سونی: یک معرفی رسمی، یک شایعه جدید! - تکفارس 
سونی: یک معرفی رسمی، یک شایعه جدید! - تکفارس 

سونی: یک معرفی رسمی، یک شایعه جدید!

علیرضا
۳ بهمن ۱۳۹۱ - 14:00
سونی: یک معرفی رسمی، یک شایعه جدید! - تکفارس 

سونی: یک معرفی رسمی، یک شایعه جدید!

مدتی است شایعاتی (البته کاملا جدی ) در مورد عضوی کاملا جدید از خانواده Xperia‌ها منتشر شده است، زمانی‌که  اکسپریا زد معرفی شد این شایعات قوت گرفت  و گفته شد احتمالا تبلت جدید نیز همانند اکسپریا زد باشد. حلاا پس از چند هفته از معرفی سوپر فون هوشمند سونی بالاخره این تبلت جدید نیز تحت نام Xperia Tablet Z معرفی شد.

تبلت زد با وزن و ضخامت باور نکردنیش عنوان باریک ترین تبلت و سبک‌ترین تبلت را تا به امروز در میان تبلت‌های ۱۰ اینچی دارد. مهمترین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد پردازنده تبلت جدید سونی مدل ۴ هسته‌ای APQ8064 می‌باشد که فرکانس کاری هر کدام از هسته‌های آن ۱.۵ گیگاهرتز می‌باشد. رم دستگاه نیز بنایر اطلاعات ۲GB می‌باشد، همچنین گفته می‌شود صفحه نمایش این تبلت ۱۰.۱ اینچی می‌باشد که رزولوشن آن۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ است که تقریبا تراکم پیکسلی ۲۲۴ ppi را دارد. ظاهرا دوربین پشتی تبلت ۸.۱ MP با سنسور Exmor R می‌باشد. دوریبین جلویی این تبلت نیز مدل ۲.۲ مگاپیکسلی می‌باشد. باتری این دستگاه نیز بنابر اطلاعات ۶۰۰۰ mAh است (اصولا در رده این گونه تبلت ها از باتری هایی با توان حدودا ۹۰۰۰ میلی آمپر استفاده می شود که خب می توان اینجا لقب اولین قربانی ضخامت و وزن کم دستگاه را به این باتری اعطا نمود!). تبلت در ابتدا با سیستم عامل آندرویید (۴.۱) لوبیای ژله‌ای و در نسخه ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود (البته قابلیت افزایش تا ۶۴ گیگابایت دیگر نیز توسط microSD وجود دارد). لازم به ذکر است که این مدل نیز مانند گوشی هوشمند اکسپریا زد ضد آب و گرد و غبار می‌باشد. البته هنوز زمان عرضه تبلت و قیمت آن در زمان عرضه نیز مشخص نشده است اما مشخص شده تبلت اکسپریا تبلت Z سونی در دو رنگ سفید و مشکی روانه بازار خواهد شد.

 002

مشخصات تبلت اکسپریا Z عبارت هستند از:

 – نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ و موتور پردازش تصویر Bravia Engine 2

 – دوربین عقب ۸.۱ مگاپیکسلی با سنسور Exmor R ، دوربین جلو ۲.۲ مگاپیکسلی

 – پردازنده ۴ هسته ای Krait کوالکوم (APQ8064) با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز

 – ۲ گیگابایت رم

 – حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت

 – شکاف حافظه جانبی microSD

 – تکنولوژی صوتی فراگیر S-Force (اختصاصی سونی)

 – قابلیت های ارتباطی نظیر NFC، بلوتوث، LTE

 – دارای GPS و سنسورهای شتاب سنج و تشخیص نور

 – ابعاد ۲۶۶ در ۱۷۲ در ۶.۹ میلیمتر

 – وزن ۴۹۵ گرم (سبک ترین تبلت تا به امروز در بین تبلت های ۱۰ اینچی)

 – باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری به همراه امکان شارژ بی سیم

 – بدنه مقاوم در برابر آب و گرد و خاک

 ———————————————————————————————

003

پس از معرفی اکسپریا Z و ZL  در CES و به حقیقت پیوستن شایعه اکسپریا تبلت زد ، حالا شایعه جدیدی مبنی‌ بر احتمال حظور اکسپریایی جدید با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی را نوید می‌دهد! دیروز تصویری توسط یکی از وب سایت‌ های چینی منتشر شد که قاب جلویی ۶.۴ اینچی را با لگوی سونی نشان می دهد. البته ممکن است که این تصویر تقلبی باشد اما به هر حال امکان معرفی فبلت سونی نیز می رود. باید تا کنگره جهانی موبایل ماه آینده که در بارسلون برگذار می‌گردد منتظر ماند و دید آیا باز هم سونی طوفانی به پا خواهد کر یا خیر!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.