تازه واردی به نام Vizio – قسمت دوم - تکفارس 
تازه واردی به نام Vizio – قسمت دوم - تکفارس 

تازه واردی به نام Vizio – قسمت دوم

علیرضا
۲۸ دی ۱۳۹۱ - 10:18
تازه واردی به نام Vizio – قسمت دوم - تکفارس 

تازه واردی به نام Vizio – قسمت دوم

در قسمت قبلی با سیاست جدید کمپانی ویزیو و ۲ اسارت فون جدید آن آشنا شدیم. در این بخش قصد معرفی ۲ تبلت جدید این کمپانی را داریم. با ما همراه باشید.

003

معرفی برادر کوچک‌تر یعنی تبلت ۷ اینچی

ظاهرا هدف ویزیو در این قسمت ساخت تبلتی کتاب‌ خوان بوده است! در واقع می توان گفت که این تبلت ۷ اینچی یک نسخه مشابه نکسوس ۷ در حد و اندازه های  یک کتابخوان الکترونیکی است. حتی جناب آقای اسکات مک منیگال که مدیر طراحی ویزیو می‌باشد می گوید امروزه بیشتر مردم برای مطالعه از تبل‌های ۷ اینچی استفاده می کنند، لذا ما نیز تبلت ۷ اینچی خود را به گونه ای طراحی کردیم که در حالت عمودی به راحتی در دست جا شود و مانند یک کتاب خوان عمل کند. کاربران حاظر در CES نیز در کار با این تبلت به سرعت و روانی تبلت و همچنین کیفیت بالای صفحه نمایش آن اشاره کرده‌اند. نسخه موجود در نمایشگاه به اندروید ۴.۱ مجهز بود اما گفته شد در زمان عرضه تبلت با نسخه ۴.۲ اندروید عرضه می‌شود. هچنین به رسم سایر تبلت‌های ۷ اینچی اندرویدی این‌بار نیز خبری از دوربین پشتی در این تبلت ۷ اینچی نیست (که البته باعث پایین نگه داشتن قیمت این محصول نیز می‌شود)

مشخصات تبلت ۷ اینچی ویزیو به شرح زیر است:

 – پردازنده ۴ هسته ای تگرا ۳ (مشابه Nexus 7 )

 – نمایشگر ۷ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل (مشابه Nexus 7 )

 – ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی

 – دوربین جلو ۱.۲ مگاپیکسلی

 – نسخه خالص اندروید ۴.۲ (جلی بین)

002

معرفی تبلت ۱۰ اینچی ویزیو

تبلت ۱۰ اینچی ویزیو به نوعی قویترین تبلت ۱۰ اینچی بازار نیز حساب می‌شود (البته در بین تبلت‌های اندرویدی). استفاده از پردازنده های قدرتمند Tegra 4 و همچنین نسخه خالص اندروید همرا با رزولوشن تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل ( ملقب به Retina Killer  (قاتل رتینا)) همگی نوید یک تبلت خارق‌العاده را می‌دهند. نکته حائز اهمیت طراحی کوچک نسبت به مدل‌های رقیب و وزن فوق‌العاده سبک آن می‌باشد به طوریکه کاربران در CES واقعا نسبت به سبکی این تبلت متعجب شده بودند.

مشخصات تبلت ۱۰ اینچی ویزیو به شرح زیر است:

– پردازنده فوق‌ العاده قدرتمند و تازه معرفی شده ۴ هسته‌ای انویدیا تگرا ۴

 – صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل (مشابه Nexus 10)

– نسخه خالص اندروید ۴.۲ (جلی بین)

 – حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی (قابل افزایش از طریق اسلات کارت حافظه)

 – اتصال از طریق وای فای و بلوتوث نسخه ۴

 – دوربین‌های جلو و پشت

در مورد ارائه نسخه خالص اندروید بر روی این تبلت‌ها مدیر ارشد تکنولوژی ویزیو، آقای مت مک ری اعلام نموده است که اندروید در حال حاظر به دوران بلوغ و تکامل خود رسیده است و بدون نیاز به پوسته اضافی کارآمدی خود را حفظ خواهد نمود.

البته ویزیو اعلام کرده است که این تبلت‌ها هنوز در مرحله طراحی به سر می‌برند و ممکن است مشخصات سخت افزارهای نهایی با آنچه که اعلام شده کمی متفاوت باشد. همچنین این ۲ تبلت نیز همانند اسمارت فون‌ها هنوز نه قیمت گذاری شده‌اند و نه تاریخ عرضه مشخصی دارند و باید منتظر اخبار جدید و تکمیلی از طرف کمپانی ویزیو بمانیم. اگر ویزیو سیاست قیمت گذاری حداقلی را در پیش بگیرد قطعا حرفی برای گفتن خواهد داشت اما در صورتی که بخواهد قیمت‌های بالایی را برای این ۲ تبلت در نظر بگیرد پیش‌بینی از آینده این تبلت‌ها را سخت و دشوار می‌کند. نظر شما چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید