همکاری سونی و پاناسونیک در ساخت دیسک اپتیکال - تکفارس 
همکاری سونی و پاناسونیک در ساخت دیسک اپتیکال - تکفارس 

همکاری سونی و پاناسونیک در ساخت دیسک اپتیکال

jabersaber
۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - 19:19
همکاری سونی و پاناسونیک در ساخت دیسک اپتیکال - تکفارس 

شرکت های سونی و پاناسونیک به تازگی دیسک نوری رو ساختند که قابلیت ۳۰۰GB ذخیره سازی را داراست…

همانطور که میدانید هم کمپانی سونی و هم کمپانی پاناسونیک تجربیات موفقی در صنعت ساخت دیسک های Blu-ray رو دارا میباشند. و این تجربیات دست به دست هم دادند که این دو کمپانی به فکر ساخت دیسک نوری بیفتند که هم قابلیت دخیره سازی بیشتری رو دارا باشد و هم تا سال ها باقی و قابل استفاده باشد.

این دیسک نوری که از آن بعنوان دیسک های نسل بعد نیز یاد میشه در اصطلاح (Archival Disc) نام دارد. از نظر ابعاد، این دیسک ابعادی نظیر دیسک های بلوری را دارا میباشد و همچنین سونی و پاناسونیک قول داده اند که این دیسک نوری تا ۵۰ سال، سالم باقی خواهدماند.

sony-archival-disc

شاید این سوال برایتان پیش بیاد که این دیسک ها برای چه خدماتی ساخته خواهند شد؟ کمپانی های سونی و پاناسونیک این نوع دیسک های نوری را برای کمپانی های که در اصطلاح خدمات (cloud) ابری و خدمات آرشیوی را ارئه میدهند که امکان دارد اطلاعاتشون در فضای آنلاین و مجازی در امنیت نباشه، می سازند. هر کدام از کمپانی ها این دیسک ها را با برند شرکت خودشان روانه بازار خواهند کرد.

optical_disc_dvd-100022024-gallery

همچنین انتظار میرود که از دیسک های نوری در صنعت فیلم و سینما برای ذخیره سازی فیلم ها و ویدئو ها که فرمت آنها ۴K است، استفاده بشود.

(Archival Disc) که از سه لایه تشکیل شده، و امکان دارد میزان ذخیره سازیش تا ۵۰۰ گیگابایت الی ۱ ترابایت نیز برسد، انتظار میرود که تا سال ۲۰۱۵ میلادی روانه بازار بشود.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.