معرفی بازی جذاب Rome Total War II - تکفارس 
معرفی بازی جذاب Rome Total War II - تکفارس 

معرفی بازی جذاب Rome Total War II

sepehr.shahi
۷ فروردین ۱۳۹۳ - 18:11
معرفی بازی جذاب Rome Total War II - تکفارس 

Rome Total War II صحنه ی جنگ های اروپای باستان را به واقعیت تبدیل کرد!  اگر با سری بازی های Total War آشنا نیستید حتماٌ این مطلب را بخوانید.

سری “توتال وار” همیشه مرکز ثقل آشوب های کوچک و بزرگ بوده است و “روم توتال وار ۲ ” این فلسفه را به نتیجه ی عقلانی اش رسانده. در تلاش شما برای فتح اروپای باستان، ژنرال ها و جنگ سالاران شما دسیسه های سیاسی دشمنانتان  را فرو می نشانند و با رهبری سربازان در کوچه و خیابان ها شهر و یا در دشت وصحرا، در راستای افزایش نفوذ شما قدم بر می دارند. با اینکه به دلیل مشکلات تکنیکی عرضه ی این بازی کمی به تعویق افتاده بود، Rome Total War II جزر و مد نبرد های حماسی و تن به تن را به زیبایی به تصویر می کشد و همچنان که پا جای پای غول های استراتژیکی پیش از خود می گذارد، نام خود را نیز در زیارتگاه خدایان استراتژیک حک می کند.

کمپین مشهور سری توتال وار در Rome II  به طرز چشمگیری گسترده تر شده است. ملت های قابل بازی تقریبا همان ها هستند که در Rome Total war بودند ولی سیستم مرز های بین کشوری دوباره طراحی شده تا تفاوت اقوام بربر و ملل متمدن به خوبی نشان داده شود. این فرهنگ ها هرکدام گیم پلی متفاوتی دارند تا تفاوت تاریخی آنها نیز برای مخاطب ملموس باشد.

اقوام هِلنی و رومی تأکید بیشتری روی پایتخت ها و تولیدات صنعتی دارند ولی اقوام دیگر از شبکه ای پراکنده تر از شهر ها و تولیدات استفاده می کنند. این در بازی به این معناست که اقوام بربر می توانند تقریبا از هر نقطه امپراطوری سرباز بگیرند و سپاه خود را سریع تر تشکیل دهند. این البته یعنی قیمت و دستمزدی گرانتر بابت تشکیل ارتش پرداخت می کنند.

2043248-675757_20130611_011

 

در کنار نو سازی سیستم مدیریت ایالتی، تغییرات دیگری هم برای کنترل امپراطوری در نظر گرفته شده. فرمان برداری عمومی و رضایت شهروندان شما به ساختمان هایی که می سازید، درگیری در هر نوع جنگ، مالیاتی که از آنها می گیرید و نیم دوجین عامل دیگر وابسته است. فاکتور های مؤثر در رضایت شهروندان آنقدر زیادند که کنترل دستی آنها تقریباٌ غیر ممکن می نماید و این یعنی وتی مردم شورش می کنند، همیشه نمی توان به آسانی اوضاع را مدیریت کرد.

در منوی کاربری آپشن ها و گزینه های بی شماری در نظر گرفته شده که فرمول Total War را از آنچه بود بسیار پیچیده تر کرده اند. اگر جاسوسان شما از فرا رسیدن سپاه دشمن خبر بیاورند نیرو هایتان می توانند با توجه با آن ناحیه خاص، شبیخونی برای دشمن فراهم کنند یا با تقویت اسحکامات و سنگربندی، پیروزی دشمن را تبدیل به شکستی خونین کنند.آب هوا نیز روی عملکرد جاسوسان، دیپلمات ها و قهرمانان شما تأثیر می گذارد و به دست آوردن اطلاعات در مورد ترکیب سپاه دشمن- مثلاٌ تعداد سواره نظام یا تیر اندازان – به شما کمک می کند نقاط ضعف دشمن را بشناسید و با توجه به آن نقشه ی خود را طرح ریزی کنید.

2cfdb958997e94a7002cf50704a639d2 Rome_ii_total_war_11

در زمان هدایت نیرو ها در جنگ نیز، تجربه ای خواهید داشت که در بازی های استراتژیک کمیاب است: تاکتیک های جنگی باستانی، شکستن نظم سربازان و ایجاد رعب و وحشت!  حمله به طرفین سپاه، پرتاب تیر و نیزه بر سر دشمن و خرد کردن سرباز ها زیر پای سواره نظام سنگین باعث شکستن صف و وحشت آنها و در نتیجه فرار از صحنه ی نبرد می شود. این بدان معناست که نیازی نیست همه ی افراد دشمن را بکشید و جان نیرو های خود را به خطر بیاندازید تا پیروز میدان باشید.

Total_War_Rome_2_Fiche2 total-war-rome-2_arverni_oathsworn

 

روحیه فاکتوری مهم است. اگر با دقت عمل کنید دور از ذهن نیست که با یک واحد از نیروهایتان سه یا چهار واحد دشمن را فراری دهید و اگر آن واحد خاص ژنرالی نیز به همراه داشته باشد این عدد به هشت واحد و یا بیشتر هم می رسد. هوش مصنوعی بازی بیشتر اوقات تصمیمات عجیبی در رابطه با جایگذاری نیرو ها و حرکت شان می گیرد مخصوصاٌ اگر شما با درجه ی سختی پایین بازی کنید. با این حال نقشه ریزی ضعیف، حمله های آشفته و یورش های غیر متمرکز می تواند صحنه ی نبرد را برای نیرو های شما تبدیل به حمام خون کند.

2237288-678757_20130903_003

 

اگر این اشتباهات را انجام دهید، صحنه ی شکست آنها با صدا گذاری عالی و تأکید روی جلوه های نظری بسیار تأثیرگذار است. حتی اگر شما تعداد نفرات حاضر در هر واحد را از منوی گرافیکی کم نکنید، هر نفر از سربازان دیده می شود. هر کدام با توجه به شمشیر، سر نیزه یا تیری که به هرجای بدنشان اصابت می کندمی جنگد و می میرد. تعداد بیشمار نفرات حاضر در تصویر و حرکات پیچیدشان گیج کننده است.جای تعجب نیست که در درگیری های بزرگ، حتی رایانه هایی که قوی تر از رایانه ی توصیه شده برای اجرای این بازی است، به تته پپته می افتد!

700px-PaintedOnes 1053369_480309528710919_2004735621_o

 

زاویه دوربین هم متاسفانه در این نبرد های عظیم، مخصوصاٌ در شهر ها کمی مشکل ساز است و جمع آوری اطلاعات سخت می شود که با تشکر از نقشه ی تاکتیکی که در نظر گرفته شده این نیز قابل حل است. از آنجا می توانید بازی را متوقف کرده، دستور یا دستوراتی به نیرو ها بدهید و با از سر گرفتن بازی به تماشای عملکرد استراتژی خود بپردازید. با این حال عدم توانایی بازی کن در جابجایی سریع بین “دید پرنده” و دیدِ نزدیک تر، یکی از نقاط قوت Rome II را تحت الشعاع قرار می دهد.

total-war-rome-2-army-screenshot_1600 Total-War-Rome-2-4

 

متأسفانه، هنوز تعدادی باگ چهره ی  این بازی بی نظیر را خدشه دار می کنند. مثلاٌ به جای بافت اصلی، شما کادری که بافت در آن کار شده را میبینید که در بعضی موارد در آن با حروف دشت نوشته شده: Texture. ابته این برای کاستن از ارزش بازی کافی نیست اما آنقدر رواج دارد که مشکل جدی باشد. مخصوصاٌ در ترکیب با بی ثباتیِ گاه به گاه بازی. هرچند وقت یکبار هم یک منو یا جعبه دیالوگ درست لود نمی شود که شما را در حالتی گیر می اندازد که راه فراری جز خروج از بازی و از دست دادن کمی از اطلاعات ندارد!

700px-EgyptPikemen

 

این مشکلات تکنیکی پیش پا افتاده بود اگر Rome II لحظاتی به واقع درخشان را رقم نمی زد. در بعضی موارد،به دلیل تاکتیک ضعیف و یا حتی شانس بد شما ممکن است با برتری عظیمی جنگ را شروع کرده و تنها با چند سرباز به خانه باز گردید. نتیجه ی بعضی از هیجان انگیز ترین نبرد ها با تاکتیکی که شما با فقط چند واحد سربازان خود میریزید تغییر می کند: اگر تنها ژنرال شما و بادیگارد هایش زنده مانده اند هنوز شانس زنده ماندن دارید. برگرداندن ورق و گرفتن پایتخت دشمن یا دفاع از نقطه ای مهم، یکی از لذت بخش ترین تجربیات در Rome II است.

2237287-678757_20130903_002

زیبایی دیدن اجرای یک نقشه ی بی نقص در Rome II  با انواع سبک نبرد ها که هرکدام شرایط پیروزی و ملاحظات نیروهای خود را دارا هستند جانی دوباره می گیرد. جنگل های انبوه، شهر ها، رودخانه ها و دشت ها هرکدام  نیاز به تاکتیک خاص خود دارند و نیروهای خاصی در آنها بهتر می جنگند. این نبرد ها معمولا بزرگنمایی نقشه ی کمپین هستند. محاصره ها، شبیخون ها و نبرد های رود خانه ای بسیار بر شرایط جغرافیایی تکیه دارند و این بدان معناست که اکتشاف سرزمین های اطراف، تأثی به سزایی در اعمال نظامی و تحاجمی بازی کن دارد.

2049128-675757_20130802_005

 

برای اینکه واقعاٌ مهارت خود را امتحان کنید، بازی را آنلاین بازی کنید. Rome II جنگ های تک به تک، نبرد های کو-آپ و کمپین های رقابتی را نیز ساپرت می کند. با اینکه هوش مصنوعی حریف قدری است، بعضی از جنبه های دیپلماتیک و جدا از نبرد بازی در مقابل یک انسان دیگر بسیار جذاب است. رابطه ی سنگ-کاغذ-قیچیِ جاسوس ها، قهرمانان و گماشته ها نیز مهمتر شده و معمولا پایان عجیبی دارند.

صرف نظر از باگ ها، Rome II مرز بین تاکتیک و استراتژی را کمرنگ تر از قبل کرده که باعث خلق درامی لذت بخش در هر بُعد شده است. این بازی واقعاٌ فرزندی چر افتخار برای خانواده ای نامدار است.

هزاران سال است که جنگ چهره ی جهانمان را تغییر داده است. مردانی که آزادی خود را میجویند، خانواده هایی که به قدرت می رسند و آنهایی که نام خود را در تاریخ حک می کنند، همه این ها بطن حماسه ها و داستان های بزرگ را تشکیل می دهد. Rome II این قصه را به زیبایی نقل می کند.

این هم چند عکس زیبا از نبرد های دریایی این بازی:

30788-total_war_rome_2_wallpaper

 

gaming-total-war-rome-2-screenshot-9

gaming-total-war-rome-2-screenshot-10

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.