از گوگل نکسوس ۵ با آندروید ۴.۴ کیت کت پرده برداری شد - تکفارس 
از گوگل نکسوس ۵ با آندروید ۴.۴ کیت کت پرده برداری شد - تکفارس 

از گوگل نکسوس ۵ با آندروید ۴.۴ کیت کت پرده برداری شد

محمد حسن مخمل باف
۱۱ آبان ۱۳۹۲ - 01:01
از گوگل نکسوس ۵ با آندروید ۴.۴ کیت کت پرده برداری شد - تکفارس 

گوگل نکسوس ۵ پس از ماه ها گمانه زنی رسمی شد و بله، همراه با آندروید ۴.۴ کیت کت می آید که آن را برای برداشتن آیفون ۵c از سر راه مجهز می کند.

گوگل نکسوس ۵ در حال حاضر رسما از طریق فروشگاه بازی گوگل پرده برداری شده است. آخرین ساخته ی ال جیِ تلفن گوگل قرار است جای نکسوس ۴ را بگیرد و به گل سرسبد گوشی های هوشمند آندروید این شرکت تبدیل شود.

ویژگی های نکسوس ۵ LG تقریبا مشابه طراحی نکسوس ۴ هستند، طوری که حتی صفحه لمسی کوچک پشت نکسوس ۴ با یک سطح مات سیاه رنگ جایگزین شده که کلمه نکسوس در وسط آن حک گردیده است.

به نظر می رسد گوگل و ال جی بار دیگر یک گوشی هوشمند پرچمدار ساخته اند و آن را به یک مدعی جدی برای آیفون ۵c اپل تبدیل کرده اند.

با ۸.۵۹ میلیمتر نکسوس ۵ باریک ترین گوشی گوگل تا به امروز است که حتی باریکتر از آیفون ۵c می باشد هرچند به باریکی گالاکسی s4 سامسونگ نمی رسد.
صفحه نمایش نکسوس ۵ بر روی کاغذ واقعا تاثیر گذار است، یک صفحه نمایش فول HD پنج اینچی با روزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و تراکم ۴۴۵ppi که بالاتر از آیفون ۵s و حتی تبلت کیندل فابر آمازون است.

همچنین طراحی آن قاب کوچک تری نسبت به نکسوس ۴ دارد، و به جایش نکسوس ۵ طراحی بسیار مشابه LG G2 دارد.

اگر ظاهر آن برای شما کمی مینی مالیستی است شما می توانید تلفن جدید خود رو به یکی از قاب های نکسوس ۵ که در چهار رنگ مجزا عرضه می شوند مجهز کنید.

xl_Google-Nexus-5-case-624

درون گوشی شما با پردازنده چشمگیر چهار هسته ای اسنپ دراگون ۸۰۰ کوالکام با قدرت ۲.۳ گیگاهرتز و رم ۲ گیگ و فضای ذخیره سازی ۱۶ گیگابایتی روبه رو خواهید شد. متاسفانه هیچ درگاه پشتیبانی میکرو SD وجود ندارد که قطعا به جان سخت های دیگر آندرویدی ضربه خواهد زد.

در پشت نکسوس ۵ دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت تصویر برداری ۱۰۸۰p وجود دارد. در جلو هم یک دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی برای hang out گوگل+ و البته اسکایپ تعبیه شده است.

شارژر بی سیم به عنوان یک استاندارد اضافه شده که به این معنی است شما نیاز به خرید یک قاب اضافی در حالی که اتصال ۴G فراهم است ندارید امکانی که نکسوس ۴ برای نداشتنش هدف انتقادات زیادی قرار گرفت.

البته اولین چیزی که مردم در استفاده از این گوشی متوجه آن خواهند شد سیستم عامل جدید گوگل آندروید ۴.۴ کیت کت است.

xl_Google-Nexus-5-KitKat-624

کیت کت با تعدادی تغییرات در طراحی کلیدها آمده که سیستم عامل را بر روی صفحه کمتر غافلگیر کننده می کند، ضمن این که اجازه تمرکز بیشتری را روی صفحه فول HD می دهد.

نکسوس ۵ همچنین با نسخه جدیدی از Google Now می آید که به شما اجازه می دهد حتی در زمانی که صفحه قفل است به گوشی خود وظایفی را محول کنید.

برای شکست دادن سیری، Google Now از طریق میکروفون تلفن هوشمند قادر به تنظیم ساعت زنگدار، پاسخ به سوالات و انجام دستورات بدون اقدام فیزیکی است و می تواند تشخیص دهد کسی که صحبت می کند شما هستید نه شخص دیگر.

تاریخ انتشار نکسوس ۵ یکم نوامبر بود، شما می توانید نسخه ۱۶ گیگابایت آن را در دو رنگ سیاه یا سفید به قیمت ۲۹۹ پوند تهیه کنید در حالی که نسخه ۳۲ گیگابایتی آن ۳۳۹ پوند قیمت گذاری شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.