MSI GTX 780 Lightning عرضه شد - تکفارس 
MSI GTX 780 Lightning عرضه شد - تکفارس 

MSI GTX 780 Lightning عرضه شد

میلاد کرمانشاهی
۶ شهریور ۱۳۹۲ - 13:10
MSI GTX 780 Lightning عرضه شد - تکفارس 

مطمئنا پس از انتشار اخبار و تصاویر مربوط به کارت گرافیک سفارشی MSI، شما نیز به طور کامل با آن آشنا شدید. پیش از عرضه کارت تقریبا به طور کامل به این موجود افسانه ای آشنا شدیم ولی در رابطه با فرکانس و قیمت اطلاعات دقیقی در دسترس نبود. هم اکنون و با عرضه GTX 780 Lightning به این پرسش ها، پاسخ داده شد.

شرکت MSI، امروز پرچمدار گرافیکی خود را رسما عرضه کرد. کارت با تغییرات پایه نسبت به نسل قبل ساخته شده است و برد آن کاملا سفارشی می باشد به همین دلیل رقیبی به جز GTX Titan را به خود نمی بیند! فرکانس پایه این کارت ۹۸۰ مگاهرتز می باشد که تا ۱۰۳۳ مگاهرتز تقویت می شود. فرکانس حافظه نیز دست نخورده است روی ۶ گیگاهرتز می باشد.

a1
a2
a3

این کارت مجهز به مدار ۲۰ فازی (به صورت دقیق ۱+۳+۱۶) می باشد که برق مورد نیاز کارت را از طریق دو اتصال ۸ پینی PCI تامین می کند. ماژول الحاقی GPU Reactor نیز نویز الکتریکی رو حذف می کند. این مدار کارآمد از قطعات با کیفیتی چون چوک های درجه یک، مجموعه DrMOS 4  (شامل PowIRstage driver-MOSFETs و DirectFET که هر دو ساخته International Rectifier می باشد) و در نهایت خازن های تانتال ساخته شده است.

GTX 780 و GTX 680 در کنار یکدیگر

ش4
ش5

خنک کننده جدیدی که برای سرمایش در نظر گرفته شده است TriFrozr نام دارد. این خنک کننده مجهز به هیت سینک آلومینیومی متراکم با تعدادی لوله انتقال حرارت ۸ میلی متری می باشد که گرما را از چیپست به هیت سینک منتقل می کنند. سه فن برای خنک کردن هیت سینک در نظر گرفته شده اند که هر کدام از طریق اتصال ۴ پین استاندارد به برد متصل می باشند. سرعت هر فن را می توان به صورت جداگانه از طریق MSI Afterburner تنظیم کرد. برد کارت هم چنین مجهز به نقاط اندازه گیری ولتاژ می باشد. قیمت تعیین شده برای این مدل ۷۴۹٫۹۹ دلار می باشد که تنها ۱۰۰ دلار از مدل مرجع گرانتر است به همین دلیل قیمت بسیار مناسبی محسوب می شود.

امتیاز ثبت شده در تست Fire Strike

a7
GTX 780 Lightning سوار بر Z87 XPower
a8

نمایی از جعبه کارت گرافیک
a12344

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • :))))))) گفت:

    🙂 :-)) :-)) 😀 :laugh: 🙁 :-(( 😥 😉 :-* 😛 :chic: 😎 :-X :reallyangry: 😕 ?:-) :snicker: :giggle: :drool: :inlove: :kissed: :blush: :shy: :cute: :lashes: :beauty: :silly: :rotfl: :no: :yes: 😯 :pain: :-/ :heh: :smirk: :wilt: :weep: :idk: :struggle: :sidefrown: :dazed: :hypnotized: :sweat: 😮 🙄 :sarcasm: :disdain: :smug: :-$ :footmouth: :shutmouth: :quiet: :shame: :beatup: :mean: :evilgrin: :teeth: :shout: :pissedoff: :reallypissed: :razzmad: :X-P: :sick: :yawn: :ZZZ: 🙂 🙂 🙂