مادربرد X79 جدید اسوس – میزبان پردازنده های Ivy Bridge-E - تکفارس 
مادربرد X79 جدید اسوس – میزبان پردازنده های Ivy Bridge-E - تکفارس 

مادربرد X79 جدید اسوس – میزبان پردازنده های Ivy Bridge-E

میلاد کرمانشاهی
۶ شهریور ۱۳۹۲ - 01:34
مادربرد X79 جدید اسوس – میزبان پردازنده های Ivy Bridge-E - تکفارس 

جدید ترین و آخرین مادربرد لوکس X79 شرکت اسوس رونمایی شد. این مادربرد که بر پایه چیپست X79 و سوکت LGA 2011 ساخته شده است از طراحی و امکانات به روز بهره می برد و قرار است میزبان پردازنده های Ivy Bridge-E باشد. با این که پردازنده های Ivy Bridge-E روی سوکت LGA 2011 و چیپست X79 پشتیبانی می شوند با این حال کاربران ملزم به آپدیت کردن بایوس مادربرد می باشند.

ASUS X79 Deluxe میزبانی لایق برای Ivy Bridge-E

سازگاری به صورت عقب گرد به این معنی نیست که سازندگان مادربردهای جدید عرضه نخواهند کرد. ما قبلا در این زمینه مادربرد X79 Dark شرکت EVGA را دیدم و اکنون X79 Deluxe وارد میدان شده است که نسخه به روز شده P9X79 Deluxe محسوب می شود که سال پیش عرضه شده بود. برد جدید اسوس از استایل طلایی/مشکی جدید این شرکت بهره می برد که برای اولین بار در خط تولید Z87 های کلاسیک اسوس استفاده شد و این پایانی برای استایل آبی/مشکی اسوس محسوب می شود.

a1

پردازنده های Ivy Bridge-E در زمینه امکانات تا حدی به روز شده اند. پشتیبانی از PCIe 3.0، پورت SATA 6 Gb/s محلی و ابزار اورکلاک SSD از جمله قابلیت های جدید این پردازنده ها HEDT محسوب می شود. برد X79 Deluxe مجهز به ۸ اسلات رم DDR3 می باشد و مجموعا از ۱۲۸ گیگابایت رم با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز و ۲۴۰۰ مگاهرتز (حالت اورکلاک) پشتیبانی می کند. سوکت LGA 2011 میزبان مشترکی برای Ivy Bridge-E و Sandy Bridge-E محسوب می شود. مدار قدرتمند DIGI+ با طراحی Dual Intelligent Processors 4 نیز پتانسیل اورکلاک خوبی دارد. برق پردازنده از طریق اتصال ۸ پینی تکی تامین می شود.

a2
a3

مدار VRM (شامل چوک ها) و چیپست X79 زیر دو هیت سینک طلایی مستقل جاسازی شده اند. هیت سینک پایینی از طریق یک لوله به هیت سینک چیپست متصل شده است تا گرما را به شکل کارآمدتری منتقل کند. در زمینه ذخیره سازی دیتا، برد مجهز به ۱۲ پورت SATA III به همراه قابلیت SSD Caching می باشد. SSD Caching در صورت حضور SSD زمان دسترسی به سیستم عامل را کاهش می دهد. اسلات های توسعه، شامل چهار اسلات گرافیکی PCIe 3.0 x16 و دو اسلات PCIe 3.0 x1 می باشند. SLI و CrossfireX هر دو پشتیبانی شده است. اسوس هم چنین X79 Deluxe را به فناوری های Wi-Fi Go، USB BIOS Flashback، USB 3.0 Boost، پورت Gigabit Ethernet LAN و تعدادی دکمه اورکلاکینگ، کرده است. قیمت X79 Deluxe هنوز مشخص نشده است و اطلاعات بیشتر در تاریخ یازدهم سپتامبر (تاریخ عرضه جهانی Ivy Bridge-E) منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید