اینتل با Bay Trail می آید - تکفارس 
اینتل با Bay Trail می آید - تکفارس 

اینتل با Bay Trail می آید

امین حسین پور
۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - 12:50
اینتل با Bay Trail می آید - تکفارس 

همانطور که می دانید اینتل مدتی است که سعی می کند وارد بازار دیوایس های موبایلی شود و در این راه تا حدودی هم موفق بوده است. اکنون به نظر می رسد که این غول سخت افزاری با چیپ ست های Bay Trail خود می خواهد تلاش خود را کامل کند.

gsmarena_002

چیپ ست های جدید اینتل از هسته های جدید و پردازنده گرافیکی خود اینتل استفاده خواهند کرد. چیپ ست های Bay Trail تحت نام های Z3600 برای دو هسته ای ها و Z3700 برای چهار هسته ای ها عرضه خواهند شد. این پردازنده ها ۶۴ بیتی می باشند. رم نیز در چیپ ست های Bay Trail از رابط دو کاناله LPDDR3 یا رابط تک کاناله DDR3L که هر دو ۶۴ بیتی می باشند استفاده خواهد کرد. اینتل از پردازنده گرافیکی خود همانند آنچه که در Ivy Bridge ها دیده ایم استفاده خواهد کرد. از دایرکت ایکس ۱۱ و OpenGL ES 3.0 نیز در این پردازنده های گرافیکی پشتیبانی می شود.

gsmarena_001در چیپ ست های Bay Trail از حداکثر تفکیک پذیری تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و همچنین دکودینگ ۴K پشتیبانی می شود. از لحاظ پرفرمنس و کارائی پردازنده های جدید اینتل در حد هست های قدرتمند Cortex-A15 و Krait 400 می باشند، از لحاظ پردازش گرافیکی نیز عملکرد پردازنده گرافیکی اینتل بالاتر از Adreno 320 و PowerVR SGX604 می باشد ولی هنوز از پردازنده های گرافیکی جدید و قدرتمند Adreno 330 و جی پی یو تگرا۴ ضعیف تر می باشد. مهم ترین شاخصه چیپ ست های Bay Trail را به ادعای اینتل می توان مصرف انرژی کمتر آن ها نسبت به رقبا نام برد. باید صبر کرد و دید آیا اینتل با چیپ ست های جدید خود خواهد توانست در بازار موبایل همانند بازار پی سی موفق باشد یا توسط رقیبان قدرتمند خود از میدان به در خواهد شد؟؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.