ایمیل یاهو به روی ایرانیان بسته شد! - تکفارس 
ایمیل یاهو به روی ایرانیان بسته شد! - تکفارس 

ایمیل یاهو به روی ایرانیان بسته شد!

کسری نراقی
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - 13:37
ایمیل یاهو به روی ایرانیان بسته شد! - تکفارس 

در حالی که آمریکا از چند ماه پیش شدت تحریم‌هایش را برای ایرانی‌ها کاهش داده، شرکت آمریکایی یاهو در مسیری متفاوت یکی از خدمات خود را برای ایرانی‌ها متوقف کرد.

موضوع تحریم‌های اینترنتی برای ایرانی‌ها موضوع جدیدی نیست، اما همزمان با افزایش تحریم‌های اینترنتی شرکت‌های آمریکایی علیه ایرانی‌ها،‌ شرکت یاهو نیز اقدام به حذف نام ایران از لیست کشورهایی کرد که امکان ساخت اکانت (اعتبار) ایمیل می‌کردند.

با این حال کاربران ایرانی‌ همچنان می‌توانستند با انتخاب نام یک کشور دیگر اکانت ایمیل بسازند. اما در روزهای اخیر یاهو دست به اقدامی زده که به این ترتیب ایرانی‌ها را از دریافت ایمیل در زیرمجموعه این شرکت آمریکایی محروم می‌کند.

بر اساس گزارش راه دانشجو، در تغییرات جدیدی که شرکت یاهو در بخش ایمیل خود ایجاد کرده، برای ثبت نام یک حساب کاربری جدید از کاربران شماره تلفن همراه خواسته می‌شود تا بعد از آن با ارسال پیامک به کاربر امکان ایجاد ایمیل جدید فراهم شود. این در حالیست که با توجه به نبود نام ایران در لیست بخش ایمیل یاهو امکان ارایه شماره موبایل نیز فراهم نیست. استفاده از نام کشور دیگر و وارد کردن شماره جعلی نیز کمکی به کاربر نکرده و امکان ثبت ایمیل فراهم نمی‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.