آیپد به پهناوری آسمان | نقد و بررسی iPad Air - تکفارس 
آیپد به پهناوری آسمان | نقد و بررسی iPad Air - تکفارس 

آیپد به پهناوری آسمان | نقد و بررسی iPad Air

محمدرضا قدمگاهی
۹ آبان ۱۳۹۲ - 13:24
آیپد به پهناوری آسمان | نقد و بررسی iPad Air - تکفارس 

آیپد جدید اپل یعنی iPad Air با معماری جدید Svelte توانسته لقب بهترین تبلت اپل را از آن خود کند. این آیپد از درون (سخت افزار) و از نمای بیرون ( ظاهر) تغییرات بسیاری کرده است . ما در این مقاله به بررسی تخصصی این تبلت عظیم میپردازیم.

گشتم نبود ، نگرد نیست!

محصول جدید اپل بسیار قدرتمند و جالب است و اگر شما با  انگشت خود بخواهید چیزی روی iPad Air نقاشی کنید درست مانند کاغذ عمل میکند و تقریبا ۳۰ برابر قدرت تاچ این تبلت بالا تر از نسل های قبل خود شده است.چشم هایتان را باز کنید! شما گاهی اوقات آنقدر محو این تبلت میشوید که میخواهید با کنجکاوی خود تمام جا های پیشرفت آن را ببینید و تقریبا نقطه ضعفی پیدا نمیکنید! برخی میگویند تکنولوژی آیپد Air ، مخلوتی از iPhone 4s و iMac و حتی iPhone 3GS است . تغییرات زیادی هم نسبت به iPad و iPad 2 داشته است. این آیپد در قطعا همان iPad 5 است که ما میگفنیم.

عمده تغییرات این آیپد در ساختمان و اندازه اش است که به عنوان یک شوک به استفاده کننده این محصول میگوید :

سلام ، من همیشه از نسل های قبلی خود نازک تر و سبک تر هستم!

زیبا ، نازک ، سبک ، شیک و …!

iPad Air : ساختمان و اندازه

در باریکی این تبلت هیچ شک نسیت زیرا در گذشته رکورد در دست Xperia Z Tab بود آن هم با ۶.۶mm ارتفاع ! اما اپل تواسنت با تراشیدن ۱.۵mm از ارتفاع نازکی در حدود ۵m.m و سبک ترین تبلت با وزن ۴۶۹ گرم ، روی تمام سیاره خاکی زمین را تولید کند.

! Only 5 M.m

سبک ترین تبلت کره زمین !

با لبه های گرد این تبلت به مانند آیپد مینی و نازکی و سبکی آن به علاوه یک شاسی تقریبا کوتاه میتوانید مانند یک کاغذ این تبلت زیبا و شیک را در دست بگیرید و لذت ببرید.رنگ بندی دقیقا به مانند New iPad-Mini است . زیبایی به رنگ خاکستری کم رنگ و خاکستری پر رنگ میتواند آرزوی شما را از یک تبلت خوش هیکل و روفرم برآورده کند!همچنین در قسمت سمت راست جایگاه نانو سیم قرار دارد که شما با این سیم کارت میتوانید در حال حرکت هم به اینترنت متصل باشید.

تا حالا شده است از گرفتن بلند مدت iPad 2 خود در دست احساس خستگی در ناحیه بازو کنید؟! اگر شما هم آیپد ۲ خود را به مدت ۲۰ دقیقه در دست بگیرید و در وب گشت و گذار کنید خسته خواهید شد اما آیپد Air طوری طراحی شده است که هیچ گونه خستگی در ناحیه بازو و کتف خود حس نکنید.

iPad 4 در برابر iPad Air : چه چیزی عوض شده است ؟

بهترین تغییری که در iPad Air داده است وزن سبک آن نسبت به رقبایش بوده است. آیپد ایر وزنی کم تر از Samsung Galaxy Tab یا Xperia Z Tab دارد در صورتی که ایپد ۴ وزن ۴۹۵ گرم دارد و آیپد ایر هم ۱۰ گرم از گلگسی تپ و ۲۵ گرم هم از Xperia Z Tab سبک تر است.

سبک ، سبک ، سبک

ارتفاع Nokia 2520 با ۸.۷ میلی متر و گلگسی تب با ۸.۶ میلی متر به مراتب ارتفاع بیشتری از زیبای یکتا اپل یعنی آیپد ایر با ارتفاع ۵.۶ میلی متر دارند.شما اگر حتی در کوتاه مدت این گل سرسبد اپل را در دست بگیرید به تغییرات استاندارد فیزیکی پی میبرید و حتی از نظر زیبا شناسی محو آن خواهید شد و از گرافیک رتینا این تبلت لذت میبرید.

اپل همیشه برنده بوده و هست و خواهد بود!

عملکرد آیپد آسمانی

از نظر ساختار سخت افزاری این تبلت شباهتی بسیاری به آیفون ۵ اس دارد به طوری که یک چیپ A7 و یک Chipset کمکی و قدرتمند M7 در آن قرار دارد که عمل پردازش را بهتر و بهرت خواهد کرد.قدرت این آیپد bit-64 است.اگر نگاهی عاقلانه تر به آیپد ایر داشته باشیم متوجه میشویم که iOS7 در این آیپد عملکرد چندین برابری بهتر دارد و بخش iMovie هم بدون هیچ لگ یا مشکل در این ایپد وجود دارد.

iPad Air is Charging … His ! 😀

این آیپد از تکنولوژی OpenGL 3.3 پشتیبانی میکند و میتواند در عملکرد سایه گذاری و نورپردازی در بازی ها بهتر از دیوایس های قبلی اپل باشد.همچنین یک TaskBar در این آیپد وجود دارد و اگر احساس شود که به دیوایس ایر شما فشار میاید به صورت اتوماتیک برنامه های سنگین را میبندد تا آیپد شما را reboot نشود.

عملکرد Wi-Fi و ۴G در آیپد آسمانی

این آیپد با پشتیبانی آنتن MIMO میتواند حتی در بیابان ها یا حتی تونل های جاده هم به اینترنت متصل باشد. این آیپد با داشتم تکنولوژی LTE میتواند تمام فرکانس های تکنولوژی ۴G را دریافت کرده و به کاربرنده منتقل کند.اگر خانه شما هم بزرگ باشد برای آیپد فرقی نمیکند که شما از مودم خود دور باشید زیرا آیپد با استفاده از ۴G میتواند نهایت سرعت دانلود و آپلود را برای شما فراهم کند بدون هیچ قطعی یا افت سرعت!

Network

این ایپد با حافظه داخلی ۱۲۸gig همچون آیپد مینی ۲ میتواند تمامی عکس ها و اطلاعات حفاظت شده را در دیوایس شما نگه دارد . بدون ویروسی شدن یا پاک شدن اطلاعات!. شما میتوانید از حافظه iCloud که به میزان ۱۵ گیگ ، ۳۲ گیگ ، ۶۴ گیگ است هم استفاده کنید و اطلاعات خود را در سرور اپل نگه دارید.

iPad Air : صفحه نمایش

Full Screen iPAD !

صفحه نمایش این آیپد ۹ اینچ است. و با تکنولوژی رتینا و با چاشنی OpenGL میتوانید تمامی بازی ها را با آخرین کیفیت ممکن اجرا کرده و از آن لذت ببرید.همچنین میتوانید از iOS7 که گرافیکی ترین سیستم عامل است نهایت لذت را ببرید. همچنین میتوانید فیلم های خود را روی آیپد به صورت Ultra HD ببینید!.رزلوشن صفحه نمایش هم (۲۰۴۸×۱۵۳۶) است که عملکرد بهتری نسبت به آیپد ۴ خواهد داشت.این آیپد ۳.۱ میلیون پیکسل را در صفحه نمایش خود جای داده است.

iPad Air : دوربین

اما جزیی ترین بخش آیپد ایر ، دوربین این آیپد است که باز هم عملکر به سزایی داشته است.تکنولوژی MP در این آیپد از ۵MP ( آیفون ۵ اس) به ۸MP ارتقا یافته است.و شما میتوانید امکان SLO-MO یا همان صحنه آهسته را با آیپد خود فیلمبرداری کنید.این آیپد توانایی فیلمبرداری در تاریکی را با تکنولوژی HDR دارد.ویدئو های این آیپد هم با کیفیت ۱۰۸۰P اجرا میشوند.

گالری عکس

عکسبرداری

دوربین

آخرت کیفیت !

اما قیمت این آیپد ۴۶۹ پوند میباشد و اگر در ایران هم منتشر شود تقریبا از آیفون ۵ اس ارزان تر است.

منبع انگلیسی : مجله خبری T3

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.