مقایسه: تفاوت عکس های گوگل استریت با نقاشی هایی از ۱۷۰۰ میلادی - تکفارس 
مقایسه: تفاوت عکس های گوگل استریت با نقاشی هایی از ۱۷۰۰ میلادی - تکفارس 

مقایسه: تفاوت عکس های گوگل استریت با نقاشی هایی از ۱۷۰۰ میلادی

alierna
۵ فروردین ۱۳۹۳ - 02:22
مقایسه: تفاوت عکس های گوگل استریت با نقاشی هایی از ۱۷۰۰ میلادی - تکفارس 

Shystone یکی از ایدتورهای بزرگ در زمینه ی عکس، عکس هایی از گوگل استریت را با نقاشی هایی از سال ۱۷۰۰ میلادی از شهر لندن در هم آمیخته. امروز کارهای زیبای این هنرمند را برای شما آورده ایم. تلفیقی از هنر تکنولوژی حال و هنر ۳۰۰ سال پیش

عکس هایی که گوگل با استفاده از سرویس گوگل استریت خود از تک تک نقاط دنیا می گیرد باعث شده بتوانیم یک نقطه ی مورد نظر را که نقاشی آن از صدها سال پیش موجود است را کنار عکس زمان حال گذاشته و تفاوت ها را با چشم ببینیم. در این پست عکس هایی از شهر لندن گرفته شده و با نقاشی های نقاش بزرگ ایتالیایی، Canaletto در هم آمیخته شده. این نقاشی ها که در سال های نزدیک به ۱۷۰۰ میلادی کشیده شده بسیار زیبا و پر جزئیات هستند.

گوگل استریت یکی از معروف ترین پروژه های گوگل است که شما را به خیابان های تمام دنیا می برد. اگر تا به حال از آن استفاده نکرده اید، استفاده از این برنامه را به شما پیشنهاد میکنیم.

البته Shyston برای اینکه بتواند تصاویر را به خوبی روی هم تطبیق دهد مجبور به کم و زیاد کردن نسبت های تصویر شده که در کل هیچ مشکل و تغییر منفی ای بر روی تصاویر نگذاشته است.

قبلا هم پروژه هایی مانند اینکار دیده بودیم اما هیچ کدام به این زیبایی و کاملی نبودند. ویژگی خاص Shyston انتخاب مکان هایی است که آن زمان بوده و هنوز هم پا برجا هستند، و این باعث می شود ما بتوانیم تغییرات پیرامون آن ساختمان را ببینیم و درک بهتری داشته باشیم. البته نقاشی های بسیار زیبای کانالتو هم بی تاثیر نبوده. یکی از نکاتی که با دیدن این تصاویر به آن پی می بریم این است که با توجه به تمام تغییرات و پیشرفت علم، به نظر خیلی چیزها زیاد تغییر نکرده است. درست است، خیلی از افرادی که در تصاویر نقاشی شده اند حتما تا به حال از این دنیا رفته اند یا حتی هیچوقت وجود نداشته اند، اما فضای اصلی شهر همانی که بوده مانده. در اینجا جدا از بقیه ی جنبه های علم و تکنولوژی، به زیبایی های تلفیق هنر و علم می پردازیم.

با هم این نقاشی های زیبا را میبینیم.

london2 london9 london3 london10 london8 london7 london6 london5 london4 london1-660x439

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید