بررسی تبلت مایکروسافت سورفیس ۲ - تکفارس 
بررسی تبلت مایکروسافت سورفیس ۲ - تکفارس 

بررسی تبلت مایکروسافت سورفیس ۲

محمد حسن مخمل باف
۳ آبان ۱۳۹۲ - 22:16
بررسی تبلت مایکروسافت سورفیس ۲ - تکفارس 

مایکروسافت سورفیس ۲ دومین نشان تجاری است که تلاش می کند آیپد را از سر راه بردارد، اما آیا همین برای این که آن را به یک خرید با ارزش تبدیل کند کافی است؟

این منصفانه است که بگوییم سورفیس مایکروسافت دقیقا دنیای تبلت ها را تحت تاثیر قرار نداده است. حتی اگر یک پایه، پوشش بسیار خوب و منحصر به فرد به عنوان صفحه کلید و یک نسخه رایگان از آفیس را نصب شده داشته باشد در نهایت روی دست مایکروسافت ۹۰۰ میلیون دلار خرج گذاشته است.

از ابتدای تولید سورفیس ما تبلت های جدید زیادی دیده ایم ، شامل آیپد ایر، آیپد ۴، سامسونگ نوت ۱۰.۱ (ویرایش ۲۰۱۴)، و آنها تنها مدل های ۱۰ اینچ هستند. در قواره ۷ اینچی نیز گوگل نکسوس ۷ یک صفحه نمایشگر زیبا با روزولوشن بالا و پردازنده ی سریع دارد که یک مدل باریک باید به آن افتخار کند.

بنابراین ما اینجا هستیم. یک سال بعد سازنده سورفیس با مایکروسافت سورفیس ۲ بازگشته است، با این امید که این بار برنامه ریزی کمی بیشتری صورت گرفته باشد. اولین برداشت ها به اندازه کافی قوی هستند و مشخص است که به این محصول اهمیت داده شده. نمایشگر خوب، پردازنده تگرا ۴ و ویندوز ۸.۱ RT (بله ویندوز RT هنوز حضور دارد) به نظر میرسد بسیاری از خطاهای قبلی شرکت را اصلاح کرده اند، اما آیا این می تواند تبلت بعدی شما باشد؟ برای فهمیدن آن ادامه مطلب را بخوانید.

مایکروسافت سورفیس ۲: اندازه و ساختار

با لبه های مستقیم ، خطوط قوی و یک رنگ نقره ای دوست داشتنی جدید ، سورفیس ۲ ، یک تبلت تماشایی واقعی است. هنوز حال هوای صنعتی سازنده اش را دارد اما این بار کمی مهندسی شده تر است. صفحه مات پشت آن چسبنده و هنوز صاف است که باعث می شود نگه داشتن آن لذت بخش باشد.

مایکروسافت حقیقتا تلاش کرده دستگاهی بسازد که بیشتر قابل کنترل باشد، وزن آن کم و بیش حدود ۶۷۶ گرم است. وزن آیپد ۴ ۶۵۲ گرم بود در حالی که گالاکسی نوت ۱۰.۱ سامسونگ (ویرایش ۲۰۱۴) با ۵۴۰ گرم بسیار قابل قبول تر بود. البته به هر حال آیپد ایر جدید با فقط ۴۶۸ گرم وزن سبک ترین است.

با توجه به امکانات سورفیس ۲ به نظر می رسد مایکروسافت موفق به حفظ وزن در همان حد شده که این به خاطر استفاده از آلیاژ VaporMg است که سه برابر سبک تر از آلومینیوم به کار رفته در آیپد است.

لبه های سورفیس ۲ با گوشه های منحنی برای فیلم دیدن در یک دوره نسبتا کوتاه خوب بود هرچند بعد از مدتی لبه ها به کف دست فشار آوردند و اندکی ناراحت کننده شد.

این منصفانه نیست هرچند، مایکروسافت سورفیس ۲ را با یک پایه فوق العاده عرضه کرده که نسبت به مدلی که پارسال دیدیم بسیار ارتقا یافته تر می باشد.

در حالی که پارسال شما برای باز کردن پایه به یک زاویه محدود بودید امسال مایکروسافت یک زاویه ی دوم اضافه کرده که دستگاه را محصول بسیار بهتری میکند.

یکی از مواردی که سال گذشته باعث ناامیدی بسیاری شد استفاده از آن بر روی پا بود. گذاشتن سورفیس بر روی پا و تلاش برای انجام دادن کارهای جدی تقریبا غیر ممکن بود. به راحتی به این طرف و آن طرف می افتاد و تمام حس تعادل از دست می رفت.

خوشبختانه lapability (نامی که مایکروسافت به کار می برد ) ، یکی از ویژگی های کلیدی سورفیس ۲ است ، با توجه به زاویه دوم برای پایه .در زاویه ی ۴۰ درجه ( زاویه ۲۴ درجه ) زاویه دار تعادل تبلت روی زانوی شما بسیار سفت و سخت تر است ، به علاوه به شما یک دید بسیار بهبود یافته از صفحه نمایش را برای استفاده عمومی می دهد.

در زیر پایه اسلات کارت میکرو SD مفیدی وجود دارد که یک ورودی USB 3 مفید تر نیز به آن اضافه شده. همچنین می توانید در اطراف دستگاه کلید صدا، میکرو HDMI، ورودی هدفون، کلید روشن و خاموش و اتصال کابل شارژ اختصاصی را پیدا کنید.

این پورت مغناطیسی مخصوص سورفیس ۲ بوده و یک پین است که دقیقا به اندازه شارژر می باشد. پایین تر یک اتصال مغناطیسی دیگر وجود دارد، اینجا محلی است که شما کاور لمسی یا تایپی را متصل می کنید.

ما تبلت مان را با یک کاور لمسی، یک صفحه کلید نازک و دسته کوچک موسیقی جاز که فقط ۲.۷۵ میلیمتر ضخامت داشت تست کردیم. اتصال های کاور با یک صدای اطمینان بخش کلیک به سورفیس می چسبند و حتی زمانی که آن را بلند می کنید از آن جدا نمی شوند.

هنگامی که مجموعه آفیس بر روی دستگاه باشد، این صفحه کلید یکی از نقاط کلیدی فروش مایکروسافت است و به خوبی کار می کند، هرچند مدتی زمان می برد تا به آن عادت کنید.

در ابتدا به خاطر غلط های املایی زیاد مجبور به استفاده زیاد از کلید Backspace هستید، فقدان یک واکنش واقعی زمانی که کلیدی را فشار می دهید، کمکی نمی کند. البته اگر به آن فرصت بدهید واقعا مفید می شود. ما همچنین عاشق نور اضافی پس زمینه شدیم، تایپ کردن در تاریکی بدون آن لذت بخش نیست.

آخرین موردی که باقی مانده قیمت است. هزینه آن ۹۹ پوند ( ۱۰۹ پوند به همراه کاور تایپ ) است که نسبتا گران می باشد. هرچند سورفیس ۲ احساس عجیب بدون آن را از دست داده است، زیرا این واقعا چیزی است که آن را از رقابت جدا می کند.xl_Surface-2-1-624

xl_Surface-2-5-624

xl_Surface-2-2-624

xl_Surface-2-4-624

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.