اندر احوالات سرقت بزرگ | بررسی Grand Theft Auto V : Five - تکفارس 
اندر احوالات سرقت بزرگ | بررسی Grand Theft Auto V : Five - تکفارس 

اندر احوالات سرقت بزرگ | بررسی Grand Theft Auto V : Five

محمدرضا قدمگاهی
۸ آبان ۱۳۹۲ - 21:32
اندر احوالات سرقت بزرگ | بررسی Grand Theft Auto V : Five - تکفارس 

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تصاویر و تریلر های منتشر شده و اطالاعاتی که تا کنون در رابطه با فرانچاینز بزرگ و مورد انتظار ترین بازی جهان در سبک جهان باز بپرزدازیم.این بازی توسط شرکت بزرگ Rockstar game ساخته شده است و تاکنون ۲۹ میلیون نفر این بازی را روی Xbox360 های خود نصب کرده اند. پیشنهاد میکنیم این مقاله را از دست ندهید و اگر یکی از فن های پرو پا قرص این عنوان هستید سریعا به ادامه مقاله مراجعه کنید.

در رابطه با باکس آرت بازی باید عرض کنم که قبل از انتشار باکس آرت این عنوان تصاویر فیک این باکس این بازی در سراسر اینترنت پخش شده بود و جنجال های بسیاری به پا کرد . قب از اینکه باکس آرت این بازی منتشر شود شرکت راک استار به نقاشان ماهری سفارش کرد که عکس باکس آرت این بازی را بر روی دیوار یک ساختمان تجاری اداری طراحی و نقاشی کنند و بعد از اتمام آن نسخه دیجیتالی و چاپی باکس آرت بر روی سایت راک استار قرار گرفت تا به شایعات در مورد باکس آرت بازی خاتمه دهد.

gta-5-mural-1

و بعد از حرف و حدیث های فراوان باکس آرت رسمی بازی Grand Theft Auto V  منتشر شد.

actual_1364906194

نام عنوان : Grand Theft Auto V

سبک : سوم شخص ، جهان باز ، اکشن

شرکت سازنده : ROCKSTAR GAME Studioes

پلتفرم : PS3 , XBOX360

پلتفرمPC  احتمالا پورت میشود!

این چند نفر | مایکل , ترور , فرانکلین

در این قسمت ما به داستان زندگی مایکل و ترور ، فرانکلین سه شخصیت محبوب این بازی که دو سفید پوست ( مایکل , ترور) و یک سیه چرده ( فرانکلین) را شامل میشوند میپردازیم. مایکل در این گروه بزرگ تر از همه است و سنی حدود ۴۰ – ۴۵ دارد . مابکل در استخدام FIB  است و برای کار های جاسوسانه و اکشن آماده است و در یک خانه مجلل که توسط FIB  برایش فراهم شده است زندگی میکند و برای چرخش زندگی و پاسخ دادن طلبکارانش دست به دزدی و سرقت های حرفه ای به کمک ۲ دوست خود میکند.

 ترور هم به بیماری M.Sمبتلا شده است و دلیل آن هم شیمیایی شدن در یک جنگ بین ایالت های آمریکا است . او در جنگ خلبان بالگرد و جت جنگی بوده است و در خلبانی مهارت خاصی را دارا است و شما در بازی میتوانید ۲۵ نوع هواپیما را به کمک ترور به دنبال خود ببرید. ترور در ماموریت ها پشتیبانی هوایی میکند و در یکی از تریلر ها دیدیم که مایکل با تفنک رگبار شلیک میکند و ترور با موشک های هلکوپتر خود به کمک مایکل میاید. مایکل کنترل اعصاب ندارد و گاهی ممکن است براثر عصبانیت طرف مقابل خود را متلاشی و مفقود الاثر کند! به همین علت دو کارکتر دیگر یعنی مایکل و فرانکلین گاهی اوقات هراس و ترس از ترور دارند.!

و جوان ترین عضو این گروه خرابکار یعنی فرانکلین ۲۳ ساله ، شغل باج گیری و کلاشی را بر عهده دارد به طوری که رئیس ارمنی او به فرانکلین دستور میدهد تا با سگ خود به سراغ صاحبان ماشین هایی که از فروشگاهی که فرانکلین در آن کار میکند رفته و ماشین ها را از آن ها پس بگیرد و شما در بازی میتوانید از طروق مختلف ( شکستن شیشه ماشین ، به قتل رساندن صاحب ماشین و …) ماشین را باز پس بگیرید و دست مزد خوبی از صاحب کار خود دریافت کنید. نکته جالبی که فرانکلین دارا است قدرت عجیب او در کنترل اتومبیل ها است و شما با فرانکلین میتوانید در حال رانندگی به صورت Bullet-Time  به تیراندازی به مردم بی گناه یا دشمنانتان بپردازید.

ولخرجی کنید , تفریح کنید , کار کنید !

در نسخه قبل این سری یعنی GTA IV  خیلی از گیمر ها گلایه داشتند که چرا ویژگی هایی از بازی مانند خاکوبی یا شخصی سازی ماشین و خرید خانه از بازی حذف شده اند . به همین علت راک استار این ویژگی های منحصر به فرد سری سرقت بزرگ را به بازی برگرداندند و شما میتوانید لباس یا ماشین خود را به دلخواه خود تغییر بدید . یا اینکه بر روی تن خود خالکوبی طراحی کنید .

شما میتوانید با مراجعه به سایت ElitasTravel.com در خود بازی برای خود یک جت جنگی یا هواپیما تفریحی خریداری کرده و به مسافرت در نقشه Los Santos  بپردازید . در این نسخه قطار هم وجود دارد که مسافرت با آن از سر تا ته لس سانتوس حدود ۲ ساعت و نیم طول میکشد و کار خسته کننده ای است ! شما یک موبایل به نام iFruit  دارید که شباهت بسیار زیادی به iPhone 4s  دارد و دارای یک دوربین و حتی بازی های موبایل مانند Angry Birds  است و شما را در مواقع بیکاری سرگرم میکند.

یا توجه یه به تصویر بالا زیر دریایی هم در بازی وجود دارد و شما میتوانید با خریدن این زیر دریایی زیبا و مدرن به اکتشافات به زیر دریا بپردازید و از این را گنج پیدا کنید یا سکو های نفتی غرق شده را مشاهده کنید که این خود یک ویژگی نادر در بین بازی های رایانه ای است. به گفته Jim Hores  تمام ساختمان ها و خیابان ها در این بازی با دست طراحی شده اند و شما به هیچ وجه ساختمان های تکراری در این فرانچاینز نخواهید دید و اگر کسی ساختمان یا درخت هم شکل ببیند شرکت راک استار انتشار این بازی را قطع خواهد کرد!.

RSG_GTAV_Screenshot_335
RSG_GTAV_Screenshot_340
RSG_GTAV_Screenshot_353
RSG_GTAV_Screenshot_361
RSG_GTAV_Screenshot_362
RSG_GTAV_Screenshot_365
RSG_GTAV_Screenshot_366
RSG_GTAV_Screenshot_367
RSG_GTAV_Screenshot_368
RSG_GTAV_Screenshot_370
RSG_GTAV_Screenshot_371
RSG_GTAV_Screenshot_372
RSG_GTAV_Screenshot_HUD_002
RSG_GTAV_Screenshot_HUD_003
RSG_GTAV_Screenshot_HUD_004
RSG_GTAV_Screenshot_HUD_005
RSG_GTAV_Screenshot_HUD_008
RSG_GTAV_Screenshot_HUD_009
RSG_GTAV_Screenshot_105
RSG_GTAV_Screenshot_119
RSG_GTAV_Screenshot_229
RSG_GTAV_Screenshot_233
RSG_GTAV_Screenshot_251
RSG_GTAV_Screenshot_267
RSG_GTAV_Screenshot_291
RSG_GTAV_Screenshot_294
RSG_GTAV_Screenshot_306
RSG_GTAV_Screenshot_312
RSG_GTAV_Screenshot_322
RSG_GTAV_Screenshot_330
RSG_GTAV_Screenshot_333
RSG_GTAV_Screenshot_355

همانطوز که گفته شد در بازی خریدن هواپیما ها و حتی کشتی و قایق هم وجود دارد. و شما میتوانید پول خود را در جا های خوبی سرمایه گذاری کنید.

رانندگی کردن در این شهر بزرگ بسیار لذت بخش است و شما را برای گشت زدن در این شهر خسته نمیکند. در بازی پایین شهر و بالا شهر هم وجود دارد و کاملا تفاوت میان محله ها در لس سانتوس کاملا حس میشود و مانند سری ۴ این فرانچاینز نیست.

در مورد جنگل ها و مراتع و کوهستان ها در این بازی باید بگم که ۳ / ۲ نقشه این بازی را جنگل و کوهستان تشکیل میدهد و آن ۱ درصد که شهر است از کل نقشه RED DEAD  بزرگ تر است. شما در این بازی میتوانید به شکار کردن حیوانات اهلی و وحشی بپردازید و پوست آنها را به گرانترین قیمت بفروشید ! در این بازی حیواناتی مانند : گوزن , خرس , ببر , یوزپلنگ , موش , ماهی و کوسه وجود دارد. در این بازی میتوانید با خرید یک قمه یا یک چاقوی تیز به زیر آب رفته و به شکار کوسه هم بپردازید. میتوان گفت همه جای این بازی به مانند دنیای واقعی طراحی شده است !

در این بازی ورزش کردن هم امکان دارد و شما میتوانید در این بازی به بدنسازی یا تنیس و حتی یوگا و چتر بازی بپردازید و از این کار لذت ببرید و کارکتر را با غذا و ورزش سالم و خواب مناسب تقویت کنید.

سخن بزرگان در رابطه با GTA V

این هم اظهار نظر آقای لویز وارد از تحلیل گران بازی:

“منافع آمریکا در کنسولهای نسل بعدی ضعیف است. من معتقدم که همه از بازی کردن GTA V بر روی این نسل راضی خواهند بود. بسیاری از بازیبازان تا تعطیلات امسال وابسته به PS3, Xbox 360, Wii, Wii U های خود خواهند بود. تا زمانی که بازیهای بزرگتر نسل بعدی که بخش آنلاین را هدف خود قرار داده اند عرضه شوند، کنسولهای این نسل به سروری خود ادامه خواهند داد. این بدان معناست که GTA V تا زمان عرضه عناوین نسل بعدی فروش زیادی خواهد داشت.”

این هم اظهار نظر آقای بیلی یکی دیگر از تحلیل گران بازی:

“من نیز با سخنان لوئیز وارد موافقم. عنوان GTA V قطعاً رکورد جدیدی در زمینه فروش به دست خواهد آورد و این عنوان تاثیر مثبتی بر روی فروش سخت افزارها خواهد داشت و این در حالی است که اکثر سخت افزارها بدست خرده فروشان روانه بازار میشوند. GTA V خواهد توانست بر فروش عناوین نسل بعدی تاثیر بگذارد. اگر این عنوان برای هر دو کنسول با یک قیمت مناسب و متقارن عرضه شود تاثیراتش حتی بسیار قدرتمند تر خواهد بود !”

Jesse Divnichتحلیلگر و معاون ریاست جمهوری در بخش توسعه سخت افزار و الکترونیک خلاف این صحبتها معتقد است که :

“قطعاً فروش بالایی خواهد داشت اما فقط و فقط در حد این نسل، مهم نیست این بازی چقدر بزرگ باشد، با شروع بازار نسل بعد همه چیز تغییر خواهد کرد.”

اما صحبت استاد هیدئو کوجیما:

“تریلر جدید بازی GTA V واقعا عالی و شگفت انگیز بود. درجه ی آزادی که این بازی دارد در یک سطح متفاوتی نسبت به بازی های دیگر است. اما حقیقتا بگم که چنین موضوعی باعث افسردگی من شد.

من فکر نمی کنم که ”V” ما ( یعنی Metal Gear Solid 5 ) بتواند به سطح همین بازی ( GTA V ) برسد. تیمی که در استدیوی Rockstar بهترین است ، آن ها هیچ وقت بازی اشتباهی نمی سازند و تا جایی که در بازی ها ممکن است آن ها بازی را از هر لحاظ بهتر می کنند و آن را رشد می دهند.”

موسیقی های این بازی بسیار زیبا کار شده است و در ۱۵ ایستگاه رادیویی و ۲۵۰ موسیفی تراک قرار داردند : نکته ای هم در مورد قطعات موزیک این بازی و همچنین ایستگاههای رادیویی بازی بدانید بد نیست,در این مورد آقای ایوان پائولویچ اظهار نظری فرمودند که قرار میدهم,البته ایشان سازنده این قطعات هستند:

این یکی از بزگترین soundtrack هایی است که ما تا به حال بر روی آن کار کردیم.در ساخت این soundtrack،ما Los Angeles پیشرفته را در ذهن خود تصور کردیم تا شما را در یک L.A واقعی قرار بدهیم. چیزی که برای ما بسیار ارزشمند بود این بود که احساسات L.A و California را درک کنیم و در بازی قرار بدهیم.

ما درخواست هایی که شما کرده بودید را انجام دادیم و ایستگاه های رادیوی را متفاوت تر و بیشتر کردیم تا شما حس کنید که در آسمان L.A. در حال پرواز هستید.با این کارها،شما حس گشت و گذار در L.A. را به راحتی متوجه خواهید شد.”

زبان های بازی

PlayStation 3 (Region-Free):

آمریکای شمالی ، آسیا (به جز ژاپن) – انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی برزیلی، کره ای، چینی، اسپانیایی آمریکای لاتین
اروپا، خاورمیانه، روسیه – انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، روسی، پرتغالی برزیلی، لهستانی

ژاپن – ژاپنی و انگلیسی
Xbox 360:
در سراسر جهان (منطقه آزاد) به جز ژاپن – زبان های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، روسی، پرتغالی برزیلی، لهستانی، کره ای، چینی، اسپانیایی آمریکای لاتین

ژاپن (دارای قفل منطقه ای بر روی کنسول های Xbox 360 ژاپنی ) – ژاپنی و انگلیسی”

تزیلر های به نمایش گذاشته شده

برای این بازی ۵ تریلر منتشر شده است که البته ۳ تا هم برای معرفی کارکتر به انتشار رسیده است . در تریلر اول فقط لس سانتوس نشان داده می شد و خبری هم از مایکل و فرانکلین و ترور نبود و ویژگی ها و ورزش ها ، کوه ها و جنگل ها نشان داده شد.

در تریلر دوم داستان زندگی مایکل , فرانکلین , ترور بیان شد و از همان اول ترور یک آدم عصبانی و روانی بود ! در تریلر دوم میزان رفاقت این سه نفر و محل زندگی آن ها هم نشان داده شد و از آنجا بود که تصاویر فیک و باکس آرت های تقلبی در اینترنت به اشتراک گذاشته شدند!

تریلر سوم و چهارم هم مربوط به گیم پلی بازی بود که نمایشی خیره کننده ای داشت و کاسه صبر همه برای به انتشار رسیدن این بازی جهان باز محبوب لبریز شد . تریلر پنجم این بازی مربوط به بخش Online  این بازی بود . بخش آنلاین یعنی  Grand Theft Auto V : Online در ۱ اکتبر به همراه نسخه اصل منتشر میشود و بیش از ۷۰۰ ماموریت را دارا است و شما میتوانید با متحد شدن با دوستان خود به دزدی یا کشتار و حتی بمباران هوایی دیگر افراد بپردازید. نسخه Collector  این بازی هم بعد از انتشار نسخه آنلاین به فروش میرسد و در نسخه ویژه این بازی شما از مزایا و پاداش های اختصاصی برخوردار خواهید بود.

مقایسه تصویری نسخه ps3 و XBOX360 :

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_110.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_110.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_025.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_025.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_017.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_017.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_116.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_116.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_099.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_099.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_112.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_112.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_060.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_060.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_021.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_021.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_088.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_088.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_129.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_129.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/PS3_056.bmp.jpg

http://cfa.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/1/6/3/1/6/360_056.bmp.jpg

این بازی مورد انتظار در ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۲ برای کنسول های PS3 , XBOX360 منتشر شد. و احتمالا نسخه PC  با تاخیر منتشر میشود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.