خلاصه ای از بزرگترین رویداد تلفن همراه در سال جاری (کنفرانس بین المللی MWC 2014) - تکفارس 
خلاصه ای از بزرگترین رویداد تلفن همراه در سال جاری (کنفرانس بین المللی MWC 2014) - تکفارس 

خلاصه ای از بزرگترین رویداد تلفن همراه در سال جاری (کنفرانس بین المللی MWC 2014)

آیدا علی اکبری
۹ اسفند ۱۳۹۲ - 00:36
خلاصه ای از بزرگترین رویداد تلفن همراه در سال جاری (کنفرانس بین المللی MWC 2014) - تکفارس 

هرساله در بزرگترین رخداد در زمینه موبایل و تلفن هوشمند در کنفرانس بین المللی موبایل برگزار می شود. مراسمی که طی آن بزرگترین شرکت های دنیا محصولات جدید خود را رونمایی و عرضه می کنند.

این مراسم فقط به معرفی تلفن های هوشمند نمی پردازد بلکه گجت ها و ابزارهای پوشیدنی و تبلت های جدید هم معرفی می شود. کنفرانس ۲۰۱۴ اسپانیا پذیرای برترین برندهای موجود در بازار بود. غول های بزرگ موبایل جهان جدید ترین محصولات خود را ارائه دادند. گرچه سال گذشته در بازار موبایل کمی ناامیدی و رکود حاصل شد اما امسال با ارائه چند گوشی مناسب، تبلت و گجت های پیشرفته نمایشگاه مملو از هیجان شده بود. در این بررسی برآنیم تا خلاصه ای از اخبار نمایشگاه ۲۰۱۴ را ارائه داده و مهمترین محصولات معرفی شده در این نمایشگاه را برایتان معرفی کنیم.

gsmarena_003

سامسونگ (Samsung)

هیجان اصلی نمایشگاه در غرفه سامسونگ بود جایی که همه منتظر بودند گلکسی اس ۵ را از نزدیک ببینند و قابلیت هایش را بررسی کنند. گوشی که قبل از رونمایی رسمی در این مراسم بارها درباره قابلیت ها و ویژگی هایش حدس و گمان زده شده بود. اس ۵ نه تنها از نظر قدوقواره بلکه از لحاظ کیفیت هم از سری قبل خود بالا تر است. با صفحه نمایش بزرگتر و پردازنده قویتر و مهمتر از همه مجهز به اسکنر اثر انگشت و ضربان قلب.

samsung-galaxy-s5-g900f-4

سامسونگ بجز این تلفن هوشمند سه ساعت هوشمند و تبلت هم برای دوستدارانش ارائه داد.

سونی (Sony)

و اما در غرفه سونی هم غوغایی برپا بود. تبلت , تلفن هوشمند سونی(Xperia Z2) که انقلابی در سری جدید محصولات سونی محسوب می شوند. تبلت جدید سونی رقیبی جدی برای آیپد اپل ایر محسوب می شود و همچون مابقی محصولات سری Z ضدآب هستند. سونی در جدیدترین مدلش نواقص و کاستی های سری قبل را برطرف کرده و یک گوشی تمام عیار به بازار معرفی کرد.

sony-xperia-z2-2

نوکیا (Nokia)

نوکیا تاکنون شاخصی برای عرضه درمیان گوشی های هوشمند نداشت اما با یک تغییر بزرگ در استراتژی خود فناوری جدیدی عرضه کرد سری اول گوشی های جدید اندروید نوکیا با نام سری x در جریان این کنفرانس رونمایی شد.

nokia-x-1

نسل جدید گوشی های نوکیا گوشی های ویندوزی به بازار عرضه می شوند. و اما نوکیا x شاید به پای گوشی های هوششمند موجود در بازار نرسد اما قرار است با قیمت مناسب و مقرون به صرفه تولید شود. مطمئنا طرفداران خاص خود را خواهد داشت.

 

ال جی (LG )

چند هفته قبل از شروع کنفرانس اسپانیا،G Pro 2 و دستگاه‌های G2 mini و L Series III معرفی شدند.  G Pro 2 صفحه‌نمایش ۵.۹ اینچی، قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت ۴K، دوربین ۱۳ مگاپیکسل با تثبیت‌گر تصویر اپتیکال، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی وبهره می‌برد. دستگاه ۴.۷ اینچی G2 mini زرولوشن qHD، هشت گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۱ گیگابایت رم ازخصوصیات این دستگاه است .

lg-g2-mini-1

اچ تی سی (HTC)

در طی مراسم اچ تی سی Desire 8 معرفی شد که مشخصاتی از قبیل صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی عقب و ۵ مگاپیکسلی جلو دارد. البته گفته می شود این کمپانی قرار است در ماه مارس محصولاتی را عرضه کند.

htc-desire-816-1

لازم به ذکر است که یکی از جوایز کنفرانس امسال سهم اچ تی سی شد. گوشی HTC1 برترین گوشی سال معرفی شد.

هواوی (Huawei) 

هواوی با سه محصول که شامل یک دستگاه پوشیدنی، تلفن و تبلت است پا به این نمایشگاه گذاشت. تلفن  Ascend P6 محصول هواوی یک تلفن هوشمند با قابلیت های بالا است. دستگاه دیگر یک ابزار پوشیدنی،TalkBand B1 است که درواقع یک یک هدست بلوتوث است که در اصل یک ساعت هوشمند محسوب می شود.

huawei-ascend-g6-2

لنوو ( Lenovo)

لنوو با سه تلفن هوشمند سری S و تبلت یوگا خود در این نمایشگاه ظاهر شد. سه گوشی جدید لنوو با محدوده قیمت متغیر در سه سطح عرضه می شوند و تبلت ۱۰ اینچی لنوو هم حرفهایی برای گفتن دارد.

lenovo-yoga-tablet-10-plus-1

ایسر (Acer)

گوشی هوشمند Liquid E3 که به منظور رقابت با Moto G طراحی شده و Liquid Z4 حتی سطح قیمت پایین‌تری را هدف قرار داده است.

acer-liquid-e3-1

(ZTE)

نسل دوم تبلت های این شرکت رونمایی شد. صفحه نمایش ۶ اینچی و چیپ ست Snapdragon 800 to a 400 دارد و همچنین این شرکت دو تلفن فایرفاکس OS را هم معرفی کرد.

zte-open-ii

آلکاتل ( Alcatel)

این کمپانی با معرفی Idol 2 S و Idol 2 Mini / 2 Mini S پا به نمایشگاه گذاشته بود.

zte-open-c

دیگر برندها

چند دستگاه دیگر هم از کمپانی های تازه و نه چندان معروف در نمایشگاه حضور داشتند از جمله Blackphone با شعار حفظ حریم خصوصی و امنیت بالا بحث داغ این روزهاست و همچنین YotaPhone که تلاش می کند تا انقلابی در طراحی گوشی با دو صفحه نمایش ایجاد کند.

Gionee Elife S5.5 باریک ترین گوشی این نمایشگاه بود و از دیگر جذابیت های این نمایشگاه هم معرفی نخستین کارت حافظه ۱۲۸GB میکرو اس دی از شرکت SanDisk بود. این شرکت همچنین از ،دو  درایو USB فوق العادهخود پرده برداری کرد.بین ۱۶GB و ۶۴GB ذخیره سازی اکسترنال است. 

gsmarena_001

و درحالی که اپل در نمایشگاه حضور نداشت جایزه بهترین تبلت سال گذشته از آن آیپد ایر اپل شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید