زندگی خوب ! | نقد و بررسی Nexus 5 LG - تکفارس 
زندگی خوب ! | نقد و بررسی Nexus 5 LG - تکفارس 

زندگی خوب ! | نقد و بررسی Nexus 5 LG

محمدرضا قدمگاهی
۱ آذر ۱۳۹۲ - 12:32
زندگی خوب ! | نقد و بررسی Nexus 5 LG - تکفارس 

شاید شرکت ال جی و محصولات خانگی اش را بشناسید. شرکت ال جی حدود ۱۲ سال است که در عرصه لوازم خانگی مانند یخچال ، تلویزیون و یا فر آشپزخانه است. اما این شرکت وقتی پیشرفت شایان شرکا بزرگ سامسونگ را در تلفن های هوشمند دید، دست به ساخت گوشی های هوشمند خود با همکاری گوگل و آندروید ساخت.اگر برای یک گوشی هوشمند ارزان قیمت و با صرفه میخواهید هزینه زیادی صرف نکنید پیشنهاد ما نکسوس ۵ میباشد زیرا این گوشی با ۵ اینچ صفحه نمایشگر و سخت افزار بهتر نسبت به نکسوس ۴ دارد.

این تلفن همراه با آندروید کیت کت ۴.۴ عرضه شد و بسیاری از شرکت های دیگر را وادار به استفاده این سیستم عامل کرد. این تلفن همراه به مراتب بهتر و ارزان تر از LG Optimize G2 است.اما نباید گل سرسبد این شرکت را یعنی LG G2 را فراموش کرد.

با توجه به قیمت پایین ، ۳۴۹ دلار ( مدل ۱۶گیگ) ، از سخت افزار خوبی برخوردار است :

  •  Qualcomm Snapdragon 800 SoC به همراه ۲.۳گیگاهرتز سرعت
  • quad-core CPU
  • ۲ GB of RAM
  • LTE radios worldwide (a first for Nexus devices) و a 2,300 mAh battery
  •  ۴.۹۵-inch 1080p IPS display
  • دوربین ۸ مگاپیکسل

قابل توجه است ، این اولین گوشی ال جی است که دارای LTE رادیوز است. این تلفن همراه را میتوان اولین حامل نرم افزاری Andorid Kitkat  ۴.۴ دانست و این سیستم عامل هم دارای یک منشی است که هر فرمانی به زبان انگلیسی به آن بدهید برای شما انجام میدهد. این نرم افزار را میتوان برادر کوچک تر Siri iOS دانست.

nexus-5-review

Nexus 5

The Google Nexus 5 (16 GB LG-D820) used in this review was kindly provided by Negri Electronics. No matter where you are in the world (including Australia, US, and abroad), Negri will provide you unlocked smartphones and tablets first and for the lowest prices – and they have plenty of Nexus 5s in stock!

گوشی مهم نیست که چه مارکی باشد و ساخته کدام کشور باشد ( استرالیا ، چین ، آمریکا ، ژاپن یا…) ! مهم آن است که چه کارایی داشته باشد که گوگل نکسوس ۵ میتواند بهترین گوشی همراه از نظر کارایی و استفاده باشد و بیشترین عمر را با نازل ترین قیمت برای شما انجام میدهد.

طراحی

طراحی گوشی نکسوس یکی از بهترین نقاط مثبت این تلفن همراه است زیرا این گوشی در دو رنگ مشکی و سیاه منتشر شده است و از بالا به پایین باریک میشود و سطح آن کاملا مسطح و صاف است.این تلفن همراه منطبق با آخرین متد های برنامه نویسی آندروید میباشد. طراحی این تلفن همراه میتواند رقبایی چون آیفون ۵ اس یا گلگسی اس ۴ را به خاک بنشاند . این تلفن بسیار وزن کمی دارد و راحت توی جیب جا میشه!(D:) سطح کناری این تلفن همراه کمی منحنی است و کمی هم در صفحه نمایش احساس گود بودن تلفن را میکنید. در پشت گوشی سمت چپ دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک فلش آبی رنگ برای عکاسی بهتر قرار داد.

Nexus5S-6

کناره این گوشی هم ضخامت ۴ میلی متری را دارا است و قطر منحنی این تلفن همراه هم ۰.۵ میلی متر است.وزن آن هم ۱۳۰ گرم است و از آیفون ۵ تقریبا ۲۰ گرم بیشتر وزن دارد. ۳ اینچ هم طول قطر صفحه نمایش است. و اندازه اضلاع کناره این گوشی هم ۵.۶ سانتی متر است.

راحت تو جیب جا میشه ! :دی

اگر نکسوس ۴ را در مقایسه با نکسوس ۵ قرار دهیم ، حدود ۰.۴ میلی متر نکسوس ۴ در ضخامت و ۰.۳ میلی متر هم در صفحه نمایش از نکسوس ۵ بزرگتر میباشد.همچنین طول نکسوس ۴ حدود ۹.۴۵ میلی متر بود اما نکسوس ۵ را باید ۸ میلی متر در نظر گرفت ; این کار میتواند یک پیشرفت در تلفن همراه هوشمند ال جی باشد زیرا هم وزن کم تری دارد و هم طول کم تری!

باریک ، باریک ، باریک !

پانل جلویی این تلفن همراه دارای یک اسکرین ( صفحه نمایش ) ۴.۹۵ اینچی و یک بلندگوی گیرنده در بالای دوربین فرعی و یک بلندگوی فرستنده زیر صفحه نمایش است. همچنین پانل پشت این تلفن همراه دارای باند های صدا و یک دوربین همراه فلاش برقی و چراغ قوه است ، این تلفن همراه دارای ورودی هندزفری و هدفون همچنین کابل اتصال به کامپیوتر و تلویزیون میباشد که به ویژگی های نا تمام این گوشی هوشمند می افزاید.

ورودی کابل USB

تنها ۰.۳ میلی متر !

همچنین کناره ها یا ساید های این گوشی دارای قفل اسکرین سرور ، خاموش یا روشن کردن سخت افزاری و تنظیم صدا یا Mute کردن گوشی را دارا میباشد و همچنین دارای یک صفحه آلمینیومی به عنوان محافظ کناره ها است که آیفون ۵ اس و آیفون ۵ فاقد آن بودند.

همچنین دکمه های فرمان آندروید که شمال back , Home و بیشتر میباشد در زیر صفحه نمایشگر می درخشند که ۶۴% بهبود یافته تر از Nexus 4 عمل میکند و حس پذیری آن تقریبا ۷۲% بهتر از Galaxy S4 است.

جنس ماده سازنده پانل پشت دستگاه هم از یک نوع پلاستیک براق و شفاف ساخته شده است که در مقابل با LG G2 ضعیف تر است و یکی از نقاط ضعف و دلایلی که باعث شده است این گوشی از G2 ارزان تر بشود ، همین جنس پانل پشتی است. پانل پشتی این موبایل تقریبا همانند Nokia Lumia میباشد و از یک پلاستیک ضد خش محکم ساخته شده است و اگر از فاصله ۲ متری به زمین برسد نه جنس سازنده و نه سخت افزار نکسوس ۵ آسیب می بیند. ناگفته نماند که علامت براق NEXUS هم بر روی این گوشی به صورت حرفه ای حکاکی شده است.

LG – Life’s Good !

جنس صفحه نمایش این تلفن هوشمند هم از جنس شیشه براق و ضد خش است و اگر صفحه شیشه ای آن کثیف شود با کشیدن انگشت به صورت متوالی و به راحتی پاک میشود اگر مایعی مثل آب آشامیدن یا چای بر روی آن بریزد با لیزی یا لطیف بودن صفحه قطرات آب از آن سر میخورند به همین دلیل این گوشی به نوعی ضد آب هم هست!.من از قیمت این تلفن همراه شگفت زده شدم و وقتی فهمیدم که LG از سخت افزار گوشی کم نزاشته است و فقط به جای آمینیوم از پلاستیک فشرده برای جنس پانل های گوشی استفاده کرده است تا از قیمت آن کاسته شود ، این کار LG را تحسین کردم.

Small Brother

اگر کمی با دقت به نکسوس ۵ نگاه بیاندازیم متوجه میشویم که صفحه نمایشی بهتر از گل سرسبد ال جی , LG G2 , دارد زیرا هم وضوح بهتری و هم شیشه لطیف تر و ضد چربی بهتری دارد. صفحه نمایشگر این عجوبه از رزولوشن ۱۰۸۰p یعنی ( ۱۷۷۶ * ۱۰۸۰) و با تراکم ۴۴۵ پیکسل و ۴.۹۲ اینچ است و اگر آن را با چاشنی گرافیکی Android Kitkat 4.4 به دست بگیریم متوجه برتری آن نسبت به رقبایش یعنی آیفون و گلگسی اس۴ خواهیم شد.این دستگاه میتواند شاخص یک دیوایس آندرویدی در بازار موبایل باشد.

همچنین صفحه نمایش این تلفن همراه تغییر پذیر است و شما میتوانید رزولوشن آن را بالا یا پایین ببرید و همچنین اختلال رنگ ها یا وضوح تصویر را دستکاری کنید و هدف از این کار ها برای اجرای بهتر بازی هایی چون Asphalt 8 یا Call of duty : Strike team است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.