تلویزیونی از دیار گوگل! | اولین نگاه به Google Nexus TV - تکفارس 
تلویزیونی از دیار گوگل! | اولین نگاه به Google Nexus TV - تکفارس 

تلویزیونی از دیار گوگل! | اولین نگاه به Google Nexus TV

محمدرضا قدمگاهی
۲۱ آذر ۱۳۹۲ - 12:20
تلویزیونی از دیار گوگل! | اولین نگاه به Google Nexus TV - تکفارس 

Apple TV را فراموش کرده ام!. الان به دنبال تلویزیون مرغوب گوگل هستم و برایم مهم نیست که اپل چه عجایبی منتشر میکند ، مهم این است که سیستم عامل تلویزیون ام هم آندروید باشد. برای همین در بازار سرگردان به دنبال Nexus TV میروم تا به همراه تلفن هومشندش یک TV BOX هم در کلکسیون گجت هایم وجود داشته باشد. در این پست میخواهم شما را با تلویزیون Google Nexus TV آشنا کنم.

آنچه در ماه های گذشته شنیده ایم این بود که اپل میخواهد یک TV BOX 3D و هوشمند که سازگاری کامل با IOS دارد را به انتشار برساند و باز موفقیتی برای خود رقم بزند. اما نباید گوگل و محصولاتش را فراموش کرد. وقتی گوگل هم خبر معرفی Apple tv را شنید لباس جنگ به تن کرد و وارد میدان رقابت TV Box های هوشمند شد و آیا میتواند با قدرت آندروید و بودجه ای زیاد این رقیب سرسخت خود را به خاک بکشاند ؟!

nexus-tv-google

اولین تصویر که از Nexus TV به انتشار رسید

Nexus TV : ویژگی ها

این تلویزیون به احتمال زیاد یک Google Play بزرگ خواهد بود و از برنامه هایی مثل iPlayer , CNN و یا حتی NowTV و یا حتی Netfilix را پشتیبانی خواهد کرد و انتظار میرود که یک المان جدید را برای مرور اینترنت فراهم کند.این TV Box اتاق نشیمن شما را به یک خدمات ویدیویی بزرگ تبدیل میکند.

برگردیم به ماه های قبل جایی که گوگل اعلام کرد که برروی یک تی وی باکس برای رقابت با اپل تی وی یا پلی استیشن سونی و به خصوص ایکس باکس وان مایکروسافت کار میکند که این رقبا را به خاک بکشاند و آنچه در گوگل تی وی است هیچ وقت در اپل تی وی یا ایکس باکس تی وی نیست! با توجه به تیزر هایی که از این تی وی باکس منتشر شد ، ظاهرا برنامه های زیادی را به کمک هسته نرم افزاری آندروید اجرا میکند و این حسن خوبیست که آندروید در تی وی باکس هم خود نمایی میکند و به احتمال زیاد برنامه های بزرگی را در این تلویزیون شاهد خواهیم بود.

از راست به چپ : گوگل نکسوس تی وی ، اپل تی وی ، اچ دی باکس تی وی

یکی از ویژگی های گزارش شده در جشنواره الکترونیک Consumer Electronics  گزارش شده بود و توسط وال استریت ژورنال به بازتاب رسیده بود یک حسگر حرکتی به مانند پروژه ناتال یا هم کینکت بود که چندی پیش از آن برنامه نویسان آندروید گفته بودند که این تکنولوژی قرار است بر روی گوشی های هوشمند پیاده شود ولی ظاهرا گوگل بودجه استفاده از این تکنولوژی را برای TV Box خود خرج میکند. با این حال هنوز این ویژگی تایید نشده و باید منتظر نسخه نهایی تلویزیون خواهیم بود.

GOOGLE NEXUS TV

ولی انتظار میرود گوگل برای جلوه دادن محصول خود حتما از تکنولوژی ناتال یا کینکت استفاده ببرد. قابل ذکر است که XBOX One TV دارای این تکنولوژی است ولی به عنوان یک TV box شناخته نمیشود.

Google Nexus TV : قیمت

با توجه به گزارشات یکی از خرده فروشی ها به نام Chromecast Dongle قیمت این تی وی باکس هوشمند یا همان Setup box حدود ۳۵$ پیش بینی شده است ولی باید دید که گوگل میخواهد این تی وی باکس را بدون سیم و شارژی عرضه کند یا با سیم و غیر شارژی به انتشار برساند ولی در هر صورت و اعلام قیمت این مقاله آپدیت خواهد شد.

Google TV BOX

Google Nexus TV: تاریخ انتشار

با توجه به اطلاعاتی که گوگل در اختیار ما گذاشته است ما این تاریخ انتشار را گزارش میکنیم :

یک منبع ناشناس اعلام کرده است که گوگل قصد دارد که این تلویزیون هوشمند را در نیمه اول سال ۲۰۱۴ منتشر کند ولی از یک طرف وال استریت ژورنال میگوید که گوگل مونتاژ این تلویزیون را به پایان رسانده و منتظر نسخه نرم افزاری آن است ولی انتظار میرود که پاییز امسال این TV box به توسعه دهندگان آندروید برسد.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.