هفت نکته ی مثبت نسخه ی هفتم سیستم عامل iOS - تکفارس 
هفت نکته ی مثبت نسخه ی هفتم سیستم عامل iOS - تکفارس 

هفت نکته ی مثبت نسخه ی هفتم سیستم عامل iOS

کیهان میرجوادی
۱ مهر ۱۳۹۲ - 14:45
هفت نکته ی مثبت نسخه ی هفتم سیستم عامل iOS - تکفارس 

هر سیستم عاملی که منتشر شود مطمئناً داری نقاط ضعف و قوت خواهد بود. امروز تصمیم گرفتیم به هفتا از نقاط قوت ورژن جدید سیستم عامل اپل یعنی iOS 7 نگاهی بی اندازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در مطلبی که آماده کرده ایم تصمیم داریم هفتا از قابلیت های iOS 7 را که فکر می کنیم واقعاً کاربردی هستند و باعث بهتر شدن این سیستم عتمل دستگاه های موبایل شده است را معرفی کنیم و فردا هم به بر خلاف امروز به هفتا از نقاط ضعف این سیستم عامل اشاره خواهیم کرد.

ControlCenter

Control Center

یکی از قابلیت های جدید که صحبت درباره ی آن زیاد بود قسمت Control Center است. هرچند که این قسمت برای دارندگان دستگاه هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند تازگی ندارد ولی یکی از بهترین قابلیت های iOS 7 به شمار می آید. اگر شما هم از یکی از دستگاه های شرکت اپل استفاده کرده باشید مطمئناً بعد از مدت کوتاهی از عقب و جلو رفتن بین صفحات مختلف برای بالا و پایین کردن روشنایی صفحه ی نمایش و یا خاموش و روشن کردن وای فای خسته شده اید. حال بالاخره اپل در نسخه ی هفتم سیستم عاملش تصمیم گرفت تا بخشی را برای دسترسی سریع به بعضی از قسمت های پر استفاده مثل حالت ایرپلین، یا وای فای و بلوتوث را به این سیستم عامل اضافه کند.

iTunes Radio

وقتی که شنیدیم اپل قصد دارد تا برنامه ای مانند برنامه ی Pandora را به سیستم عاملش اضافه کند آنچنان ذوق زده و متعجب نشدیم زیرا اگر به App Store نگاهی بی اندازید تعداد زیادی از اپلیکیشن های مشابه را خواهید یافت که حتی بعضی از آنها رایگان هم هستند. اما بعد از آپدیت به نسخه ی جدید iOS و استفاده از iTunes Radio برای چند روز احساس نزدیکی خاصی بین ما و این اپ ایجاد شد و حال آن را از همه ی اپلیکیشن های موجود دیگر بیشتر دوست داریم. نه تنها می توانید موزیک هایی را که دوست دارید را با توجه به نام آنها و یا نام خواننده اشان استریم کنید بلکه قابلیت هایی هم برای اینکه موزیک های جدید را کشف کنید نیز در این اپ در نظر گرفته شده است. همچنین وقتی آهنگ جدیدی را پیدا کردید و در حال گوش دادن به آن هستید می توانید بدون توقف آن به راحتی با یک اشاره آن را از iTunes خریداری نمایید.

اپ جدید دوربین

با اینکه اپ دوربین iOS 7 انقلاب و یا تغییر بزرگی نسبت به آنچه در iOS 6 وجود داشت ایجاد نکرده است، اما اضافه شدن بعضی قابلیت های ریز مثل حرکت کردن بین انواع مختلف سبک های ثبت تصویر و اضافه کردن فیلتر به عکس این اپ را از پیش دوست داشتنی تر کرده است، ولی بهتر بود فیلتر های بیشتری برای عکس ها در نظر گرفته می شد. مطمئناً بارز ترین قابلیت این اپ گرفتن عکس های پشت سرهم است. مطمئناً شما هم وقتی عکس می گیرید از اینکه عکستان خوب از آب در بیاید یا نه مطمئن نیستید ولی وقتی بتوانید در زمانی کوتاه چنیدین عکس بگیرید مطمئناً شانستان برای ثبت تصویری باب دلتان بیشتر خواهد شد.

این قابلیت بر روی iPhone 5 مطمئناً به خوبی iPhone 5S که می تواند ۱۰ تصویر را در طول ۱ ثانیه ثبت کند نخواهد بود ولی این قابلیت بر روی iPhone 5 هم با کیفیتی پایین تر وجود دارد.

ثبت زمان و تاریخ برای پیام هاMessagesTimeStamps

در نسخه ی قبلی سیستم عامل iOS 6 تنها یک زمان و تاریخ کلی برای پیام هایی که ارسال می کردید وجود داشت اما در این نسخه ی جدید با کشیدن صفحه به سمت راست می توانید ببینید که در کنار هر پیامی که ارسال و یا دریافت شده یک زمان ثیت شده است. مطمئناً این قابلیت در بعضی وقت ها به دردتان خواهد خورد برای مثال وقتی یکی از دوستانتان از دست شما بخاطر جواب ندادن به پیامش ناراحت است شما می توانید با نشان دادن زمان ارسال پیام به وی ثابت کنید که مشکل از سوی شما نبوده. البته اگر کلاً به پیام او جواب نداده اید بحثی جداگانه است.

مرورگر سافاری به همراه توییتر

ویژگی خوب دیگر که به iOS 7 اضافه شده است ممکن است در کشور ما کاربرد چندانی نداشته باشد اما اگر با دیدی از سوی تمام کاربران در سر تا سر کره ی خاکی به این ویژگی نگاه کنیم می بینیم که به درد تعداد زیادی از کاربران iPhone خواهد خورد. این ویژگی به مانند Control Center و یا iTunes Radio توجه خبرنگاران و تحلیل گران را به خود جلب نکرده اما کاربرد خوبی دارد. حال بعد از اینکه در پایین صفحه دکمه ی Bookmarks را لمس کردید می توانید با لمس علامت “@” در گوشه ی راست بالا به تمام لینک های شبکه ی توییتر دسترسی داشته باشد و تمام پست ها عکس ها و ویدیو هایی که دوستانتان در این شبکه قرار می دهند را به متناسب ترین شکل برای صفخه ی نمایش گوشیتاتن مشاهده کنید.

Face Time audio

FaceTime هم در iOS 7 مانند بسیاری دیگر از اپ ها از زبان جدید طراحی اپل برخوردار شده است. اما قابلیتی جدیدی به نام FaceTime audio نیز به این اپلیکیشن اضافه شده است که به شما این امکان را می دهد تا از طریق اتصال وای فای یا شبکه ۴G بتوانید تماسی صوتی با شخصی دیگر بر قرار نمایید. اما در این میان نکته ای کمی آزار دهنده وجود داد و آن هم این است که شما می توانید در وسط یک تماس صوتی آن را به یک تماس تصویری تبدیل کنید اما متأسفانه اپل هیچ راهی برای بازگشتن به تماس صوتی برای شما قرار نداده، هرچند که این مشکل بزرگی نیست اما از شرکتی مثل اپل که وسواس زیادی برای عالی بودن همه چیز به خرج می دهد وجود چنین چیزی کمی غیر منتظره است. اما شما از این پس به راحتی می توانید از Face Time audio به جای تماس های گران قیمت بین المللی استفاده نمایید.

airdrop_ios7AirDrop

شاید هنوز تبلیغ گوشی Galaxy S4 سامسونگ را که در آن دو نفر در کنار صف خریداران iPhone ایستاده بودند و در حال ضدن گوشی هایشان به یکدیگر برای به اشتراک گذاشتن فایل هایشان بودند را بیاد دارید. حال اپل در پاسخی به سامسونگ در iOS 7، نه تنها از این پس iPhone داران می توانند عکس، ویدیو و یا کانتکت هایشان را سریع به با یکدیگر به اشتراک بگذارند بلکه می توانند هر چیزی در هر برنامه ای که برایش دکمه ی Share قرار گرفته است را از طریق AirDrop خیلی سریع به اشتراک بگذارند. البته به هیچ ضربه ای هم احتیاج نیست.

فردا هم منتظر ۷ نقطه ضعف iOS 7 در TechFars باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.