لانچ چهارم PS4 در ژاپن - تکفارس 
لانچ چهارم PS4 در ژاپن - تکفارس 

لانچ چهارم PS4 در ژاپن

amirstine777
۷ اسفند ۱۳۹۲ - 15:43
لانچ چهارم PS4 در ژاپن - تکفارس 

با وجود اینکه پلی استیشن ۴ در نوامبردر آمریکا منتشر شد گیمر های هموطن کنسول مجبورند تا آخر فوریه برای دریافت نسل بعدی صبر کنند.پلی استیشن ۴ شنبه ی گذاشته در ژاپن منتشر شد و  یک شنبه تماما به فروش رفت.این خبر فوق العاده ای نیست چرا که پلی استیشن ۳ هر کجا که لانچ شد سریعا به فروش رفت . با این وجود چیزی که قراره همیشه در مورد تاخیر در لانچ کردن در ژاپن جذاب به نظر برسه اینه که دقیقا چند دستگاه به فروش می رسد؟ چقدر به شرکت سونی به پیشتازی در رقابت با مایکرو سافت کمک می کند؟ و اینکه مایکروسافت در جواب  به سونی چه می کند؟ اعداد فاش می شوند و حیرت خود را به دنبال می آورند.ps4launch-590x332

در نوامبر گذشته پلی استیشن ۴ و ایکس باکس ۱ هردو در لانچ های خود بیش از یک میلیون فروش داشتند. ولی پلی استیشن ۴ خیلی زود بر کنسول مایکروسافت به اندازه ۲ برابرغلبه کرد  و قبل از لانچ در ژاپن ۵٫۳ میلیون دستگاه در کل دنیا به فروش رفت.در مدت ۲ روز اول  که در ژاپن در دسترس بود ۳۲۲۸۰۳ دستگاه به فروش رفت در حالیکه در لانچ پلی استیشن ۴ در آمریکا نصف همین مدت بیش از ۱ میلیون به فروش رفت.این اعداد بر این دلالت دارند که لانچ در ژاپن فوق العاده موفق بوده است.اگر بخواهیم با پلی استیشن ۳ مقایسه کنیم – که گفته می شد ۵ سال طول کشیده تا به فروش ایکس باکس ۳۶۰ برسد – تعداد کمی فروش داشت (فقط ۸۸۰۰۰ در همان مدت لانچ پلی استیشن ۴ ).هر دو کنسول محدودیت در عرضه کردن را تجربه کردند.آن حتی به پلی استیشن ۲ نزدیک هم نشد.پلی استیشن ۲ بیش از ۶۵۰۰۰۰ دستگاه در همان مدت فروخت. البته پلی استیشن ۲ بهترین فروش را در همه ی زمانها داشته است.

کنسول اصلی وی که فروش فوق العاده ای در زمینه ی سخت افزار داشته است ، بیش از ۳۶۰۰۰۰ دستگاه در هفته ی اولی که در ژاپن در دسترس بود به فروش رساند.

در حالی که پلی استیشن ۴ در بازار خانگی خود منتشر می شود شاید برای رقابت مایکروسافت با سونی ، مایکروسافت آگهی داده است که ایکس باکس که بطور قانونی ۵۰۰ دلار به فروش میرسد بازی Titanfall را به طور رایگان به همراه دارد. مایکروسافت همچنین آگهی داده است که در بریتانیا حدود ۵۰ دلار تخفیف خواهد داشت وقتی که به دلار تصریف می شود .

مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای لانچ ایکس باکس ۱ در ژاپن است ولی هنوز هیچ تاریخی تنظیم نشده است و این برند به طور سنتی حضور زیادی در ژاپن نداشته اشت.حالا که پلی استیشن ۴ در خانه ی خود در دسترس است.مایکروسافت برای جنگ تن به تن با سونی فقط قراره که ارزانتر به فروش برسد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.