چه گوشی بخرم؟ - تکفارس 
چه گوشی بخرم؟ - تکفارس 

چه گوشی بخرم؟

abbass1376
۷ فروردین ۱۳۹۳ - 13:17
چه گوشی بخرم؟ - تکفارس 

چه گوشی بخرم؟

بله! شاید این سوال بسیاری از شما هست که چه گوشی بخرید که در آینده پشیمان نشوید.و شاید خرید یک گوشی خوب به یک مشکل پیچیده واساسی تبدیل شده چون انواع و اقسام زیادی دارند و شما نمیدانید که کدام یک از آن ها را بخرید که در آینده پشیمان نشوید.شاید نتوان یک گوشی رو به عنوان بهترین گوشی انتخاب کرد چون نظره همه درباره گوشی ها متفاوت است و همه یک شرکت و یک موبایل رو تحت نظر نمیگیرند.

خوب حالا میخوایم به کمک هم به پاسخ این سوال که چه گوشی بخریم به پردازیم.

اولین ملاک برای خرید گوشی برای افراد مبتدی و کسانی که اشنایی لازم رو ندارند ظاهر گوشی است که از نظر من اصلا مهم نیست و نظره من و تعدادی زیادی از مردم جهان سخت افزار و سیستم عامل گوشی حرف اول رو می زنند.چون گوشی که از سخت افزار خوبی ساخته شده باشه به احتمال خیلی کمی ظاهر بدی خواهد داشت.خوب همان طور که گفتم مهم ترین ملاک برای خرید گوشی سیستم عامل است.گوشی ها از سیستم عامل هایی ساخته شده اند مثل :

Android:اندروید

ios : ای او اس

Windows Phone : ویندوز فون

blackberry : بلک بری

و…

خوب در اینجا به بررسی سیستم عامل های بالا پرداخته و ویژگی ها و نقاط ضعف آن را بررسی کنیم.

 

۱. Android   android-mobile-platform-logo

اندروید در حال حاضر پرفروش ترین سیستم عامل موبایل بوده و از روزی که این سیستم عامل عرضه شده رشد زیادی داشته است.

این سیستم عامل توسط گوگل ساخته و توسعه یافت.

برنامه و نرم افزار های زیادی برای اندروید ساخته شده که هر کدوم کار های مختلف رو برای شما انجام می دهند و علاوه بر نرم افزار بازی های زیادی برای این سیستم عامل در مقایسه با ios ساخته شده اما کیفیت نمایش سرعت و… در ios بهتر است.

اندروید  به همراه پوسته‌ها، ویجت‌ها و ابزارهای خاص خود عرضه می‌کنند. بعضی از این موارد عالی هستند و بعضی خیر. برخی افراد از این سفارشی‌سازی‌ها خوششان نمی‌آید ولیکن سازندگان دستگاه‌های اندرویدی در سال‌های اخیر بر مشکلات کندی محصولاتشان فائق آمده و در حال حاضر نرم افزارهای سفارشی خوبی عرضه می‌کنند.

اندروید از ورژن های مختلف تشکیل شده که اخرین آن ها۴.۳ jelli bean است که به تازگی روی یک galaxy s4 مشاهده شد و عملکرد خوبی داشت.

از نظر من اندروید انتخاب خوبی برای سیستم عامل گوشی خود است و از آن میتوان در انواع کارهای اداری.سرگرمی.مکالمه.و…. به راحتی استفاده کرد.

در حال حاضر تعدادی از شرکت های بزرگ گوشی ساز مثل  Samsung . Htc . huawei و… برای گوشی های خود از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

خوب تا این جا یکی از سیستم عامل مهم جهان در اسمارت فون ها رو بررسی کردیم.

۲.iosios-logo

ios سیستم عاملی است که در  آیفون، آیپد و آیپاد به کار رفته و کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته و یک از قوی ترین سیستم عامل های جهان می باشد.

سیستم عامل ios توسط شرکت Apple ساخته و توسعه یافته است.

 گوشی های ios  اکثرا لمسی بوده و با کلید کاره زیادی ندارید کاربردی ترین کلید در این گوشی ها کلید خانه یا home استو به همین دلیل کار با این نوع گوشی ها بسیار اسان بوده.

مهم‌ترین نکته در مورد سیستم عامل iOS را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد: نرم افزارها. iOS به صورت پیش‌فرض نرم افزارهای خوبی دارد و در واقع نسبت به دیگر گوشی ها نرم افزارهای مفید و کارای بیشتری را ارایه می‌کند. نرم افزارهایی در زمینه‌ی بازی و سرگرمی، کار و تجارت و… . بسیاری معتقدند که iOS بهترین مرورگر همراه را دارد. درست است که از ادوبی فلش پشتیبانی نمی‌کند اما سریع‌تر از سایر رقباست و کار با آن ساده‌تر است.

هر ساله شرکت اپل از ورژن جدیده ios خود رونمایی می کند که بالاترین انها تا الان ios 7.1 بوده است.

ios نیز انتخاب مناسبی برای سیستم عامل گوشی خود است اما به دلیل بالا بودن قیمت این گوشی ها نسبت به گوشی های اندرویدی کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.

۳ . windows phoneWindows-Phone-8-logo

یکی دیگر از سیستم عامل های مهم امروز ویندوز فون است که توسط شرکت مایکروسافت ساخته توسعه یافته است.

نرم افزار های کمی نسبت به andorid .ios برای ویندوز فون عرضه میشوند که همین باعث میشود که کاربر هایی که از این نوع گوشی ها استفاده میکنند کم باشند.

خاص‌ترین ویژگی ویندوز فون، عملکرد صفحه‌‌ی خانه‌ی آن است. به جای آیکون‌ها و ویجت‌ها با مربع‌های بزرگی به نام کاشی‌های زنده روبرو هستیم که به صورت خودکار آپدیت می‌شوند تا اطلاعات مربوطه را نمایش دهند. این کاشی‌ها در مشاهده‌ی سریع اطلاعات و انجام کارها مفید واقع می‌شوند و البته در دیگر پلتفرم ها هم یافت می‌شوند اما نه با همان تنظیمات متنوع و قابلیت سفاشی‌سازی خوبی که صفحه‌ی خانه‌ی ویندوز فون دارد.

اگر شما دنبال یک گوشی هستید که میخواهید انواع بازی های روز دنیا را با ان تجربه کنید این سیستم عامل انتخاب خوبی نیست ودر واقع پول خود را هدر دادید شما باید android . ios استفاده کنید.

مشارکت نوکیا در این پلتفرم منجر به تولید محصولاتی زیبا و رنگارنگ مثل لومیا شده که همچنان موفقیت آن به حد تضمین‌ شده نرسیده است. هنوز مایکروسافت یا دیگر سازندگان گوشی های ویندوز فون، اقدامی‌ بزرگ انجام نداده‌اند که ویندوز فون را به عنوان یک مدعی مطرح کند. بسته به نوع شخصیت شما، داشتن یک گوشی متفاوت ممکن است جالب باشد یا برعکس، یک مشکل بزرگ محسوب شود

خوب ما در این جا از مهم ترین سیستم عامل های جهان نام برده و همه را بررسی کردیم البته شاید برای افرادی چیزهای دیگر مثل :دوربین و سرعت وحافظه داخلی و… مهم باشد که این مشخصات نیز جای خود را در انتخاب گوشی دارند اما به نظر من اگر شما گوشی انتخاب کنید که از نظر سیستم عامل قوی باشد مطمعنا در سایر قسمت های گوشی نیز قدرمتند . شیک . زیبا است . امیدوارم حرف های من مورد پسند واقع شده باشه و کلام اخر :

برای خرید یک گوشی خوب شما باید دنبال گوشیی باشید که android باشد یا ios چون فعلا این دو سیستم عامل در صدر بهترین سیستم عامل های اسمارت فون ها قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید