برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه اندرویدی - تکفارس 
برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه اندرویدی - تکفارس 

برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه اندرویدی

علیرضا
۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - 16:29
برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه اندرویدی - تکفارس 

برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه اندرویدی

با پایان یافتن سال ۲۰۱۲ و انتشار گزارش های فروش و سود دهی تعطیلات آخر سال قصد داریم تا طی چند مرحله برنده ها و بازنده های سال ۲۰۱۲ را در ضمینه های “برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه اندرویدی ”  ، ” برترین اسمارت فون های اندرویدی سال ۲۰۱۲″ ، ” بدترین اسمارت فون های اندرویدی سال ۲۰۱۲″ و در نهایت ” برترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۱۲″ معرفی کنیم.

امروز برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه اندرویدی را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید

۱- سامسونگ (Samsung)

قطعا غول بی شاخ و دم و البته کره ای سامسونگ شایسته عنوان اول در این لیست می باشد! سامسونگ امسال با چندین و چندبار رکورد شکنی در فروش محصولات گلکسی ( البته رکورد های قبلی خودش!) از قبیل گلکسی نوت ۲ و گلکسی اس ۳ به عنوان برترین تولید کننده تلفن همراه معرفی می شود. سال ۲۰۱۲ سالی پر بار برای سامسونگ بود و سامسونگ با گلکسی های رنگارگش مشتری های فراوانی برای خود جمع کرد.

۲- اچ تی سی (HTC)

اچ تی سی امسال محصولات نسبتا قابل قبولی عرضه کرد اما در میزان فروش و سود دهی هر ماه با مشکلات تازه تر و بحرانی تر دست و پنجه نرم می کرد. اما محصولاتی همچون One X به عنوان اولین تلفن هوشمند ۴ هسته ای ، One X+ به عنوان رقیبی برای گلکسی اس ۳ ، butterfly به عنوان اولین تلفن همراه ۵ اینچی با صفحه نمایش فول اچ دی باعث می شوند تا ناکامی های فروش اچ تی سی را ندیده بگیریم و عنوان دومی این لیست را برازنده آن بدانیم.

۳- ال جی (LG)

ال جی دیگر کمپانی کره ای امسال بسیار موفق حاظر شد. اولین تلفن همراه مجهز به پردازنده های Snapdragon S4 Pro را ال جی منتشر نمود (Optimus G). از طرفی گوگل نیز پس از همکاری هایی که با اچ تی سی و سامسونگ داشت برای چهاریم نکسوس به سراغ ال جی آمد و محبوب ترین و پرفروش ترین نکسوس گوگل نیز توسط ال جی ساخته شد! اگر ال جی از پس تقاضای خرید برای نکسوس ۴ بر می آمد حتی ممکن بود رتبه بهتری هم در این لیست از آن خود کند

۴- آمازون (Amazon)

تعجب نکنید! ۳۳ درصد از بازار تبلت هایی که در آمریکا فروخته می شود محصولات آمازون می باشند. تبلت های آمازون در آمریکا به تنهایی بیشتر از کل تبلت های هر دو شرکت ایسوس ( نکسوس ۷) و سامسونگ ( گلکسی تب ۱۰ ، گلکسی تب ۷ ، گلکسی نکسوس ۱۰) فروخته می شوند. پس مطمئنا آمازون نیز لیاقت تکیه بر جایگاه چهارمی این لیست را دارد.

۵- موتورولا (Motorola)

مو تورولا امسال با محصولاتی همچون Droid Razr HD ،  Droid Razr Maxx HDو  Droid Razr Mهر چند نتوانست به سود دهی برسد اما توانست ضرر دهی خود را تا حد قابل قبولی کم کند و در آمد و فروش بیش تر از تصوری داشته باشد. همچنین بر اساس شایعاتی که البته آنها برای شما از تک فارس نیز منتشر کردیم و بررسی نمودیم سال آینده نیز سال موتورولا می باشد با محصول رویایی شان یعنی X Phone ! شخصا امید زیادی به این محصول دارم البته اگر قیمت مناسبی نیز داشته باشد!

۶- ایسوس (Asus)

ایسوس بیشتر با محصولات تبلتی خودش در بازار اندروید شناخته می شود. محصولات موفق همچون Transformer Pad TF300 ، Transformer Infinity Pad TF700 ، Nexus 7 که این آخری اوج موفقیت ایسوس بود و توانسته به تولید وفروش ماهسانه ۱ میلیون واحد نیز برسد و البته روز به روز نیز بر طرفدارنش افزوده می شود. همچون دو محصول تلفن – تبلت ایسوس یعنی Padfone و Padfone 2 نیز قابل اشاره و ستایش می باشند.

۷- زد تی ای (ZTE)

زد تی ای برندی است با افتخار چینی! این کمپانی چینی امسال با چند تلفن همراه در بازارهای آمریکا حاظر شد که البته نسبتا هم موفق بود. این کمپانی با تنوع بخشیدن به محصولاتش می تواند آینده بسیار روشن تری داشته باشد. به هر ماهیتا کمپانی ZTE یکی از بزرگترین کمپانی های ارتباطی و مخابراتی می باشد پس می تواند (یعنی باید بتواند) محصولاتی با کیفیت و مورد نیاز بازار تولید کند.

۸- سونی (Sony)

درست است که سونی محصولات هیجان انگیزی در این چند مدت معرفی کره است اما در کل امسال سال موفقی برای سونی نبوده. به خصوص در بازارهای آمریکا. چون سونی تنها با اپراتور AT&T قرار داد ( یکی از ۵ اپراتور بزرگ آمریکا ) دارد پس نتیجه این می شود که در بهترین حالت آن ها به یک پنجم بازار آمریکا می توانند دسترسی پیدا کنند. سونی نیز امسال با محصولات جدید و جذابش یعنی خانواده Xperia Z می تواند موفق باشد به شرطی که بازاریابی بیشتری کند و با اپراتورهای مختلف همکاری کند.

۹- هوآوی (Huawei)

هوآوی دومین شرکت تمام چینی این لیست است. این کمپانی امسال با محصولاتی نسبتا زیاد توانس به موفقیتی نسبی در بازار دست پیدا کند. هوآوی حتی وارد بازارهای کشور ما نیز شده است و اخیرا هم با محصولی تحت نام G600 با مشخصاتی فوق العاده و قیمتی باور نکردنی بسیار مورد توجه قرار گرفته است به طوریکه برای خرید تا حدود ۷۰۰ هزار تومان بهترین گزینه بازار می باشد! هوآوی نیز در صورتی که نبض بازار را درست بشناسد و با ارائه چند محصول مناسب می تواند سال آینده پیشرفت های زیادی در این بازار کند.

۱۰- ایسر (Acer)

ایسر نیز تبلت ساز معروف تری است تا اسمارت فون ساز! تبلت سازی که بیشتر محصولات Low End تولید می کند با قیمت هایی معمولی و زمانی که Nexus 7 معرفی شد تقریبا بازار Acer نیز از دست رفت چون خرید محصولاتش با توجه به وجود نکسوس ۷ توجیه نداشت. به هر حال ایسر برای پیشرفت باید تکانی اساسی به خودش بدهد و با رویکردی جدید محصولات آینده خودش را معرفی و عرضه کند.

لازم به ذکر است که این لیست نظر وب سایت های خارجی می باشدو مسلما نظر ما در “تک فارس” می تواند متفاوت از این لیست باشد. به نظر شما امسال کدام یک از این کمپانی ها موفق تر ظاهر خواهند شد؟ کدام یک ممکن است افول کنند؟ برترین کمپانی سال آینده را کدام یک می بینید؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 3r گفت:

    عالی بود.
    تگرا ۴ و اسنپدراگون ۸۰۰ هم احتمال بسیار زیاد برتر بودن اسمارتفون های سال جاری(۲۰۱۳ )رو مشخص خواهد کرد!

    • علیرضا گفت:

      اما به نظر شخصی من ساپورت نرم افزاری گوشی ها بعد از عرضه برتر بودن اون ها را مشخص میکنه. باید منتظر موند و دید امسال چی میشه

      • 3r گفت:

        درسته…
        سامسونگ با ارائه ی اس۴ گام بزرگی از لحاظ توسعه دادن نرم افزار انجام خواهد داد که برتریش رو (چه در فروش چه در محبوبیت و چه در بنچمارک )در میان آندروید ی ها تضمین خواهد کرد.
        ولی ورود اون دو پردازنده هم مهم خواهد بود و این که اچ تی سی و الجی و… بین این دو انخاب،کدوم رو انتخاب می کنن،هم مهم خواهد بود
        TNX A LOT

        • علیرضا گفت:

          البته در جریان هستید که سامسونگ برای گلکسی اس ۴ از هیچ کدوم از این پردازنده ها استفاده نمی کنه

          • 3r گفت:

            بله از چیپست خودش که در CES معرفی کرد،(احتمال داره)استفاده خواهد کرد.(۸هسته ای با نام اکتا)
            هنوز Gpu هم به طور رسمی تأیید نشده!
            ولی به هر حال اون دو پردازنده در هر گوشی ای که به کار گرفته شه،اون گوشی یکی از رقیبان اس۴ خواهد شد.

  • KHOSRO گفت:

    عالی بود ممنون