بلک بری با ۴.۷ بیلیون دلار خصوصی می شود - تکفارس 
بلک بری با ۴.۷ بیلیون دلار خصوصی می شود - تکفارس 

بلک بری با ۴.۷ بیلیون دلار خصوصی می شود

کیهان میرجوادی
۲ مهر ۱۳۹۲ - 12:48
بلک بری با ۴.۷ بیلیون دلار خصوصی می شود - تکفارس 

امروز بلک بری اعلام کرد که قرار است هر سهمش را به ارزش ۹$ دلار به فروش برساند که در کل به مبلغ ۴.۷ بیلیون دلار خواهد رسید.

فروش هر سهم به قیمت ۹$ دلار از میانگین قیمتی که سهام این شرکت با آن خرید و فروش می شود یعنی ۸.۲۳$ بیشتر است.

شرکت Fairfax Financial که این پیشنهاد را به بلک بری داده است در حال حاضر ۱۰ درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار دارد و بزرگترین سهام دار این شرکت است. کمپانی بلک بری این معامله را تأیید نموده و توافق نامه ای نیز بین آنها به امضا رسیده است. این طور که پیداست دو طرف معامله بسیار نزدیک به خاتمه بخشیدن به آن هستند. هرچند هم اکنون هم راه برای دادن پیشنهادات جدید برای خرید سهام این شرکت باز است.

اگر بخواهیم واقع بین باشیم این خبر ها مطمئناً نوید نزدیک شدن به خط پایان شرکت بلک بری را می دهد. هرچند که Fairfax با خرید سهام این شرکت اقدامی دلیرانه انجام داده است و اعلام کرده است که آنها با این کارشان فصل جدید را برای این شرکت، مشتریان و کارمندانش آغاز کرده اند و این طور که پیداست Fairfax نمی خواهد این کمپانی را به قسمت ها کوچک تبدیل کند و از هر تکه سودی به جیب بزند. شاید حتی قصد داشته باشند با یک استرتژی بلند مدت بلک بری را دوباره به روز های اوجش برگرداند ولی با وجود رقیبان سر سختی در بازار مثل سامسونگ و اپل اوج گرفتن برای هر شرکتی کاری سخت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.