موس های برتر سال ۲۰۱۳ برای گیمر ها - تکفارس 
موس های برتر سال ۲۰۱۳ برای گیمر ها - تکفارس 

موس های برتر سال ۲۰۱۳ برای گیمر ها

کیهان میرجوادی
۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - 13:42
موس های برتر سال ۲۰۱۳ برای گیمر ها - تکفارس 

مطمئناً تا چند سال دیگر موس یا اگر بخواهیم زبان شیرینمان را پاس بداریم همان موشواره ها دیگر به طور کامل از صحنه ی دنیای تکنولوژی کنار خواهند رفت و تکنولوژی های کنترل جدید مثل صفحات لمسی و یا سنسور های تشخیص حرکت مثل Leap Motion جای آن را خواهند گرفت. اما اگر شما یک گیمر هستید، فرقی ندارد که به بازی های اول شخص علاقه داشته باشید و یا به دنبال بازی هایی مثل War Craft باشید مطمئناً هنوز موس بهترین سلاحتان است پس اگر به دنبال یافتن بهترین موس موجود برای بازی های کامپیوتری هستید تا بهترین تجربه را کسب کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
قبل از شروع رتبه بندی توضیحی درباره ی DPI که مخفف Dots per Inch است می دهیم. هرچه DPI یک موس بیشتر باشد آن موس سریع تر مصافت طولانی تری را می پیماید برای مثال اگر رزولوشن صفحه ی مانیتورتان ۱۰۲۴x768 باشد و DPI موستان هم روی ۱۰۰۰ باشد باید برای بردن موستان از یک سوی صفحه به سمت دیگر یک اینچ موستان را حرکت دهید. مطمئناً این امر در بازی های اول شخص در هدف گیری شما امری تأثیر گذار است.
۱٫ Steel Series Sensei Raw

1
اولین موسی که در این لیست قرار دارد موس Sense i از شرکت SteelSeries می باشد. در طراحی این موس لیزری مخصوص بازی از بدنه ای براق و مشکی استفاده شده و حضور رنگ نارنجی به عنوان مکمل در کنار رنگ سیاه هم چهره ای زیبا به این موس بخشیده است. این موس دارای قابلیت های پیچیده ی زیادی است که آن را برای PC باز ها متناسب می کند. بدنه ی با کیفیت و سیم ضد پیچ هم از ویژگی های این موس است. با خرید این موس در کنارش یک برنامه نیز دریافت خواهید کرد تا به وسیله ی آن قابلیت های جالبی را که در ذهن دارید را برای یک بازی بسازید و از آنها استفاده کنید.

۲٫ Logitech G602

2
این موس بیسیم از شرکت Logitech که برندی شناخته شده نزد گیمر ها می باشد، اگر در حالت Gaming Mode قرار بگیرد می تواند شما را به مدت ۲۵۰ ساعت یاری کند که رقمی فوق العاده به حساب می آید. در طرفین این موس ۱۱ دکمه ی قابل برنامه ریزی قرار گرفته است که از طریق برنامه ی مخصوص این موس قابل تنظیم هستند. همچنین این موس دارای DPI 4000 می باشد که حرکت موس در بازی را برای شما فوق العاده سریع خواهد کرد.

۳٫ Razer Ourovoros

3
وقتی محصولی را در یک چمدان سفارشی در یافت می کنید مطمئناً چیزی که در آن چمدان قرار دارد هم محصولی فوق العاده است. مهمترین ویژگی موشواره ی Ouroboros این است که طراحان Razer آن را برای تمام دست ها طراحی کرده اند، این موس این قابیت را دارد که اگر در دستتان جای نگرفت اندازه ی آن را بزرگ و کوچک کنید. همچنین این موس برای هر دو دست طراحی شده است و فرقی نمی کند راست دست باشید یا چپ دست. قسمتی که برای قرار گیری انگشت شصت برای این موس طراحی شده است می تواند در هر دو طرف آن قرار بگیرد. اما ویژگی های Ouroboros به همین جا ختم نمی شود دو سنسور ۸۲۰۰ DPI، ۱۱ دکمه ی قابل برنامه ریزی و سیستم ارتباطی بی سیم هم از دیگر ویژگی های این محصول فوق العاده هستند. اما وقتی اسمRazer را می شنوید قبل از اقدام به خرید حتماً باید به جیب هایتان هم نیم نگاهی دشته باشید.

۴٫ Corsair Vengeance M65

4
این موس مخصوص باز یهای اول شخص ساخته شده است به طوری که در آن دکمه ای برای هفتیر های تک تیر نیز قرار دارد. این دکمه حساسیت موس به حرکت را کاهش داده و در نتیجه باعث می شود تا شما راحت تر و دقیق تر هدف گیری نمایید. بدنه ی این محصول از جنس آلومینیوم می باشد که مطمئناً می تواند در مقابل چند ضربه که از روی خشم به آن وارد می شود مقابله کند. قابلیت جالبی که در این موس وجود دارد این است که می توانید دکمه های آن را برای چند بازی مختلف شخصی سازی کنید و به راحتی تنها با فشردن یک دکمه پروفایل های مختلف را انتخاب نمایید. کمپانی Corsair اعلام کرده است که دکمه های این موشواره به راحتی تا ۲۰ میلیون بار فشرده شدن را ساپورت می کنند پس خیالتان باید از کیفیت این موس راحت باشد. به طوری که حتی سریع ترین و خشن ترین گیمر ها هم تا مدتی طولانی می توانند از این موس استفاده کنند.

۵٫ Anker High Precision

5
با قابلیت و یژگی هایی مناسب و تقریباً برابر با موس های برند های معروف موشواره ی Anker High Precision با قیمتی تقریباً برابر با نصف موس های هم رده به بازار عرضه شده است. این موس دارای ۹ دکمه ی قابل برنامه ریزی است. این موس دارای سیستم تنظیم وزن برای کنترل بهتر نیز می باشد. سنسور های ۸۰۰۰ DPI هم حرکت سریع سلاحتان در بازی را تضمین می کند. و طراحی قابل قبول آن هم باعث خستگی زودهنگام دستتان نخواهد شد. این موس تنها با قیمت ۲۶ یورو به فروش می رسد در حالی که شما می توانید Razer Ouroboros را با قیمتی بالای ۱۰۰ یورو تهیه کنید.

۶٫ CM Storm Sentinel Advance II

6
با طراحی مشابه سفینه های فضایی فیلم های هالیوودی این موس انتخاب ششم ما می باشد. آیا طراحی جذاب تضمینی بر عالی بودن یک موس است؟ جواب قطعاً نه است اما Sentinel Advance علاوه بر طراحی چشم گیر عمل کرد فوق العاده ای نیز دارد. ۸ دکمه بر روی آن قرار گرفته و می توان ۵ پروفایل مختلف را نیز بر روی آن برای بازی های مختلف ذخیره نمود و در آخر هم حرکت سریع آن با DPI 8200 تضمین شده است. البته نمی توان از نورپردازی فوق العاده ی آن هم گذشت.

۷٫ Gigabyte M6800

7
گیگابایت با ساخت این موس تصمیم گرفته است تا به ریشه های اصلی برای ساخت یک موشواره اتکا کند. البته ما این موس را برای گیمر های حرفه ای توصیه نمی کنیم. اما نمی توان از کیفیت آن هم گذشت که آن را برای گیمر های تازه کار و معمولی به گزبنه ای عالی با قیمت مناسب تبدیل می کند و دو لنزی که در آن قرار گرفته هم آن را برای استفاده بر روی بیشتر سطوح مناسب می سازد. دو دکمه “جلو” و “بازگشت” که در یک طرف این وسیله قرار گرفته آن را برای وب گردی هم به گزینه ای مناسب بدل می سازد. البته در بازار کشور می توانید موس هایی با برند های ناشناخته که کپی این موس را تولید کرده اند را با کیفیت و قیمتی پایین تر را به راحتی تهیه کنید.

۸٫ Mionix Naos 8200

8
شرکت Mionix تا به الآن چندین بار در زمینه ی طراحی سخت افزار موفق به کسب جوایز مختلف شده است، اگر به موس ۸۲۰۰ نگاهی بیندازید مطمئناً دلیل کسب این جوایز توسط این شرکت را هم خواهید فهمید. یک پردازنده ی ۳۲ بیتی در قلب این موس جای گرفته و سنسور های ۸۲۰۰DPI این موس هم تضمینی بر روان بودن حرکت این موس زیبا است.سیستم S.Q.A.T استفاده شده در این موشواره ی جذاب آن را برای استفاده بر روی سطوح مختلف مناسب می سازد. هفت دکمه بر روی این موشواره قرار گرفته اند که همه گی قابل برنامه ریزی هستند و تا پنج پروفایل مختلف را هم می توانید برای اینم موس ذخیره کنید اما این همه ی ماجرا نیست شما حتی می توانید برنامه ای برای چراغ های این موس بسازید تا چشمانتان را نوازش کنند.

۹٫ Logitech G700s

9
محصولی دیگر از کمپانی Logitech که در لیست ما جا گرفته. طراحی جذاب این موس دل هر گیمری را خواهد برد در حالی که این موس بی سیم است اما پورت اتصال USB هم برای آن در نظر گرفته شده است تا اگر در وسط یک نبرد نفس گیر شارژ موستان تمام شد در مقابل دشمنانتان بی دفاع نشوید. با کلیلک بر روی دکمه ی تغییر DPI این موس می توانید هدف گیری را برای خودتان در موقعیت های مختلف راحت تر کنید. ۱۳ دکمه برای این موس در نظر گرفته شده است.

۱۰٫ SteelSeries Sensei

10
با اینکه این محصول با بقیه ی برادرانش در ظاهر تفاوت چندانی ندارد اما باید بگوییم در باطن تفاوت زیادی بین این موس و بقیه خانواده اش وجود دارد. ویژگیی که این موس را از بقیه ی موس ها متمایز می کند وجود یک پردازنده ی Pentium در داخل این موس است که باعث ایجاد رقم فوق العاده ی ۱۱۴۰۰DPI شده است که دیگر شکی در عملکرد سریع این موش کوچک باقی نمی ماند. LED تعبیه شده در این موشواره قادر است ۱۶٫۸ میلیون رنگ مختلف را برای شما نمایش دهد همچنین یک LCD کوچک هم در زیر این دستگاه قرار گرفته است که دقیقاً نمی دانیم به چه درد می خورد اما در جای خود چیز جالبیست.

۱۱٫ Logitech G600 MMO Gaming mouse

11
اگر یک گیمر بازی های MMO هستید و عناوینی مثل WarCraft و یا Guild Wars بازی می کند شک نکنید که کمپانی Logitech این موس را فقط برای شما ساخته است. این موس با دارا بودن ۳ دکمه ی اصلی و دو ردیف دکمه ی شش تایی در دو طرف موس نیاز شما را برای دسترسی سریع به دکمه های مختلف به راحتی برآورده خواهد کرد. این موس دارای ۲۰ دکمه ی از پیش برنامه ریزی شده برای بازی های MMO است. اگر واقعاً دیوانه وار به دنیا های فانتزی علاقه دارید LED های این موس می تواند با به نمایش گذاشتن ۱۶ میلیون ترکیب رنگ مختلف شما را کمی بیشتر به دنیا ی فانتزی نزدیک تر کند.

۱۲٫ Mad Catz R.A.T.M

12
شاید اولین بار که نگاهتان به این موس بی افتد نا خود آگاه به یاد فیلم Transformers بی افتید. ۱۰ دکمه ی قابل برنامه ریزی ۶۴۰۰DPI با رنگ های مختلف و بدنه ای براق. پشتیبانی از بلوتوث ۴٫۰ , قابلیتی جدید به نام GameSmart Technology که عمر باتری موس را افزایش می دهد همه و همه این ها باعث شده این موس در رتبه ی ۱۲ جای بگیرد. همچنین می توانید این موس را به تبلت و یا تلفن هوشمندتان متصل کنید و از آن لذت ببرید.

۱۳٫ Roccat Kone XTD

13
یک موس که مغز دارد! یک MCU 32 بیتی Turbo Core V2 72MHZ که مقدار لگ ها را برای شما در هنگام تعویض پروفابل های مختلف که برای این موس ساخته اید را به حد اقل خواهد رساند. هشت دکمه ی قابل برنامه ریزی و یک حافظه ی ۵۷۶ کیلو بایتی برای ذخیره ی پروفایل های مختلف فکر نمی کنیم به چیزی بیشتر از این نیاز داشته باشید. البته دو باریکه رنگی نور هم در دو سمت این موس قرار دارد که جلوه ی آن را زیبا می کند.

۱۴٫ Razer DeathAdder 2013

14
ساده، زیبا، شیک و مخوف. در بالاترین جایگاه موس های مخصوص بازی سال ۲۰۱۳ موشواره ی DeathAdder کمپانی Razer قرار گرفته است. همین طور که از اسم این موس پیداست Razer آن را برای بالاتر بردن مهارت گیمر ها در بازی های اول شخص طراحی کرده است. و با ۶۴۰۰DPI و سنسور اوپتیکال ۴G سرعت و عمل کرد فوق العاده ای را برای گیمر ها ایجاد می کند. Razer بر خلاف سایر کمپانی ها که سعی می کنند در طراحی موس هایشان آنها را شبیه به سفینه های فضایی بسازند در طراحی این موس از شکلی کلاسیک استفاده کرده که به نظر ما از سایر موس ها زیبا تر است و در طولانی مدت شما را از خود خسته نخواهد کرد. جنس خاصی از پلاستیک استفاده شده در اطراف این موس نگهداشتن آن را در دست برای شما لذت بخش خواهد کرد و در نهایت هم باید به نرم افزار Synapse 2.0 اشاره کنیم که به وسیله ی آن می توانید پروفایل های مختلف برای بازی های مختلف را برای موستان دانلود نمایید.
در پایان باید بگوییم که این رتبه بندی در نگاه افراد مختلف صد در صد متفاوت از چزیست که در بالا به آن اشاره شده. زیرا انتخاب یک موس امری سلیقه ای است. اما حداقل الآن برترین موس های موجود در بازار برای گیم را می شناسید و اگر قصد خرید یک موس مخصوص گیم را دارید می توانید یک از موس های بالا را هم به گزینه های خریدتان اضافه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • منصور گفت:

    سلام لطفا بفرمایید موسی مانند جی ۶۰۰ تنها برای بازی هاست یا در نرم افزارهای دیگر هم می توان کلید های آن را به عنوان کلید های کیبورد هم معرفی واستفاده نمود متشکرم