۲۱ نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک فریلنس موفق – قسمت دوم - تکفارس 
۲۱ نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک فریلنس موفق – قسمت دوم - تکفارس 

۲۱ نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک فریلنس موفق – قسمت دوم

محمد گورانی
۴ آذر ۱۳۹۲ - 11:50
۲۱ نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک فریلنس موفق – قسمت دوم - تکفارس 

در مقاله قبلی ۱۲ نکته را بیان کردیم، با ما باشید با ادامه مطلب!!!

۱۳-  به مشتریان ویژه خود پاداش بدهید

در بازار کار شما به این احتیاج دارید که مشتریانی که با شما همکاری داشته اند و انجام پروژه ای را به شما محول کرده اند، مجددا به سمت شما بازگردند و در صورت داشتن پروژه ای مشابه، مجدد از شما درخواست همکاری کنند. اما برای بازگشت مشتریان به سمت شما، باید دلیلی وجود داشته باشد. تحویل به موقع، رضایت داشتن مشتری از کیفیت کار می توانند عامل های مهمی برای بازگشت مشتریان به سمت شما باشند.

اما چیزی که می تواند مشتریان را بیشتر از موارد بالا راغب به این کند که مجددا با شما همکاری کنند، ارائه دادن تخفیفاتی به آنها جهت پروژه های بعدی می باشد. به مشتریان ویژه و ثابت خود تخفیف دهید تا بتوانید آنها را برای همیشه حفظ کنید.

14

۱۴- با مشتریان جوری رفتار کنید که فقط با آنها اینگونه رفتار می کنید

همانطور که در مورد قبلی گفتیم، به مشتریان خود پیشنهادهای ویژه ای بدهید. اما به خاطر داشته باشید که:

بسیار مهم است که مشتری تصور کند که بسیار خاص است و یک مشتری ویژه به معنای واقعی می باشد. هنگامی که با آنها بصورت تلفنی و یا متنی صحبت می کنید، از جملات مثبت استفاده کنید. از این موضوع واهمه ای نداشته باشید و به آنها بگویید که شما حاضر هستید هر کاری بکنید تا رضایتشان از خدمت و یا محصولی که میگیرند را کسب کنید و به او متذکر شوید که نظرات و انتقادات وی قابل احترام می باشد. این راه به شما کمک می کند که محصولات یا خدماتتان بیش از هر لحظه دیگری رضایت بخش باشد و مشتریان شما خوشحالی و رضایت را در این همکاری احساس کنند. این نکته را فراموش نکنید که

مشتریان شما بهترین تبلیغ برای شما هستند

15

۱۵-  هنگامی که سر کار هستید، کار کنید

اگر شما تصمیم گرفته اید که علاوه بر فریلنس بودن یک شغل که دارای یک حقوق ثابت ماهانه می باشد برای خود اختیار کنید، مسئله ای نیست. اما در انجام کاری که به شما محول شده است پای بند باشید. مثلا اگر کار شما از ساعت ۹ صبح الی ۱۴ می باشد، در این زمان فریلنس بودن خود را فراموش کنید و با اشتیاق تمام به وظیفه خود رسیدگی کنید. تلفن و ایمیل و سایر راه های تماستان را از هم جدا کنید و از انجام دادن وظایف فریلنس خود در ساعات کاری فوق خودداری کنید. اگر کسی با شما تماس گرفت، به او بگویید که در ساعت ۱۵ با شما تماس خواهم گرفت و او را مجاب کنید که تا آن زمان منتظرتان بماند. از ساعت ۱۴ به بعد تا ساعت ۹ فردا صبح و همچنین زمان استراحت ناهار در اختیار خودتان هستید و می توانید در آن زمان ها به فعالیت های فریلنس خود بپردازید. اگر این کارها را نکنید، نه می توانید رضایت رئیستان راکسب کنید و نه رضایت مشتری تان را، پس هردوی  آنها را از دست خواهید داد. همه کارها را در زمان خودش انجام دهید.

16

۱۶- زمان شروع و پایان کار خود را بدانید

همانطوری که رسیدن به موقع به محل کار و ساعت اتمام کار برای شما اهمیت دارد، ساعات شروع و پایان کار فریلنس شما نیز اهمیت بسیاری دارد و شما باید نسبت به آن پای بند باشید. شما ممکن است که خودتان را برای ساعاتی کار اضافه آماده کنید تا بتوانید تجارتتان را زنده و پابرجا نگاه دارید، اما دانستن این موضوع بسیار اهمیت دارد که شما باید وقت خالی برای انجام دادن کار اضافه داشته باشید. شما به زمانی احتیاج دارید که افکار و ذهنتان را از مشغولیات و دغدغه های روزانه  که باعث ناراحتی یا مضطرب شدن شما می شود بازیابی و خالی کنید. در واقع هرچه ساعات کاری شما بیشتر شود، بازدهی شما نیز کمتر و کمتر می شود. پس فراموش نکنید که قانون شروع و توقف را حتما برای خود وضع کنید.

همچنین این نکته را فراموش نکنید که شما انسان  هستید و نمی توانید همانند روبات ها و کامپیوتر ها به صورت مداوم فعالیت داشته باشید. حتی اگر از لحاظ اقتصادی مشکلاتی گریبان شما را گرفته است، باز هم به خود اجازه ندهید که کار شما جای استراحت و تفریح شما را بگیرد. این موضوع به سرعت شما را از پای در خواهد آورد و اثرات جبران ناپذیر روحی و روانی و حتی جسمانی به شما وارد خواهد کرد. سلامتی شما مهم ترین عامل می باشد.

17

۱۷- امور مالی خود را مرتب نگاه دارید

مرتب نگاه داشتن امور مالی آسان به نظر می رسد که البته می تواند تا وقتی که به آن توجه می کنید و حواستان به آن می باشد، واقعا هم آسان باشد. فرقی نمی کند که تجارت شما کوچک باشد یا بزرگ، اگر فقط یک یا دو بار در سال به حسابرسی و مدیریت امور مالی خود بپردازید، بدون شک به مشکل برخورد خواهید کرد.در ارسال فاکتورها و تعیین مبلغ آنها قاطعانه برخورد کنید و طوری رفتار کنید که در عین حفظ احترام، قاطعیت شما در مبلغ و مهلت پرداخت برای مشتریان کاملا مشخص باشد. دفعات حسابرسی خود را بیشتر کنید، این موضوع نه تنها وقت شما را نمی گیرد، بلکه باعث می شود که در حسابرسی های سالانه دچار سردرگمی های کمتری شوید و در صورت وجود تداخلی در آن، بدون اتلاف زمان آن را برطرف کنید.

18

۱۸- نفس کشیدن را فراموش نکنید !!!

درست خوانده اید! منظور از نفس کشیدن این بوده که مراقب خودتان باشید و سلامتی خود را به خطر نیاندازید. ممکن است شما یک فریلنسر باشید که به صورت همزمان از یک یا چند کامپیوتر، دوربین و سایر ابزار استفاده می کنید ولی به خاطر بسپارید که مهم ترین وسیله ای که از آن استفاده می کنید، خودتان هستید. در واقع خود شما هستید که از وسیله ها استفاده می کنید تا به هدفی خاص برسید و بدون وجود شما وسیله ها نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند. همانند سایر وسیله ها شما هم به مواردی برای ادامه فعالیت نیازمندید. حتما به فعالیت هایی نظیر سپری کردن اوقات خود با خانواده و دوستان و یا تماشا کردن سریال و یا هرکار دیگری که به آن علاقه دارید ادامه دهید و انجام آنها را تحت هیچ شرایطی تعطیل نکنید.

19

۱۹- گاهی اوقات از خانه به بیرون بروید (مخصوصا اگر محل کار شما در خانه است )

اگر دفتر کار شما در خانه می باشد، بسیار مهم است که به خودتان هوای تازه برسانید. بعضی از ملاقات هایتان را در جایی غیر از دفتر کارتان برگزار کنید، یا گاهی اوقات حامیان خود را به وعده ی ناهار یا شام دعوت کنید و حتی مقداری از کارتان را توسط یک لپتاپ در یک پارک یا یک کافی شاپ انجام دهید. این تغییرات نه تنها از لحاظ روحی برای شما مفید است، بلکه می تواند انرژی شما را افزایش داده و باعث بالا بردن سطح کارایی و خلاقیت شما شود.

20

۲۰- یک رشته الهام بخش برای خود بسازید

روزهای سخت همانند دیگر روزها می آیند و می روند. بسیار ساده است، بعضی چیزها در اطراف شما وجود دارند که شما می توانید با فکر کردن به آنها انرژی و امیدی سرشار دریافت کنید و بتوانید با یاد آنها روزهای سخت کاری خود را پشت سر بگذارید. رشته الهام بخش خود را بسازید !! مقداری نخ را برداشته و یا از یک ماژیک استفاده کنید و تصویری از بچه (ها)ی خود یا طبیعتی که آرزوی رفتن به آن جا برای تعطیلات دارید و یا حتی ماشینی که آرزوی خریدن آن را دارید، رسم کنید. جمله های الهام بخش از انسان های بزرگ و معروف را که به آنها علاقه دارید و به شما امید می بخشد را یادداشت کنید و آنها را در نزدیکی خود بگذارید. اصلا تصویری از عزیزانتان یا جسمی به عنوان یادگاری که شما را به یاد آنها می اندازد بر روی میز کار داشته باشید. این کار می تواند بسیار مفید باشد و در شرایط سخت با نگاه کردن به آن می توانید اضطراب و تنش ها را از خودتان دور کنید و با امید به کارتان ادامه دهید. اگر کار کردن برای شما کمی دشوار می باشد، این مورد را حتما امتحان کنید.

21

۲۱- فروتن باشید

هیچ کدام از ما به هنگام تولد متخصص و یا قهرمان در این دنیا پدیدار نشده ایم. اگر کاری طبق انتظار شما پیش رفت و یا شما خودتان را در بالای همه چیز احساس می کنید، به راحتی می تواند شما را مغرور و خود شیفته کند که این اصلا خوب نیست و می تواند برای شهرت و حتی کیفیت کاری شما بسیار بد باشد. شما باید سعی کنید که در همه حال فروتنی خود را حفظ کنید، به مشتریان خود گوش دهید و ببینید که انها چه چیزی را از شما می خواهند. نظرات و راهکار های حرفه ای خود را هنگامی که به آن احتیاج دارند در اختیار آنها بگذارید و مطمئن باشید این کاردر نهایت برای شما منجر به کسب درآمد خواهد شد. همچنین به خاطر بسپارید که با کمال میل از همکاران و دیگران برای لحظه ای هم که شده درخواست مشورت کنید و نظرات آنها را بپرسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید