نگاهی اجمالی به ویژگی های تبلت لومیا ۲۵۲۰ - تکفارس 
نگاهی اجمالی به ویژگی های تبلت لومیا ۲۵۲۰ - تکفارس 

نگاهی اجمالی به ویژگی های تبلت لومیا ۲۵۲۰

محمد گورانی
۳۰ آبان ۱۳۹۲ - 19:30
نگاهی اجمالی به ویژگی های تبلت لومیا ۲۵۲۰ - تکفارس 

چندی پیش نوکیا فبلت و تبلت خود را که به ترتیب مجهز به آخرین نسخه های ویندوز فون و ویندوز RT هستند را معرفی کرد. این دو محصول که اولین محصولات نوکیا در این دسته ها هستند حرف هایی برای گفتن دارند و قصد مجذوب کردن هرچه بیشتر طرفداران ویندوز فون و البته رقابت با سایر برند ها و خصوصا اندروید را دارند.

IMG_8768-Version-2-980x652

تبلت لومیا ۲۵۲۰ همانند تبلت مایکروسافت Surface 2 از یک صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی با دقت ۱,۹۲۰x1,080 پیکسل می باشد که علاوه بر استفاده از تکنولوژی IPS LCD Panel، همانند برادر کوچکتر خود Lumia 1520 از تکنولوژی Clear Black نوکیا که باعث افزایش خلوص رنگ سیاه در صفحه نمایش و کاهش انعکاس نور و در بهبود تجربه کاربری می شود. از لحاظ جثه، Lumia 2520 از اندازه ی کوچکتری نسبت به Surface 2 دارد و این اندازه ها  ۲۶۷ میلی متر طول و ۱۶۸ میلی متر عرض و ۸٫۹ میلی متر برای قطر می باشند که در مقابل ۲۷۴ میلی متر طول و ۱۷۲ میلی متر عرض و قطر ۸٫۹ میلی متری نشان دهنده ی خوش دست بودن و کوچکتر بودن سایز این تبلت است که موجب آسان تر شدن استفاده از آن شود. همچنین از لحاظ وزن نیز این تبلت عملکرد بهتری نسبت به سارفیس به نمایش می گذارد و با وزن ۶۱۴ گرمی خود، از رقیب ۶۷۶ گرمی اش فاصله می گیرد.

IMG_8781-Version-31-980x653

۲۵۲۰ از یک قاب تمام پلاستیکی بهره می برد که در پیش شاهد استفاده از آن در محصولات نوکیا بودیم. این قاب پلاستیکی کاملا روان و به همراه یک پوشش لعابی سرامیکی مانند می باشد که شما را به هیچ عنوان به یاد محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت نخواهد انداخت.

در قسمت زیرین حاشیه ی سیاه رنگ صفحه نمایش شاهد دو شکاف هستیم که در خود اسپیکر های استریو ی این تبلت دوست داشتنی را جای دادند ولی متاسفانه بر خلاف انتظار ما این اسپیکر ها عملکرد فوق العاده ای نداشنتد و قادر به پخش موسیقی با صدای بلند را دارا نمی باشند.  بهتر است که برای گوش دادن به صدا های دستگاه خود همیشه یک هدفون به همراه خود داشته باشید زیرا اسپیکر ها نمی توانند به شما در این عمر کمک بسیاری نمایند ( بلندی صدا در ۲۵۲۰ بزرگترین شکایت من از این تبلت است ). خروجی هدفون در قسمت چب و در کنار ورودی سوکت شارژر می باشد و هر دوی آن ها از یک ظاهر بهره می برند.

IMG_8834-Version-2-980x653

قابلیت های ارتباطی و سخت افزاری

قابلیت اتصال LTE یکی دیگر از مواردی است که به ۲۵۲۰ کمک می کند تا در مقابل سایر رقیبان خود رو سفید گردد. و این قابلیت را به لطف بهره بردن از سیستم روی چیپ Qualcomm Snapdragin 800 این تبلت، به همراه پردازشگر چهار هسته ای ۲٫۲ گیگاهرتزی و واحد گرافیکی Adreno 330 را به همراه خود یدک می کشد. مجموعه سخت افزاری ۲۵۲۰ بسیار قدرتمند تر از سایز تبلت های RT و حتی Surface 2 که از Nvidia Tegra 4 با کلاک ۱٫۷ گیگا هرتزی  استفاده می کند، می باشد. علاوه بر این، ۲۵۲۰ از امکانات ارتباطی استانداردی نظیر NFC و اتصالات ۲G و ۳G بهره می برد.

در روز هایی که ۲۵۲۰ را تست می کردیم، متوجه سرعت بسیار بالا و سخت افزاری پاسخگو به تمامی فرامین در کمترین زمان ممکن گردیده ایم و به نظر ما ۲۵۲۰ بسیار عالی عمل خواهد کرد. ۲۵۲۰ با قابلیت نصب سیم کارت  به همراه سرعت بالای فناوری LTE می تواند شما را حتی زمانی که به اینترنت Wi-Fi دسترسی ندارید، تنها نخواهد گذاشت. البته حافظه ۳۲ گیگابایتی این تبلت به شما یادآور می شود که شما فقط زمانی می توانید از تمامی قابلیت های این تبلت استفاده کنید که کارت حافظه ی جانبی به آن اضافه کنید و یا به اینترنت و فضای ابری دسترسی داشته باشید.

IMG_8787-Version-2-980x653

دوربین

دوربین ۶٫۷ مگا پیکسلی ۲۵۲۰ به همراه لنز پر قدرت م مشهور Carl Zeiss که شاهد استفاده عینی این دوربین در گوشی Lumia 720 هستیم، تصاویری قابل تحسین در خارج خانه و نور مناسب ثبت می کند. در کمال تعجب مجموعه دوربین از میزان گشادگی لنز ۱٫۹ اینچ بهره می برد ولی متاسفانه تصویربرداری این دوربین در نور کم و فضای داخلی انقدر بد و غیر قابل قبول است که هیچ گاه تصمیم به ثبت تصاویری در این شرایط نخواهید گرفت. به تصاویر نگاه کنید

 

W8_20131120133442-980x551

در فضای خارجی و نور طبیعی تصاویر واقعا عالی و با کیفیت ثبت خواهند شد. قابلیت Close-Up که در ثبت تصویر کرم ابریشم استفاده شده، حالت فوکوس لمسی را نشان می دهد.

WIN_20131120_125451-980x551

باز هم در شرایط نوری خوب و خارجی، تصاویری بسیار زیبا ولی در بعضی عکس ها، رنگ ها به سمت آبی میل می کنند

WIN_20131120_125514-980x551

همان عکس ولی اینبار توسط دوربین ۲ مگا پیکسلی جلوی تبلت

WIN_20131120_125718-980x551

قابلیت ماکرو دوربین ۲۵۲۰ خارق العاده نیست ولی فراموش نکنید که ۲۵۲۰ یک تبلت است و نه یک دوربین DSLR

نهایتا شما با خرید این تبلت صاحب یک تبلت ۱۰ اینچی با قدرتی فوق العاده از شرکت بی نظیر نوکیا خواهید شد که بر روی آن آخرین نسخه از ویندوز RT نصب شده است. اگر وارد بحث RT بودن این تبلت نشویم و آن را با همتا های خود مقایسه کنیم، می توان گفت شما صاحب قوی ترین تبلت ویندوزی هستید که ۵۰ دلار از رقیبش یعنی  Surface 2 ارزان تر می باشد و این در حالی است که در عین قدرت مندترین، گرانترین تبلت نیست. قیمت نهایی این تبلت برای نسخه ۳۲گیگابایتی، ۴۹۹ دلار می باشد. این محصول فعلا در بازار کشورمان وارد نشده و قیمت نهایی آن در ایران مشخص نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.