Galaxy S5 و فقط ۱۰ گیگ فضای خالی! - تکفارس 
Galaxy S5 و فقط ۱۰ گیگ فضای خالی! - تکفارس 

Galaxy S5 و فقط ۱۰ گیگ فضای خالی!

elaheh.khajeddin
۹ اسفند ۱۳۹۲ - 12:30
Galaxy S5 و فقط ۱۰ گیگ فضای خالی! - تکفارس 

جدیدترین گوشی هوشمند سامسونگ موسوم به “گلکسی اس۵” فقط ۱۰ گیگ فضای خالی به کاربر برای ذخیره اطلاعات خود می دهد.

به نقل از خبر آنلاین؛ بر این اساس گوشی اس ۵ که گفته می شود دست کم ۱۶ گیگ حافظه دارد، از این ۱۶ گیگ تنها ۱۰ گیگ فضا را در اختیار کاربر قرار میدهد و ۶ گیگ باقی مانده را صرف سیستم عامل . اپ های اختصاصی کمپانی سازنده می کند.

به گفته کارشناسان حافظه داخلی اگر کم باشد، کاربر با ریختن چند گیم و اپ، دچار کمبود فضا می شود. هر چند با نصب حافظه جانبی می تاون بخشی از مشکل را بر طرف کرد، اما واقعیت این است که قسمت عمده اپ ها روی حافظه داخلی خود را کپی می کنند (چیزی شبیه فایل های DLL در ویندوز که هر چند به جای درایو C، مثلا D را انتخاب می کنید، اما همچنان فایلها در روی C و جایی که فضا کم دارید، ریخته می شود)
خوب معضل دیگری نیز روی اندروید وجود دارد و آن اختصاصی کردن سیستم عامل توسط کمپانی ها است که به این معضل می افزاید. در واقع برخی کمپانی ها قرار است سیستم عامل را بهینه سازی کنند تا کاربر بتواند سریعتر و بهتر به اپ مورد نظر دسترسی پیدا کند، اما در عمل این اتفاق روی حافظه اصلی گوشی تاثیر می گذارد.
سیستم عامل کیت کت نصب شده روی اس۵ سامسونگ ۵.۲۸ گیگ بوده و سایر اپ های اختصاصی و سرویس های سامسونگ نیز روی آن اضافه شده است.کیلی براون مدیر فنی سامسونگ ضمن پذیرش این معضل گفت در حال کار برای رفع این مشکل هستند.به گفته وی در نسخه های قبلی گوشی های سامسونگ، اپ ها نصب شده تحویل کاربر می شد اما حالا هنگام ورود برای نخستین بار از کاربر پرسیده می شود که چه اپلیگیشنی را می خواهد؟
مثلا اپ هایی مانند S Health  و S Travel از جمله اپ هایی هستند که پیش از ورود به سیستم برای اولین بار، از کاربر برای نصبشان پرسیده می شود.
همچنین در نسخه جدید کاربر می تواند در صورت محدودیت رد فضا به صورت مستقیم اپلیکیشن ها را Uninstall کند در صورتی که در نسخه های قدیمی امکان مستقیم فراهم نبود.
در جدول زیر می توانید لیست گوشی های هوشمند با حافظه ۱۶ گیگ را مشاهده کنید که نشاند می دهد کدام گوشی ، چقدر فضا در اختیار کاربر می دهد و در عین حال چقدر فضای حافظه را میخورد:

Galaxy S5 و فقط 10 گیگ فضای خالی!

توصیه اکید به مشتریان اینکه حتی المقدور با پرداخت بیشتر مدل حجیم تر را بخرند در غیر این صورت باید تبعات سیاستهای نادرست کمپانی های سازنده را تحمل کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.