سریع ترین موتورسیکلت جهان - تکفارس 
سریع ترین موتورسیکلت جهان - تکفارس 

سریع ترین موتورسیکلت جهان

Lightning
۱ بهمن ۱۳۹۱ - 16:54
سریع ترین موتورسیکلت جهان - تکفارس 

سریع ترین موتورسیکلت جهان

Dodge Tomahawkیک موتور سیکلت مدل مفهومی جاده ای است که شرکت داج در سال ۲۰۰۳ با تولید آن مایه ترس برای خودروها و موتور سیکلت های مافوق سرعت شد . این موضوع به راحتی قابل احساس است زیرا به محض ورود به نمایشگاه ها ، نامش بر سر زبان متور دوستان افتاد و به سادگی پا جای پای بزرگان گذلشت . البته برای آنکه توماهاک می توانست جایگاه خودش را در بین رقیبانش حفظ کند ، باید حرفی برای گفتن می داشت .جذابیت رانندگی داج توماهاک بیشتر به دلیل پیشرانه قدرت مند و طراحی ظاهری آن است . با چرخاندن دسته گاز توماهاک  ، صدای خشن و گرفته ای از خروجی های اگزوز یک پیشرانه ۱۰ سیلندر به گوش می رسد . محور عقب و پیشرانه آن تولید شرکت مونوکو می باشد . بدنه آن از بدنه آلمینیومی فوق فوق سبک و بسیار محکم ساخته شده است .

yYcPQQ

صندلی راننده بر روی محور انتقال قدرت یعنی قسمت عقب آن قرار دارد که به همین خاطر راننده تسلت خوبی بروی فرمان آن و کنترل موتورسیکلت دارد .این موضوع برای موتورسیکلتی به وزن ۶۸۰ کیلوگرم بسیار حائز اهمیت است زیرا برای کمترین اشتباه ، امکان به وجود آمدن حادثه ای جبران ناپذیر وجود دارد .

fastest_bike_in_the_world_dodge_tomohawk_srt10_viper3

در ظاهر ، این موتورسیکلت دارای دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب می باشد .برای آنکه ابهت موتورسیکلت داج توماهاک حفظ شود ، نور پردازی جذاب و دلنشینی توسط LED های جا سازی شده دور رینگ ها و نقاط خاصی از بدنه ایجاد شده است که با شروع حرکت ، طیف نوری زیبایی به چشم بیننده می خورد .

fastest_bike_in_the_world_dodge_tomohawk_srt10_viper2

توماهاک با اینکه همانند یک خودرو از چهار چرخ بهره می برد اما عملکرد این چرخ ها به صورت جفت می باشد تا تعادل خوبی در حد موتورسیکلت های شهری به نمایش بگذارد . طراحان سیستم ترمز آن ، برای جفت چرخ های جلو ، مجموعا ۱۶ پیستون آلمینیومی تعبیه کردند که راننده می تواند توسط پدال دستی آن را فعال کند . لازم به ذکر است که راننده با کنترل پدال پایی هم می تواند سیستم ترمز عقب را فعال کند که به صورت مجزا برای هر چرخ از ۴ پیستون آلمینیومی استفاده شده است .

03detroit 2003concept contomahawk

این موتور سیکلت از یک پیشرانه ۱۰ سیلندر آلمینیومی داج وایپر SRT 10  بیست سوپاپه V شکل با حجم ۸۲۷۷ سی سی بهره می برد . پیشرانه تومتهاک به راحتی می تواند در دور موتور ۵۶۰۰ دور در دقیقه ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند و ماکزیمم گشتاور آن در دور موتور ۴۲۰۰ دور در دقیقه به ۷۱۲ نیوتن متر خواهد رسید .

Dodge Viper Tomahawk

ولفگانگ برنهاد ، یکی از مقامات امنیتی گروه کرایسلر در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد که تا به حال راننده ای نبود که با Dodge Tomahawk سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برود . در اوایل حضور توماهاک یعنی همان سال ۲۰۰۳ میلادی ، شرکت داج اعلام کرد که ماکزیمم سرعت توماهاک برابر با ۶۸۰ کیلومتر در ساعت اما چند سال بعد از این گفته ، مقامات شرکت اعلام کردند که سرعت آن در اصل حدود ۳۰۰ مایل ( ۴۸۰ کیلومتر در ساعت ) بوده و جالب آنجاست که تا به امروز هیچ دلیلی برای این تخمین اشتباه نداده اند . توماهاک با این قدرت و یک گیربکس دو سرعته در مدت زمان ۲/۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند و راننده آن می تواند ماکزیمم سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر در ساعت را تجربه کند . شرکت داج با ساخت این محصول ، رانندگی را برای عاشقان موتورسیکلت معنا دار کرد و روحی تازه به دنیای یک نواخت موتور و موتور سواری بخشید .( قیمت جهانی این موتور سیکلت $ ۵۵۵.۰۰۰ است )

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.