معرفی برترین برند‌های جهان - تکفارس 
معرفی برترین برند‌های جهان - تکفارس 

معرفی برترین برند‌های جهان

کسری نراقی
۱۰ مهر ۱۳۹۲ - 09:24
معرفی برترین برند‌های جهان - تکفارس 

شرکت اپل به سلطه ۱۳ ساله شرکت کوکاکولا در میان برترین برند‌های جهان پایان داده و در لیست ارزشمند‌ترین برند‌های جهانی رتبه اول را به دست آورده‌است.

براساس گزارش CNN، به نظر می‌رسد رقابت میان اپل و گوگل در این زمینه برای هردو مفید بوده‌است زیرا شرکت گوگل نیز با جهشی ناگهانی کوکاکولا را پشت‌سر گذاشته و در لیست برترین برند‌های جهانی رتبه دوم را به دست آورده و پس از اپل قرار گرفته‌است.

همچنین به نظر می‌آید لیست امسال برترین برند‌های جهان رنگ و بویی فناورانه به خود گرفته‌است زیرا شرکت‌هایی از قبیل IBM، مایکروسافت،‌سامسونگ و اینتل امسال در میان ۱۰ برند برتر جهان قرار گرفته‌اند.

مدیر شرکت Interbrand که انتشار این لیست سالانه را به عهده دارد، می‌گوید هر بار یک شرکت نه تنها با استفاده از محصولاتش، بلکه به واسطه ویژگی‌ها و اصولش زندگی انسان‌ها را متحول می‌کند، از این رو است که امسال پس از ۱۳ سال سلطه کوکاکولا،‌اپل به عنوان برترین برند جهان انتخاب شده‌است.

Interbrand که به شرکت‌های مختلف جهان درباره چهره عمومی آنها مشاوره می‌دهد، لیست برترین‌های خود را بر اساس عملکرد مالی شرکت‌ها،‌نقش برند شرکت‌ها در اثرگذاری روی مشتریان، و میزان امنیت درآمدزایی برترین محصولات آن برند منتشر می‌کند.

براساس گزارش این شرکت،‌ برند اپل ارزشی برابر ۹۸.۳ میلیارد دلار داشته و نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایشی ۲۸ درصدی داشته‌است. میزان افزایش ارزش برند کوکاکولا تنها دو درصد بوده و ارزش برند این شرکت اکنون به ۷۹.۲ میلیارد دلار رسیده است. بیشترین بخش افزایش ارزش برند اپل مدیون افزایش حضور این شرکت و محصولاتش در چین است،‌ جایی که آی‌فون و دیگر محصولات اپل از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

اپل و گوگل تنها دو شرکت در میان شرکت‌هایی هستند که برند آنها به سرعت رو به رشد است، فیس‌بوک به عنوان تنها شبکه اجتماعی حاضر در این لیست با رشد ۴۳ درصدی در رتبه ۵۲ قرار گرفته‌است و آمازون نیز با رشدی ۲۷ درصدی به رتبه ۱۹ رسیده است. سال گذشته رتبه گوگل چهارم بود و کوکاکولا نیز از رتبه اول سال گذشته به رتبه سوم رسیده‌است.

براساس گزارش شرکت Interbrand ارزش کلی برند شرکت‌های تکنولوژیکی حاضر در این لیست در حدود ۴۴۳ میلیارد دلار است.

سال گذشته شرکت اپل با برتری بر مایکروسافت به عنوان ارزشمند‌ترین شرکت عام انتخاب شد،‌با این وجود ارزش سهام این شرکت از سال گذشته تا کنون کاهش یافته است. برتری شرکت سامسونگ در تولید اسمارت‌فون انتقادات بسیاری را برانگیخته که اپل را به خاطر کمبود نوآوری در تولید محصولات جدید زیر سوال می‌برند،‌اما آغاز فروش آی‌فون‌های جدید این شرکت،‌آی‌فون ۵S و ۵C که با استقبال باورنکردنی مواجه شد و اپل توانست طی چند روز اول ۹ میلیون دستگاه آی‌فون را به فروش برساند، آبی بر آتش انتقادات بود.

براساس گزارش سال ۲۰۱۳ این شرکت ۱۰ برند برتر جهان به ترتیب شرکت‌های اپل،‌ گوگل، کوکاکولا، IBM، مایکروسافت، جنرال الکتریک،‌ مک‌دونالد،‌سامسونگ،‌ اینتل، و تویوتا هستند.

برند‌های بنز،‌بی‌ام‌و، سیسکو، دیزنی، HP، ژیلت،‌لوئی‌ویتون، اوراکل، آمازون و هوندا رتبه‌های ۱۱ تا بیستم برند‌های ارزشمند جهان را به خود اختصاص داده‌اند. از دیگر شرکت های مشهور اینترنتی و فناوری که نام آنها در این لیست دیده می‌شود می‌توان به eBay با رتبه ۲۸،‌ فیس‌بوک با رتبه ۵۲، نوکیا با رتبه ۵۷ ، دل با رتبه ۶۱ و نینتندو با رتبه ۶۷ اشاره کرد.

همچنین در میان برند شرکت‌های خودروسازی فولکس رتبه ۳۴، فورد رتبه ۴۲، هیوندا رتبه ۴۳، آئودی رتبه ۵۱،‌ پورشه رتبه ۶۴، نیسان رتبه ۶۵، کیا رتبه ۸۳، شورلت رتبه ۸۹، و فراری رتبه ۹۸ را به دست آورده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.