راه حلی برای هک سنسور اثر انگشت iPhone 5s کشف شد ! | Touch ID - تکفارس 
راه حلی برای هک سنسور اثر انگشت iPhone 5s کشف شد ! | Touch ID - تکفارس 

راه حلی برای هک سنسور اثر انگشت iPhone 5s کشف شد ! | Touch ID

محمدرضا قدمگاهی
۱ مهر ۱۳۹۲ - 13:51
راه حلی برای هک سنسور اثر انگشت iPhone 5s کشف شد ! | Touch ID - تکفارس 

یک راه حل برای هک کردن سیستم تشخیص اثر انگشت اپل روی iPhone 5S توسط یک گروه معروف آمریکایی کشف شده است. یکی از راه های نفوذ و امنیت نسبتا بد سیستم عامل iOS ، اسلاید قفل استارتر این سیستم عامل محبوب است که با کشیدن انگشت از چپ به راست دیوایس شخصی افراد بر روی شما باز شده و شما به راحتی در آن میتوانید گشت و گذار کنید!

نام این گروه معروف هکر (CcC) مخفف کلمه (  Chaos Computer Club ) میباشد. این گروه معروف راهی برای هک کردن سنسور های اثر انگشتی اپل یا همان تاچ حرارتی خودمان پیدا کرده است. کار کرد این سیستم شناسایی انگشت صاحب و مالک تلفن همراه است که با نگه داشتن انگشت به مدت زمان کم روی مکان مشخص شده در آیفون ۵ اس میتوانید این گوشی قدرتمند را باز کنید . ناگفته نماند این سیستم فقط انگشت اشاره کسی را که با آن کار کرده است را میشناسد.

با گزارشی که وبسایت The Verge از این هکر های قدرتمند داشته است ، این افراد اپل را تحقیر و افزودند :

هک کردن امنیت iOS امروزه یک کار آسان و راحت است . شما با استفاده از ابزار های ساده و گذرا میتوانید یک دیوایس iOS را به تصرف خود در بیاورید . ” CcC “

پیدا کردن تنها یک باگ نرم افزاری در iOS برای این هکر های حرفه ای کافی بوده است و آن ها گفته اند که در گوشی های دیگر این سیستم قوی تر از اپل ساخته شده است و این فقط یک حمله ساده به iOS است.

با اینکه بسیاری از باگ های iOS 7 نسبت به نسخه های قبل حل شده است ولی انگار نه انگار که امنیت سیستم عامل محبوب اپل ، iOS ، حالا حالا ها برای امنیت کار دارد!.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید