بلو – ری جای خود را در خانه ها باز میکند ! - تکفارس 
بلو – ری جای خود را در خانه ها باز میکند ! - تکفارس 

بلو – ری جای خود را در خانه ها باز میکند !

۷ بهمن ۱۳۹۱ - 09:15
بلو – ری جای خود را در خانه ها باز میکند ! - تکفارس 

بلو – ری جای خود را در خانه ها باز میکند !

با توجه به کاهش قیمت پخش کننده های بلو – ری در حال حاضر بهترین دک ها فقط ۴۵۰ دلار قیمت دارند و افزایش تنوع فیلم هایی که به صورت بلو – ری عرضه میشوند ، انتظار می رود که این دستگاه ها فروش خوبی نیز داشته باشتند. با توجه به قابلیت هایی مانند استریم فایل های مالتی مدیا و اتصال به اینترنت و سازگاری با حالت سه بعدی ، این دستگاه ها برای آینده کاملا قابل اطمینان بوده است.

 

۱ – توشیبا BDX2100 | قیمت : ۱۵۰ دلار

قیمت مدل BDX2100 تقریبا پنجاه درصد کمتر از قیمت های دیگر پخش کننده های بلو – ری است اما علی رغم قیمت پاینش می تواند دستگاهی قابل قبول برای ورود به دنیای بلو – ری باشد. البته تعجبی ندارد که فاقد قابلیت های چشم گیری مثل دید سه بعدی ، Wi – Fi ، تلویزیون اینترنتی یا استریم DLNA است. با این وجود دستگاهی خوش ساخت و با کیفیت و جذاب است . البته به شرطی که تنظیمات آن را درست انجام بدهید . همچنین دارای انواع ورودی ها در کنار پورت USB در قسمت جلویی  برای اجرای فایل و امکان ذخیره BD LIVE است. استفاده از آن به این منوهای مناسب ، بسیار ساده است و شروع به اجرای CD آن هم به سرعت مدل سونی SS70 است.

مزایا : ارزان ، استفاده ساده ، اجرای سریع دیسک.

معایب : قابلیت های چندانی ندارد.

 

 

۲ – سونی BDP – S570 | قیمت : ۳۴۵ دلار

این دستگاه باریک و چشم نواز در کنار سازگاری با تصاویر سه بعدی از طریق خروجی HDMI 1/4 خود ، امکان اتصال پر سرعت به اینترنت از طریق N Wi-Fi و استریم از خدمات فوق العاده ” اینترنت ویدیو براویا ” متعلق به شرکت سونی را دارد.رابط کاری Xross Media Bar آن بسیار زیبا بوده و کار با این دستگاه را بسیار خوشایند میکند؛سرعت آغاز به کار آن نیز در آزمایشات انجام شده بهترین بوده است. این سرعت و سادگی کار با تصویری فوق العاده و بدون نویز از CD های بلو – ری و DVD همراه است . در مجموع BDP – S570 دستگاهیی است با قابلیت های متنوع.

مزایا : کیفیت تصویر بسیار عالی ، اجرای سریع دیسک ، N Wi-Fi داخلی ، سازگاری با تصاویر سه بعدی ، کاربرد ساده .

معایب : ارزان نیست.

 

 

۳ – ال جی BD750 | قیمت : ۲۵۵ دلار

مدل BD570 یک دستگاه پخش بلو – ری زیبا با N Wi-Fi داخلی ، پورت اترنت و HDMI 1/3 است. این بدان معناست که امکان پخش تصاویر سه بعدی را ندارد زیرا در این حالت باید از اتخصال HDMI 1/4 استفاده شود.امکان استریم فایل هایی با انواع فرمت را از کامپیوتر یا روی اینترنت ، با استفاده از برنامه های محدود Net Cast فراهم میکند.آنچه در اختیار است شامل یوتیوب ، پیکاسا و Accueeather میشود. آغاز به کار آن سریع و تصاویر آن دقیق ، روشن و واضح است . اما شاید رابط کاربری آن کمی آزار دهنده باشد شبیه تنگ ماهی طراحی شده اما این ظاهر نوآورانه با کندی واکنش آن بسیار زود رنگ می بازد.

مزایا : طراحی خوب ،N Wi-Fi ، کیفیت خوب تصاویر دو بعدی ، پشتیباتی از انواع فایل ها.

معایب : منوهای کند ، محتوای محدود اینترنتی در Net Cast.

 

 

۴ – پاناسونیک DMP – BDT100 | قیمت : ۲۷۵ دلار

نسخه ارزان تر از DMP -BDT300 است اما باز هم قیمت آن اصلا مناسب نیست . مدل DMP – BDT100 با تنها خروجی HDMI 1/4 خود ، تصاویر سه بعدی با کیفیتی را ارائه میدهد. کیفیت ساخت آن مناسب بوده و دارای قابلیت های بسیاری مانند اجرای فایل از روی USB ، خشاب کارت SD ، Vire cast برای دسترسی به یوتیوب و پیکاسا و استریم DLNA است. البته استفاده از Wi -fi نیازمند دانگل usb است که ۱۲۰ دلار دیگر هزینه در بر دارد.کیفیت تصویر سه بعدی آن بسیار دقیق و چشم گیر تر از سونی است . در تصاویر دو بعدی نیز خوب کار میکند و اما در مجموع قیمتش بالا به نظر می رسد و اگر با قیمتی پایین تر عرضه میشد،به صرفه تر بود.

مزایا : تصاویر سه بعدی ، تصاویر با کیفیت ، استفاده ساده.

معایب : فاقد Wi-fi داخلی ، محدود بودن محتوی Viera Cast ، گران قیمت .

 

 

۵ – یاماها BD – S667 | قیمت : ۴۰۵ دلار

با توجه به این که گران ترین دک این مجموعه است ، نبود قابلیت هایی مانند تصاویر سه بعدی ، Wi Fi داخلی یا هرگونه خدمات آنلاین اساسا قابل درک نیست . البته دارای استریم DNLA و پخش Divx HD از روی USB می باشد. به علاوه زمان اجرای دیسک در آن تقریبا بالا بوده و سیستم منوی آن نیز در عین کاربردی بودن ، بسیار ساده و ابتدایی است. البته جنبه ی مثبت آن در ارائه ی تصاویر فوق العاده از دیسک بلو – ری یا DVD ویکی از بهترین اجراهای موسیقی در میان دستگاه های پخش بلو -ری است .مدل BD /S667 شاید فاقد بسیاری از امکانات باشد اما قیمت بالای آن با کیفیت برتر صدایی که ارائه میکند، توجیه میشود.

مزایا : کیفیت تصویر و صدای بسیار خوب

معایب : فاقد Wi Fi یا تصویر سه بعدی است.به این معنی که قیمت آن بسیار بالا است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.