LG G Pro 2 در برابرSony Xperia Z1 (قسمت دوم) - تکفارس 
LG G Pro 2 در برابرSony Xperia Z1 (قسمت دوم) - تکفارس 

LG G Pro 2 در برابرSony Xperia Z1 (قسمت دوم)

Arrow
۵ فروردین ۱۳۹۳ - 12:00
LG G Pro 2 در برابرSony Xperia Z1 (قسمت دوم)

سلام به خوانندگان عزیز. این پست دومین قسمت مقایسه ی گوشی های LG G Pro 2 و Sony Xperia Z1 است تعدادی از ویژگی های این دو گوشی را با هم مقایسه میکند. پست های بعدی هم ادامه ی بررسی تخصصی میان این دوگوشی است و فقط برای زیاد بودن مطالب قسمت بندی شده است.

ساخت و رابط کاربری:

پوست گوشی الجی با امکانات زیادی بسته بندی شده و بعضی از این امکانات مانند دونیم کردن صفحه نمایش در حین انجام چند کارچندین جهت به گوشی LG G Pro 2 میدهد. اما گوشی سونی این امکانات را ندارد اما پوسته ش روشن تر است و کار را راه می اندازد

گوشی LG G Pro 2 در کنار این که گوشی جدید تری است،از جدیدترین ورژن اندروید ۴.۴ یا همون کیت کت به صورت پیشفرض برخوردار است در حالی که گوشی Sony Xperia Z1 به Android 4.3 آپدیت شده و هنوز منتظر آمدن کیتکت برایش است. تفاوت بین این دو نسخه ی اندروید زیاد قابل مشاهده ی ظاهری نیست( کیتکت رنگ های سفید را به جای آبی قبول میکند و امکاناتی مانند Immersive Mode را معرفی میکند). اما در زیر لباس امکانات زیادی نهفته است که شامل افزایش سرعت بهینه ساختن میشود

چیزی که تفاوت ظاهری بین این دو گوشی را بسیار بزرگ تر میکند رابط کاربری بالای ورژن اندروید است.الجی از پوسته ی Optimus خود استفاده میکند، در حالی که سونی از رابط کاربری Timescape خود استفاده میکند. رابط کاربری الجی به همراه رنگین با رنگ های متحرک، انیمیشن های فلشی و متغیر و دید کارتونی بامزه ای دارد. پوسته ی سونی کامل تر است، با رنگ های آهنگین بیش تر-هنگامی که انیمیشن ها آنجا هستند،آن قدر ها هم در صورت شما نیستند

LG-G-Pro-2-Review-01-UI  LG-G-Pro-2-Review-02-UI LG-G-Pro-2-Review-03-UI LG-G-Pro-2-Review-04-UI

رابط کاربری گوشی LG G Pro 2

Sony-Xperia-Z1-Review-020 Sony-Xperia-Z1-Review-024 Sony-Xperia-Z1-Review-023 Sony-Xperia-Z1-Review-025

رابط کاربری گوشی Sony Xperia Z1

در اصلاح امکانات و برنامه ها گوشی LG G Pro 2 بسته بندی شده است. الجی تعدادی بهینه سازی معرفی کرده است برای رابط کاربری فبلت، و قسمت موردعلاقه ی ما دونیم شدن صفحه نمایش یا “Dual Window” چند کار همزمان که به شما اجازه میدهد دو برنامه ی همزمان در کنار یکدیگر اجرا کنید. این قابلیت تقریبا مشابه چیزی است که سامسونگ با TouchWiz انجام داده،اما کار الجی صاف تر است مانند قابلیتی که  در واقع در مولتی تسکینگ رابط کاربری جدید-شما به راحتی با نگه داشتن دکمه ی ‘back’میتوانید برنامه هایی که آخرین بار استفاده کردید باز کنید و میتوانید برنامه ها را از آنجا بکشید و در دونیمه ی صفحه نمایش فعال کنید. در حال حاضر، ۱۵ تا برنامه وجود دارد( از جمله  Chrome و YouTube )که قابلیت اجرای چند کار را پشتیبانی میکنند. گوشی LG G Pro 2 همچنین از تک-دستی حالت انجام پشتیبانی میکندکه تمام صفحه نمایش شما را به یک سایز کوچک تر جمع میکند(قسمت دکمه را ضربه ی تند شدید بزنید تا این قابلیت را فعال کنید) یا کوچک تر کردن صفحه کلید( به صفحه کلید ضربات تند و شدید بزنید تا این قابلیت فعال شود). این گوشی هم چنین با یک قابلیت امنیتی جدید عرضه میشود که ‘Knock Code’ نامیده میشود و به شما این اجازه را میدهد که شکل امنیتی که شامل چهار یا هشت لمس بر روی یک مربع ۲×۲ است. شما میتوانید آن شکل را مستقیم از صفحه ی قفل لمس کنید( بدون مجبور شدن به بیدار کردن گوشی) برای بازکردنش- این کار به صورت شسته رفته روی صفحه نمایش انجام میشود اما شما باید به دومی عادت بکنید یا که این برای گوشی وقت میگیره تا روشن بشود بعد از کشیدن شکل امنیتی. همچنین به طور اعتیادکننده گزینه های زیادی در G Pro 2 هستند برای پوسته های کاستوم و همه نوع از قابلیت های جدید کوچک-قابلیت داشتن تصویر زمینه با چندین عکس همزمان( که تصویرهایش هنگامی که شما پنل های هوم ر ضربات تند و شدید میزنید تغییر میکند)، برای دوباره اندازه گرفتن آیکون ها و برای داشتن پشتیبانی برای جهت گیری منظره در  پنل خانه.

گوشی سونی چنین امکاناتی ندارد ولی در تلنگری برای چیزها، در حافظه سبک تراست. مسلما، سونی اجازه میدهد برنامه های کوچکتر مانند ماشین حسابو یک نوت بالای صفحه نمایش اصلی اجرا شوند، اما کارایی این با کارایی مولتی سکینگ فرق دارد.

همچنین هر دو دستگاه قابلیت first-party برنامه هادر افزایش دفترتلفن و پیامرسانی دارند. مجموعه ی برنامه های الجی شامل یک file manager, backup, notes, weather, calculator, alarm, email, video و music apps در حالی که به سونی بسیار شبیه است به جز این که برنامه های weather, backup وfile manager apps را ندارد. در واقعیت، شما همیشه میتوانید بر Google Play Storeبا کاتالوگ بیش از ۱میلیون برنامه حساب کنید

LG G Pro 2 با یک سنسور فروسرخ در بالای خودش می آید که شما میتوانید از آن مثل کنترل از راه دور تلویزیون استفاده کنید، و برای استفاده از این قابلیت، الجی نرم افزار QRemote را سرهم بندی کرده است که کار را بدون زنگوله و سوت انجام میدهد. همچنین الجی نرم افزار دستیار صدای خودش را سرهم بندی کرده است که QVoice نامیده میشود و شما میتوانید برای افزایش Google Now از آن استفاده کنید. QVoice با الویت دسترسی به نرم افزارهای هسته می آید، بنابراین شما میتوانید چیزی در خطوط “call dad” یا “text my sister” بگویید، اما برای عملکرد تمام کلمات مثل جست و جو کردن در اینترنت ما Google Now که سریع تر و دقیق تر است را ترجیح میدهیم.

صفحه به اندازه ی کافی بزرگ داشتن از قابلیت های هر دو گوشی است، بنابراین دکمه های روی صفحه نمایش به ندازه ی کفی بزرگ و فضای خوبی دارند، راحت برای تایپ کردن. صفحه کلید الجی یک ردیف دلخواه به همراه شماره ها دارد و این قطعا در زمان صرفه جویی میکند، به علاوه ی این که شامل همه چیز میشود و یک ذره بیش تر احساس راحتی دست میدهد.

پردازشگر و حافظه:

چیپ چهار  هسته ای Snapdragon 800 که استفاده شده و تست شده که با خودش روان بود، کارهای بدون لگ و صلاحیت این را بیش تر بازی های قوی را اجرا کند.

گوشی های LG G Pro 2 و Sony Xperia Z1 هر دو گوشی های اخرین مدل که  بسیار قوی ساخته شده اند و هر دو در کارکرد بسیار روان هستند و لگی ندارند. کاربران “Civilian” کسانی که به بنچمارک زیاد و اجرای بازی های سنگین  اهمیتی نمی دهند قطعا این دو دستگاه را در کارکرد مساوی میبینند.

کاوش کردن بالای جزییات تکنولوژی قطعا فقط تفاوت های کوچکی زیر لباس هستند. هر دو از سی پی یو quad-core Snapdragon 800 SoC و از نسخه ی MSM8974 استفاده میکنند، و انقدر زیاد درباره ی این چیپ تلاش ها و تست هایی شده که نیازی نیست در جزییات بیش تری فرو رویم- حقایق این ها هستند، این به راحتی  میتواند از پس  حتی سنگین تر لود ها بر بیاید. مشخصات سخت افزاری بین این دو گوشی هم قابلیت ۳ گیگبایت رم برای LG G Pro 2 هستش اما برای Sony Xperia Z1 این حافظه ۲ گیگابایت هستش.

حافظه ی داخلی گوشی LG G Pro 2 32 گیگابایت هستش که این حافظه برای Sony Xperia Z1 16 گیگابایت هستش. اما خبر خوب برای کاربران قرتمند این است که هر دو دستگاه قابلیت پشتیبانی از حافظه ی جانبی  microsd تا ۶۴ گیگابایت را دارند

اتصالات و اینترنت:

گوشی غول پیکر LG G Pro 2 شاید بسیار لذت بخش تر برای مروگری در اینترنت باشد اما در حقیقت سرعت هر دو گوشی در مرو سایت ها یکسان است

بگویین این چه قدر سخت است که یک فبلت را با خودتون به اطراف بچرخونین اما این یک تجربه ی آزاد برای مرورگری است. گوشی ۵.۹ اینچی LG G Pro 2 یک استثنا برای نسخه ی دسکتاپ وبسایت های زیاد نیست اما بسیار بهتر به نظر میرسد(اما نه در حد  عالی) بر روی صفحه نمایش بزرگ و این یک نکته ی مثبت است. هر دو گوشی های سونی و الجی با مروگر موبایل کروم به صورت پیش فرض می آیند و این کار را بسیار آسان میکند با تاچ روان و باز کردن سریع صفحات و زوم کردن بدون لگ.

در قسمت اتصالات، شما ۴G LTE را بر هر دو دستگاه دارین با حداکثر سرعتی که به ۱۵۰ مگابایت در ثانیه برای دانلود میرسد. تمام پایه ها هم به خوبی پوشش داده شده اند هر د موبایل از دو شبکه ی وای فای پشتیبانی میکنند، Bluetooth 4.0 و A-GPS و NFC. برای اتصال به مانیتورهای همراه در LG G Pro 2 میتوان بر SlimPort حساب باز کرد در حالی که Sony Xperia Z1 با یک پورت MHL می آید.

LG-G-Pro-2-Review-08-internet LG-G-Pro-2-Review-09-internet LG-G-Pro-2-Review-10-internet

مرورگری در LG G Pro 2

Sony-Xperia-Z1-Review-038

مرورگری در Sony Xperia Z1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.