دنیای فناوری (قسمت اول) - تکفارس 
دنیای فناوری (قسمت اول) - تکفارس 

دنیای فناوری (قسمت اول)

رضا خان بیگی
۲۶ دی ۱۳۹۱ - 15:07
دنیای فناوری (قسمت اول) - تکفارس 

دنیای فناوری (قسمت اول)

عکس های خود را با جادوی اسکنر، اسکن کنید

همه ی ما تا به امروزاسکنرهای متفاوتی را دیده ایم که هر یک سرعت عمل  متفاوتی را دارند.

اما به تازگی نسل جدید اسکنرها قرار است در سال ۲۰۱۳(هنوز تاریخ دقیقی ذکر نشده) وارد بازار شود که میتوان عکس های درون گوشی خود را به سرعت اسکن کرد. در هر جای ممکنه حتی توی خیابانها ، کوچه ها ، درون ماشین و بدون نیاز به کامپیوتر .

این اسکنر به کاربر این اجازه را میدهد که با استفاده از تلفن هوشمند خود تصاویر مورده نظر خود را خیلی سریع  اسکن کند.  قیمت اولیه ی این اسکنر ۶۰$ است.

باز کردن در با استفاده از تلفن همراه

تا به امروز برای باز کردن دَرِ خانه ی خود از کلید استفاده میکردیم اما به تازگی یک محقق ایرانی از دانشگاه فرانهوفر آلمان به نام احمد رضا صادقی سیستمی را طراحی و ساخته است که با استفاده از تلفن هوشمند خود میتوان دَرِ خانه یا محل کار خود را  باز کرد بدون استفاده از وای فای و بلوتوث فقط با استفاده از کد های داده شده به برنامه تلفن و کد های داده شده به سیستم دَر خانه و یا محل کار خود.به گفته ی احمد رضا صادقی این سیستم از امنیت بالایی برخوردار است و به هیچ وجه به سارقین اجازه ی ورود به خانه ویا محل کار را نمیدهد.

لازم به ذکر است همچین سیستمی در هتل های لندن برای المپیک ۲۰۱۲ به اجرا در آمد ولی با ضریب امنیت بسیار پایین و تفاوت های بسیار در برنامه که ناموفق از آب در آمد.

ولی جای افتخار دارد که این سیستم طراحی شده توسط آقای احمد رضا صادقی مورد حمایت و تشویق بسیاری از سازمان های جهانی قرار گرفت.share-key-660x433

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.