Counterpoint: نوکیا به مقام چهام فروش گوشی های هوشمند در آمریکا رسید - تکفارس 
Counterpoint: نوکیا به مقام چهام فروش گوشی های هوشمند در آمریکا رسید - تکفارس 

Counterpoint: نوکیا به مقام چهام فروش گوشی های هوشمند در آمریکا رسید

محمد حسن مخمل باف
۱۲ آبان ۱۳۹۲ - 23:14
Counterpoint: نوکیا به مقام چهام فروش گوشی های هوشمند در آمریکا رسید - تکفارس 

نوکیا سال ها تلاش کرده است بازار آمریکا را در دست بگیرد، اما به نظر می رسد تلاش سخت آنها بالاخره جواب داده است. موسسه تحقیقاتی Counterpoint گزارش داده نوکیا در سه ماهه ی سوم امسال برای رسیدن به مقام چهارم از چندین سازنده پیشی گرفته است.

این کمتر شما را شگفت زده می کند وقتی که می بینید سهم بازار نوکیا کمی بیش از ۴% بازار است اما وقتی عمیق تر نگاه کنید می بینید در سه ماهه دوم امسال سهم نوکیا ۱.۴% بود. به علاوه این که قبل از آن در سه ماهه ی سوم ۲۰۱۲ سهم نوکیا به سختی ۰.۷% ثبت شده بود.

gsmarena_001

بنابراین در سه ماه نوکیا فروش خود را بیش از دو برابر کرده است و در حال حاضر جلوتر از پادشاهان سابق این صنعت مانند موتورولا، بلک بری و HTC قرار دارد. Counterpoint این موفقیت را به استراتژی انحصاری نوکیا در قبال شرکت ها نسبت داده، که در نهایت شروع به کار کردن کرده است.

دستگاه های مختلفی در اختیار شرکت های مختلف قرار گرفته اند. به عنوان مثال به AT&T لومیا ۹۲۵ داده شده، در حالی که ورایزن لومیا ۹۲۸ را دارد. AT&T همزمان ۵ لومیا را در اختیار دارد (که شامل پرفروش ترین مدل یعنی ۵۲۰ نیز می شود)، T-Mobile سه مدل (۵۲۱ نیز یکی از آنها است)، ورایزن دو تا و دو رده ی آینده ی محصولات (کامپیوترهای شخصی مبتنی بر مترو و Aio) هر کدام یکی دارند.

gsmarena_002

فراتر از نوکیا، بازار گوشی های هوشمند آمریکا بسیار یک دست است. اپل و سامسونگ هر کدام تقریبا یک سوم بازار را در اختیار دارند. اپل ۰.۱% سرتر است اما به ندرت در سال گذشته افزایش یافته در حالی که سامسونگ از ۲۶.۶% سه ماهه دوم ۲۰۱۲ ده درجه بالاتر رفته است. بزرگ ترین فروشنده ی بعدی LG با ۸.۶% در مقام سوم است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.