پس از یک سال زیان قابل توجه بالاخره AMD به سود آوری رسید - تکفارس 
پس از یک سال زیان قابل توجه بالاخره AMD به سود آوری رسید - تکفارس 

پس از یک سال زیان قابل توجه بالاخره AMD به سود آوری رسید

محمد حسن مخمل باف
۲۶ مهر ۱۳۹۲ - 23:11
پس از یک سال زیان قابل توجه بالاخره AMD به سود آوری رسید - تکفارس 

AMD به لطف تامین چیپ های PS4 و Xbox One توانست در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ به سود آوری دست یابد. این شرکت از ۴۸ میلیون دلار سود و ۱٫۴۶ میلیارد دلار درآمد خبر داده است.

در سه ماهه قبل AMD بیست و نه میلیون دلار ضرر کرده بود و پارسال همین موقع از ۱۳۱ میلیون دلار زیان مالی خبر داده بود.

در حالی که همه چیز خوب و عالی به نظر میرسد، موضوع این است که AMD در حقیقت سود بزرگی را از از کار بر روی چیپ های کنسول های نسل بعد مایکروسافت و سونی به دست آورده است. تجارت گرافیک و راه حل های تصویری به طور قابل توجهی افزایش یافته و بر اساس کار کمپانی بر روی ps4 و xbox one تا رسیدن به ۶۷۱ میلیون دلار دو برابر شده. مشکل اینجاست که این احتمالا یک فرصت تجارت کوتاه خواهد بود، خود AMD چند ماه پیش گفته بود سود کنسول های بازی بعد از فصل تعطیلات کمتر خواهد شد و به مرور زمان حق امتیاز واحد ها کاهش قابل توجهی میابند.

در گزارش سه ماهه سوم AMD اشاره کرده صنعت cpu به کاهش خود ادامه میدهد، ۶% به طور مداوم و ۱۵% نسبت به پارسال. پیشبینی این کمپانی از درآمد سه ماهه بعدی خود تنها ۵% رشد را نشان میدهد.

به هر حال ظاهرا هنوز شرکت در مسیر درستی به پیش میرود. این مسیر عبارت است از تمرکز بر بروی گزینه های سرور بر پایه تراشه های ARM، ساخت پردازنده برای کنسول های بازی و سایر دستگاه های غیر از pc، یک راه که AMD آن را به عنوان آینده میبیند. “ما چند طراحی نیمه سفارشی قوی داریم که دارند از خط عبور میکنند” مدیر عامل AMD گفت: “دو سال پیش، ۹۰ تا ۹۵ درصد تجارت حول محور PC میچرخید” او ادامه داد: “ما آن را به عنوان یک تجارت مهم میبینیم، ولی زمانه در حال عوض شدن است.”

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید