گرافیک پیشتاز است! | نقد و بررسی Gigabyte GTX 780 - تکفارس 
گرافیک پیشتاز است! | نقد و بررسی Gigabyte GTX 780 - تکفارس 

گرافیک پیشتاز است! | نقد و بررسی Gigabyte GTX 780

محمدرضا قدمگاهی
۲۲ آبان ۱۳۹۲ - 17:43
گرافیک پیشتاز است! | نقد و بررسی Gigabyte GTX 780 - تکفارس 

بازار کارت گرافیک را امروزه AMD و Nvidia پر کرده اند و شما از دیگر برند های معروف در عرصه کارت گرافیک به تعداد انگشت شماری میبینید . اگرچه کارت کرافیک های تایتان انویدیا تقریبا از مجموع چند کارت گرافیک Gigabyte قدرت بیشتری دارد ، اما این دلیل نمیشود که ما از گیگابایت های قدرتمند و پیشتاز دست برداریم .در این مقاله ما به بررسی کامل کارت گرافیک های Gigabyte GTX 780 Ti OC و Gigabyte GTX 780 GHz Edition میپردازیم.

قیمت کارت گرافیک های سری ۷۰۰ در بدو انتشار خود حوالی ۴۰۰$ به سر میبرد اما با انتشار کارت گرافیک های قدرتمند سری Geforce 780 و به علاوه GTX 780 Ti یا همان تیتانیم قیمت های این نوع کارت گرافیک های ابر قدرت سیر صعودی کرد و به ۵۰۰$ تا ۶۵۰$ تغییر کرد . اما ما امروز توانستیم این کارت های گرافیک را تست کنیم و شما میتوانید در ادامه این مقاله به مقایسه و بحث بپردازید.

بسیار قدرتمند و پیچیده !

سری جدید نویدیا ۷ درصد هسته CUDA بیشتر ، ۱۷ درصد پهنای باند و با قیمت ۷۰۰$ عرضه شده است و این در حالی است که سری قبل این کارت گرافیک حدود ۱,۰۰۰ دلار قیمت داشت و اگر شما نسخه جدید این کارت گرافیک را خریداری کنید متوجه میشوید که سری قبل را باید در موزه نگهداری نمود! ولی ما انتظار داریم که کارت گرافیک انویدیا ( سری جدید ) تبدیل به GPU یکه تاز شود.

اما یک رقیب برای انویدیا ایجاد شده و کسی نیست جز “Gigabyte” پیشتاز.! کارت گرافیک ۷۸۰ گیگابایت ، دارای یک فن عظیم است که بر گرمای مداوم ۴۵۰W مسلط است و به علاوه این کارت گرافیک توانسته است بیش از ۱۷% در اورکلاک از رقیب سرسخت خود جلو بزند.

زیبای گرافیکی!

اما انویدیا هم عقب نیست و اینبار با انتشار نسخه ۷۸۰ GHz ( این نام هنوز به رسمیت شرکت در نیامده است ) توانسته فن های خود را با قدرت ۱.۰۲گیگاهرتز بر ثانیه بچرخاند و چیزی حدود ۱۸% از فن های کارت گرافیک عظیم شرکت گیگابایت جلوتر است اما تنها انویدیا توانسته با کارت گرافیک خود همان ۴۵۰W را کنترل کند اما به صورت حرفه ای تر!

جزییات Gigabyte GeForce GTX 780 Ti و ۷۸۰ GHz Edition

این دو کارت گرافیک از لحاظ ظاهر فرق آن چنانی ندارند و هر طول هر دو به اندازه ۲۹ سانتی متر ( ۲۸.۴ سانتی متر به طور دقیق) میباشد و این امر سبب شده است که یک فن اضافی تر از نسخه های ۷۸۰ انویدیا داشته باشند. این دو در ظاهر هم بسیار استاندارد هستند و دارای دو کابل DVI و یک کابل HDMi هستند.

دو قلو ها !

این دو کارت گرافیک دارای هسته ی ۲۳۰۴ CUDA Core است و در زمان لانچ حدود ۵۰% بیشتر هسته بیشتر و ۵۰% بیشتر حافظه کوتاه بیشتر از سری ۶۸۰ است. همچنین ۶ مموری ۶۴-بیت قابل کنترل ساخته شده از ۳۸۴-بیت پهنای باند و کمک گیری از تکنولوژی GDDR5 و همچنین مموری کلاک شده تا ۶۰۰۸Mhz و بیش از ۲۸۸.۴GB/Sec سرعت Bandwidth را دارا است.

معماری داخلی

همچنین هسته های ۱۲ قسمتی این کارت گرافیک برای بازدهی و سرعت بیشتر از ۸۶۹MHz به ۹۶۰Mhz اورکلاک شده اند و این اورکلاک توسط تکنولوژی نسل دوم انویدیا یعنی پس زمینه سرعت گرافیکی و سرعت پویای GPU را افزایش داده است.

معماری داخلی

معماری داخلی

این کارت گرافیک میتواند شما را تا آخر نسل هشتم کنسول های بازی پشتیبانی کند و کامپیوتر های شما را High end کند.به شما پیشنهاد میشود که اگر به دنبال یک کارت گرافیک ارزان که انویدیا نباشد هستید میتوانید به دستاورد شرکت بزرگ گیگابایت روی آورید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Parham گفت:

    سلام، ببخشید دوباره مزاحم می شم. من زیاد درمورد گرافیک اطلاعاتی ندارم. می خوام بدونم که:
    ١. من اگه بخوام GTX 780 بخرم بین مدل GHz Edition 780 و GeForce GTX 780 Ti و مدل معمولیش، کدوم بهتره؟ (اگه میشه قیمتاش رو هم بگید)
    ٢. چه برندی بخرم (ASUS, GIGABYTE, …)؟ قدرت مدِّ نظر منه.

  • اگه راحتی رو میپسندید الان این سری کارت گرافیک براتون حدود ٢ تا ۴ میلیون تومن در میاد