نیمه-سفارشی که در ساخت کنسول های نسل بعد استفاده شده اند. فقط یک پاسخ رسمی از سوی سونی و مایکروسافت می تواند مهر تاییدی بر استفاده hUMA در PS4 و Xbox One باشد.

آن چه که تا اینجای کار مشخص است این است که این فناوری در APU های Kaveri به کار خواهد رفت. شما می توانید اطلاعات پایه در رابطه با فناوری hUMA و تاثیر آن در زمینه پردازش گرافیکی را در مقاله “hUMA – عامل پردازش برتر PS4 نسبت به Xbox One” مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • reza گفت:

    این سایت نوسط فنهای ماکرو سافت راه اندازی شده؟؟؟ ?:-)

    • چه ربطی داره؟ این پاسخ AMD در این باره هست. به علت استفاده از eSRAM در X1 فناوری hUMA به احتمال زیاد در این کنسول پشتیبانی نخواهد شد. پردازنده جگوار PS4 کمی سفارشی تر هست و احتمال داره که hUMA رو پشتیبانی کنه.