دلایل مهاجرت به مکینتاش (تاریخچه) - تکفارس 
دلایل مهاجرت به مکینتاش (تاریخچه) - تکفارس 

دلایل مهاجرت به مکینتاش (تاریخچه)

bsh_amin
۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - 16:34
دلایل مهاجرت به مکینتاش (تاریخچه) - تکفارس 

در این مقاله که سعی کردیم هر هفته قسمت جدیدی از آن را برای شما عزیزان تهیه کنیم، به معرفی تاریخچه و همچنین قابلیت های مختلف مکینتاش  خواهیم پرداخت….

Mac OS که مخفف Macintosh Operating System است، نام تجاری  سیستم‌عامل‌های دارای واسط گرافیکی است که توسط شرکت Apple برای کامپیوترهای مکینتاش توسعه داده شده‌. سیستم‌عامل Mac به خاطر رابط گرافیکی خوب و همچنین امنیت و کارایی  خود مشهور است. این سیستم‌عامل برای نخستین بار توسط تیم مکینتاش شرکت اپل در سال ۱۹۸۴ با کامپیوتر Macintosh ۱۲۸K عرضه شد.

Screen Shot 1392-12-16 at 3.21.32 PM

سیر تکامل سی ساله ی مکینتاش  با قدم اولش در سال ۱۹۸۴ با شعار “The Computer That Changed Everything” آغاز گشت،کامپیوتری که برای اولین بار واسط کاربری گرافیکی را برای کاربران ارایه میکرد.کامپیوتری که با روشن کردنش با یک علامت لبخند به کاربرش خوشامد میگفت و دارای چند فولدر و یک سطل زباله در گوشه ی صفحه ی کارش بود!!کامپیوتری که برای اولین بار موس را به عرصه ی تکنولوژی به صورت کاملا کاربردی معرفی کرد.طوری که با یک کلیک میتوانستید کار های خارق العاده ای ببینید!! از جمله حرکت فولدر ها روی صفحه!! و یا ترکیب نوشته ها و عکس ها باهم از دیگر کار های جالب و خارق العاده در زمان خودش بود!!

Screen Shot 1392-12-16 at 3.30.18 PM

هنگام معرفی این محصول استیو جابز که در اوج جوانی خود بسر میبرد کارش را این گونه اغاز کرد:ما تازه در ابتدای راهی هستیم که قرار است بصورت دست آوردی بسیار چشمگیر برای بسیاری از مردم باشد مهم و چشمگیر همانند تلفن…

Screen Shot 1392-12-16 at 3.34.03 PM

در January 1, 1985 مکینتاش XL پس از معرفی، تصدیقی بود بر سخنان استیو جابز.این کامپیوترکه توسط Jon Appleton  طراحی گشته بود، دارای یک مگابایت رم و ۴۰۰ کیلوبایت حافظه و صفحه نمایشگر ۱۲ اینچی مونوکروم با عنوان Pioneering electronic music به همگان معرفی شد

Screen Shot 1392-12-16 at 3.38.37 PM

سال ۱۹۸۶ نوبت  Macintosh Plus بود تا با عنوان Bringing design into the digital space کار خود را شروع کند.مکینتاش پلاس اولین کامپیوتر شرکت اپل بود که قابلیت اتصال و بسط پذیری را داشت.این مک که توسط خانم April Greiman طراحی شد،دارای پورت اختصاصی SCSI بود که باعث اتصال دستگاه به بسیاری از پرینتر ها همچنین  انواع هارد اکسترنال،مودم،اسکنر میشد.با طراحی برنامه ی PageMaker و عرضه ی ان همراه با سیستم عامل،کار با پرینتر های لیزری ان زمان بسیار راحت شد.

Screen Shot 1392-12-16 at 3.48.06 PM

Macintosh II با عنوان Harnessing the power of data، در سال ۱۹۸۷ توسط Theodore Gray جنبه های گرافیکی بهتری از سیر تکامل مکینتاش را به نمایش گذاشت.مکینتاش ۲،سبک جدیدی از گرافیک را که شامل صفحه ی نمایش ۲۵۶ glorious  با الگوی رنگی ۱۶.۷ میلیون، بود،به کاربران خود معرفی کرد

Screen Shot 1392-12-16 at 3.53.52 PM

در سال ۱۹۸۸ Macintosh IIx توسط Ahn Sang-soo  با معرفی فلاپی دیسک ۱.۴۴ مگابایت که تقریبا ۲ برابر حجم فلاپی های فعلی ان زمان را داشت باعث ایجاد استاندارد جدید فلاپی های دهه ی بعد از خود شد.Setting typography free عنوانی بود که در معرفی این دستگاه به آن اختصاص یافت.

Screen Shot 1392-12-16 at 3.59.56 PM

اولین کامپبوتر قابل شارژ که توسط باتری تغذیه میشد در سال ۱۹۸۹به نام Macintosh Portable با شعار Visualizing the impossible توسط  John Knoll به همگان معرفی شد.این کامپیوتر قابل حمل،  با دارا بودن وزنی معادل ۱۶ پوند،اولین کامپیوتر شخصی بود که از آن در شاتل فضایی STS-43 برای ارسال ایمیل در فضا، استفاده شد.

Screen Shot 1392-12-16 at 4.06.44 PM

Making art kid‑friendly شعاری بود که توسط طراح Macintosh LC، آقای Craig Hickman،در سال ۱۹۹۰،در شرکت اپل سرداده شد.

این دستگاه باعث دسترسی بیشتر علاقه مندان به دستگاه های مکینتاش شد چرا که با قیمت بسیار پایینی عرضه شد.همچنین نخستین دستگاه مکی بود که درگاه ورودی صدا داشت.

Screen Shot 1392-12-16 at 4.11.23 PM

سال ۱۹۹۱ نخستین کامپیوتر قابل حمل شرکت اپل معرفی شد.PoweBook که توسط مهندس John Maeda طراحی شده بود،قابلیت صفحه ی کلید تاشو بر روی صفحه نمایش، و TrackPad توپی را داشت، این دستگاه با شعار  Merging liberal arts and technology پا به عرصه ی فناوری گذاشت.

Screen Shot 1392-12-16 at 4.15.02 PM

و از همین سال بود که ایده ی کامپیوتر های قابل حمل شکل گرفت و تا سال ۲۰۱۲  که شاهد معرفی MacBook Pro with Retina Display بودیم، روز به روز بر موفقیت های این شرکت در زمینه ی کامپیوتر های قابل حمل افزوده میشود.

(ادامه دارد….)

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.