پردازشگر های چهار و هشت هسته ای الجی با نام رمز odin - تکفارس 
پردازشگر های چهار و هشت هسته ای الجی با نام رمز odin - تکفارس 

پردازشگر های چهار و هشت هسته ای الجی با نام رمز odin

محمد گورانی
۱ آذر ۱۳۹۲ - 17:40
پردازشگر های چهار و هشت هسته ای الجی با نام رمز odin - تکفارس 

 

رقابت در تمامی بخش های فناوری روز بروز پیچیده تر می شود. شرکت های مختلف نیز می کوشند تا وابستگی خود یه سایرین را کمتر کنند. شرکت الجی

نیز همانند سایر شرکت قصد دارد که وابستگی های خودش را به شرکت کوالکام که سهم عمده ای در تامین چیپ موبایل هایش را دارد کم کند. در این راستا الجی قصد دارد که بر روی توسعه و ساخت چیپ های خود یپردازد.

شرکت الجی مدتی است که  در حال آزمایش سیستم روی چیپ خود با اسم رمز ODIN می باشد.طبق شواهد این چیپ ها در دو نسخه چهار هسته ای و هشت هسته ای در حال تست شدن هسنند. نوع چهار هسته ای این مجموعه از چیپ از هسته های cortex-A15 می باشند که تا فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز کلاک خواهند شد و دومین چیپ یک مدل از چیپ با فناوری big.little خواهد بود که از ۴هسته A15 برای کارهای سنگین و از ۴ هسته A7 با فرکانس ۱.۷ گیگا هرتز برای صرفه جویی در مصرف انرژی.

برای واحد گرافیکی این دو چیپ، الجی ظاهرا قصد استفاده از Mali-T624 و Mali-T760 استاده کند که بسیار عالی هستند. گرافیک Mali-T760 تنها سه هفته پیش معرفی شده است و تاکنون هیچ شرکتی اعلام نداشته که قصد استفاده از آن را دارد.

استفاده از واحد های گرافیکی فوق بسیار خوب است ولی با توجه به معرفی چیپ با فرکانس ۲.۵ توسط کوالکام و همچنین استفاده از فرکانس ۲.۲۶ در الجی جی ۲، فرکانس ۲.۲ یک عقبگرد برای الجی محسوب می شود

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.