Windows Phone 8.1 : تاریخ انتشار و ویژگی ها در یک نگاه - تکفارس 
Windows Phone 8.1 : تاریخ انتشار و ویژگی ها در یک نگاه - تکفارس 

Windows Phone 8.1 : تاریخ انتشار و ویژگی ها در یک نگاه

محمدرضا قدمگاهی
۳ مهر ۱۳۹۲ - 21:36
Windows Phone 8.1 : تاریخ انتشار و ویژگی ها در یک نگاه - تکفارس 

ویندوز فون یکی از سیستم عامل های معروف نوکیا است که صاحب امتیاز آن مایکروسافت میباشد . این سیستم عامل دسته اول را میتوان رقبای iOS 7 و Android Kitkat نامید. در این مقاله ما به بررسی ویژگی های نسخه ۸.۱ این سیستم عامل میپردازیم.

بسیاری از منتقدان ویندوز فون را از لحاظ زیبایی و ویژگی های نرم افزاری فوق العاده پیروز میدان نبرد سیستم عامل های موبایل های هوشمند میدانند. از لحاظ بصری ویندوز فون بسیار شبیه به نسخه قبل خود ، ویندوز فون ۸ است . شاید تغییراتی ریزی در گرافیک ویندوز فون ۸.۱ باشد اما به بزرگی تغییرات ویندوز فون ۸ نسبت به نسخه های قبل نیست . در این سیستم عامل ، ویندوز فون ۸.۱، یک رابطه کاربری به نام Cortana وجود دارد . Cortana از لحاظ کارایی با ارتشاعات صوتی شباهت بسیار بسیار زیادی به S-Voice یا همان Siri سیستم عامل محبوب iOS دارد .

ویندوز فون ۸.۱ طبق شایعات در سال ۲۰۱۴ روی گوشی های هوشمند نوکیا 

حرف بالا را با شایعه ای ثابت میکنم . چندی پیش توسط سایت رسمی Windows-Phone.pl یک تصویر از داخل ویندوز فون ۸.۱ لیک شد . در پس زمینه این عکس به عکسی هم اشاره شده است که به احتمال ۱۰۰ این عکس تاریخ انتشار ویندوز فون ۸.۱ را نشان میدهد . تصویر به بیرون درز کرده را در زیر مشاهده میکنید:

البته به خاطر داشته باشید که این تصویر فقط یک شایعه است . این تصویر را به راحتی میتوان ساخت اما این سایت معروف دلایلی زیادی برای ثابت کردن این تصویر آورده است که ما به آن اشاره ای نداریم.

Cortana دستیار ویندوز فونی ۸.۱  شماست !

شاید ویندوز فون ۸.۱ فراتر از آنچه مردم در اینترنت لیک کردند ، باشد. شاید Cortana یک دستیار بهتر از Siri باشد. ویندوز فون ۸.۱ طبق معمول همیشگی با تبلت ها و موبایل های ویندوز فونی های دیگر ارتباط بی سیم و NFC دارد به علاوه در ویندوز فون ۸.۱ شاهد ارتباط مستقیم به داشبورد Xbox One خود را دارید. یک لیک کننده به نام Xero گفته است :

Cortana فقط در گوشی های جدید لومیا ( Lumia ) عملکرد بهتری دارد.

Cortana ابتدا یک برنامه آزمایشی بود که با گوشی های قدیمی هوشمند نوکیا معرفی شد اما حال شرکت بزرگ مایکروسافت به علاوه نوکیا روی این نرم افزار کار کرده اند تا بتوانند عملکرد بهتری از Cortana در مقابل Siri داشته باشد.

ویندوز فون ۸.۱ از امکانات اینترنتی بی شماری اعم از Xbox Live , Windows Live , Steam , Chat و … برخوردار است همچنین اینترنت اکسپلورر به عنوان قویترین مرورگر تا به حال در بین گوشی های هوشمند هم در ویندوز فون ۸.۱ جایی برای خود باز کرده است.

ویندوز فون همراه با انتشار لومیا جدید در سال ۲۰۱۴ منتشر میشود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید