بالاترین فرکانس پردازنده اینتل با مادربرد ازراک ثبت شد - تکفارس 
بالاترین فرکانس پردازنده اینتل با مادربرد ازراک ثبت شد - تکفارس 

بالاترین فرکانس پردازنده اینتل با مادربرد ازراک ثبت شد

میلاد کرمانشاهی
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - 20:06
بالاترین فرکانس پردازنده اینتل با مادربرد ازراک ثبت شد - تکفارس 

شرکت ازراک (ASRock) تولید کننده مطرح مادربرد چندی پیش اسامی برندگان اورکلاک با هشتمین سری از مادربردهای اینتل که با همکاری وبسایت HWBot برگزار شده بود، منتشر کرد. حامیان این مسابقه شرکت های اینتل، کینگستون، انتک (Antec)، انویدیا و گینوارد بودند.

دو شرکت کننده در این مسابقه رکورد بالاترین فرکانس برای پردازنده Haswell را شکستند و هر دو وارد مرز ۷٫۱ گیگاهرتز شدند و تنها افرادی هستند که تا کنون توانسته اند ۷٫۱ گیگاهرتز را رد کنند. قهرمان نهایی در نتایج CPU-Z از چین با نام کاربردی Dfordog می باشد که موفق به کسب جایزه هزار دلاری این رقابت شد. Dfordog با پردازنده i7 4770K اینتل و بر روی مادربرد ASRock Z87 OC Formula موفق شد فرکانس ۷٫۱۳۶۰۹ گیگاهرتزی را به نام خود ثبت کند.

a1

در مقابل این فرکانس شگفت انگیز که در CPU-Z ثبت شد، اورکلاکر دیگری با نام CherV از هنگ کنگ توانست بالاترین فرکانس حافظه را به نام خود ثبت کند. CherV توانست فرکانس ۲۱۵۵٫۷ مگاهرتز را برای یک حافظه ثبت کند که دومین رکورد موجود در دنیا می باشد.

a2

در زمینه سخت افزار هم ازراک پر افتخارترین شرکت این رقابت ها شناخته شد و با مادربردهای سری ۸ خود توانست رکورد های زیادی را ثبت کند. ۵ رکورد از ۱۰ رکورد برتر فرکانس پردازنده Haswell، دو رکورد در HWBot Super Pi 32M Hall of Fame و سه رکورد در HWBot Memory Clock Hall of Fame از افتخارات ازراک در این مسابقه می باشد. آخرین برندگان دو هفته ای مشخص شده از دو مادربرد ASrock Z87 OC Formula و یا Z87M OC Formula استفاده کرده بودند که قدرت سری OC Formula را نسان داده و ثابت می کند که فرمولی حقیقی برای اورکلاک می باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.