با لپ تاپ های مخصوص کار آشنا شوید - تکفارس 
با لپ تاپ های مخصوص کار آشنا شوید - تکفارس 

با لپ تاپ های مخصوص کار آشنا شوید

۷ بهمن ۱۳۹۱ - 00:46
با لپ تاپ های مخصوص کار آشنا شوید - تکفارس 

با لپ تاپ های مخصوص کار آشنا شوید

ما بین لپ تاپ های کوچک و بزرگ،لپ تاپ های ۱۵ اینچی قرار دارند.این لپ تاپ ها هم به اندازه ای کوچک هستند که می توان آنها را به سادگی حمل کرد و هم به اندازه ای بزرگ  که پردازشگر های Core i5 و اغلب کارت گرافیک اختصاصی را در خود جای داده اند.صفحه نمایش ۱۵ اینچی عملکرد فوق العاده ای دارد و با درایو نوری سر خودی که دارند می توان با آنها به تماشای فیلم های HD نشست – معمولا درایوهای DVD هستند و گاهی اوقات درایو بلو-ری نیز دارند.

 

 

۱ – لنوو تینک پد EDGE 15 | قیمت : ۱۱۱۰ دلار

لپ تاپ های ” تینک پد ” مخصوص محیط کار و تجارت هستند.این مورد اکنون مجهز به ورودی HDMI ، چهار ورودی USB و یک صفحه کلید کوچک ولی کارآمد بر روی قاب ۱۵/۶ اینچی خود است.صفحه نمایش ۷۶۸*۱۳۶۶ آن مات بوده و بنابراین مشاهده ویدیو یا محتوای فایل ها در زیر نور زیاد مشکل ایجاد نمیکند.این دستگاه دارای یک پردازشگر قدرت مند ۲/۲۶  گیگا هرتزی Core I5 -430M ، رم ۲ گیگابایتی و ۳۲۰ گیگابایت هارد درایو می باشد.هر چند کارت گرافیک مجتمع بدین معنی است که نمی توانید با این وسیله در میان مجلسات خود به بازی مشغول شوید ! عمر باتری آن نا امید کننده است. چیزی در حدود ۸۰ دقیقه و در حالت ذخیره انرژی حداکثر دو ساعت و هجده دقیقه.

مزایا : صفحه نمایش چند کاره.صفحه کلید کوچک و بسیار کار آمد.خروجی HDMI.

معایب : نسبت به قیمتش امکانات چندانی ندارد.عمر باتری کم.

 

 

۲ – سامسونگ Q530 | قیمت : ۱۲۰۰ دلار

این دستگاه ۱۵/۶ اینچی هرچند فاقد برخی امکانات است، اما در مجموع بی نظیر است . این سیستم دارای یک هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی ،پردازشگر ۲/۲۶ گیگا هرتزی Core I3 350m و یک روم ۴ گیگابایتی است. به مجموعه بالا یک کارت گرافیک یک گیگابایتی Nvidia Geforce GT 310M اضافه کنید و انگاه دستگاهی در اختیار خواهید داشت که به راحتی از پس بازی ای مانند Crysis Warhead ، و نیز کارهای اداری برخواهد آمد.صفحه نمایش LED آن با رزولوشن ۷۶۸*۱۳۶۶ دارای اندازه ای مناسب و شفاف بوده و از زوایای دید مطلوبی نیز برخوردار است. در آزمایش آن در کار با نرم افزارها مشکل عملکردی دیده نشده اما توان اضافی آن بر روی عمر باتری تاثیر میگذارد،در هنگام خاموش بودن حالت  ذخیره انرژی می توان تنها دو ساعت با آن کار کرد.

مزایا : طراحی شیک.امکانات متنوع.صفحه کلید فوق العاده.

معایب : باتری ضعیفی دارد.

 

 

۳ – ایسر Aspire 5745G | قیمت : ۱۰۰۰ دلار

این لپ تاپ که دارای یک صفحه نمایش لمسی نیز می باشد قرص و محکم به نظر می رسد.در بین این لپ تاپ های مورد برسی ، بهترین صفحه کلید متعلق به همین Aspire است. صفحه نمایش ۷۶۸*۱۳۶۶ و ۱۵/۶ اینچی این لپ تاپ رنگ ها را زنده و واقعی نشان میدهد بدون آنکه چشم را اذیت کند. یک پردازنده ۲/۲۶ گیگاهرتزی Core i3 ، چهار گیگابایت حافظه و کارت گرافیک Nvidia Geforse 310 یک گیگابایتی تجهیزات داخلی این لپ تاپ ارزان قیمت را تشکیل میدهد. این مدل از نظر کار با برنامه آفیس،جست و جو در اینترنت ،پخش فایل های صوتی و تصویری و بازی های کامپیوتری سبک مناسب است و کیفیت صدا نیز بسیار خوب است.عمر باتری آن کمتر از دو ساعت است اما در حالت ذخیره انرژی تا ۴/۵ ساعت افزایش می بابد .۵۷۴۵GB چهار USB و HDMI دارد و در کل ارزش خریدن را دارد.

مزایا : VFM فوق العاده ، قرص و محکم.صفحه نمایش خوب.

معایب : عمر باتری آن کم است.

 

 

۴ – ایسوس N53JN | قیمت : ۱۵۰۰ دلار

ایسوس از کمک Bang & Oulfsen استفاده نمود تا این لپ تاپ که صفحه نمایشی ۱۵/۶ اینچی دارد ، بهترین کیفیت صدا را نیز داشته باشد.فقط حیف که صفحه نمایش ۷۶۸*۱۳۶۶ ان بیش از حد براق است.HDMI ندارد و دکمه های  صفحه کلید آن بیش از حد فنری هستند.یک پخش کننده بلو-ری که البته Read Only است.یک پردازنده ۲/۴ گیگاهرتزی Intel Core i5 ، چهار گیگابایت حافظه،هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی ، و یک کارت گرافیگ Nvidia Geforce gt یک گیگابایتی این لپ تاپ را به یک انتخاب خوب برای علاقه مندان به بازی های کامپیوتری تبدیل کرده است.البته تا زمانی که از تصاویر Full HD پرهیز کنید.با این حال عمر باتری آن نا امید کننده است و ۵۹ دقیقه برای استفاده های سنگین و بیش از سه ساعت برای استفاده های سبک و معمولی در نظر گرفته شده است.

مزایا : بهترین کیفیت صدا در میان تمام لپ تاپ هایی که تاکنون ساخته شده اند،یک انتخاب خوب برای بازی های کامپیوتری.پخش کننده ی بلو-ری.

معایب : صفحه نمایش آن بسیار براق است.عمر باتری کم است.دکمه های صفحه کلید آن بیش از حد فنری هستند.

 

۵ – HP Pavilion DV6 – 3085EA | قیمت : ۱۱۲۵ دلار

این لپ تاپ بدنه ای از جنس آلومینیوم براق دارد . سایر تجهیزات ان عبارتند از : یک پردازنده ۱/۶ گیگاهرتزی AMD P920 ، چهار گیگابایت حافظه ، یک هارد دیسک با ظرفیت فضای ۵۰۰ گیگابایت و یک کارت گرافیک یک گیگابایتی ATIHD5650.صفحه نمایش LED 15/6 اینچی که تصاویر را در اندازه ۷۶۸*۱۳۶۶ نشان میدهد کیفیت خوبی دارد:رنگ ها را زنده ، اما با کمی انحنا در زاویه ی دید پخش میکند.صفحه کلید خوب کار میکند اما برای کلیک چپ و راست با استفاده از پیمایشگر لمسی باید بیش از اندازه به صفحه فشار وارد کرد. این پیمایشگر به دستورات لمسی ضعیف پاسخ میدهد.از نظر عمر باتری این لپ تاپ ضعف بزرگی دارد. در آزمایش انجام شده بدون استفاده از حالت ذخیره انرژی ، تنها ۷۰ دقیقه توانسته شده از باتری آن استفاده کرد.از نظر ظاهری نیز این لپ تاپ بد شکل به نظر می رسد.

مزایا : به نسبت قیمتی که دارد خرید ان بسیار مقرون به صرفه است . آنقدر قدرت دارد که بتوان اکثر بازی ها را بر روی آن اجرا کرد.

معایب : تاچ پد وحشتناک . نمایش تصاویر با کمی انحنا در زاویه ی دید.

 

۶ – اپل مک بوک Pro | قیمت : ۲۲۵۰ دلار

پردازنده ۲/۴ گیگاهرتزی intel core i5 ، چهار گیگابایت حافظه و ۳۲۰ گیگابایت ظرفیت هارد دیسک،اجزای داخلی این لپ تاپ قدرتمند و جذاب هستند که بدنه ای آلومینیومی دارد. کارت گرافیک ۱ مگابایتی Nvidia Geforce GT330M برای بازی های جدید خوب است و تصاویر ویدیویی را با کیفیت مناسبی پخش میکند . عمر باتری آن بالا و عالی است.سه ساعت برای استفاده های سنگین و هشت ساعت برای استفاده های سبک. صفحه نمایش ۹۰۰*۱۴۴۰ این لپ تاپ نیز در یک کلام می توان گفت حرف ندارد.اگر یک پخش کنند بلو-ری خروجی HDMI نیز داشت،این لپ تاپ دیگر چیزی کم نداشت.

مزایا : صفحه نمایش عالی . عمر باتری بالا و فوق العاده.طراحی سیستم عامل و سخت افزار عالی است . قدرت فراوان.

معایب : قیمت بالا.پخش کننده بلو-ری ندارد.خروجی HDMI فقط از طریق یک آداپتور قابل استفاده است.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.