تبلت ارزان قیمت بخریم یا نه ؟ - تکفارس 
تبلت ارزان قیمت بخریم یا نه ؟ - تکفارس 

تبلت ارزان قیمت بخریم یا نه ؟

taham
۷ فروردین ۱۳۹۳ - 12:22
تبلت ارزان قیمت بخریم یا نه

در بازار پر هیاهو و پر سروصدای تبلت و دستگاه های اندرویدی نمیتوان به راحتی تصمیم گرفت که آیا خریدن یک محصول به صرفه خواهدبود یا خیر در ادامه به بررسی تخصصی تبلت های ارزان قیمت خواهیم پرداخت.

شاید شما هم در بازار جنس های ارزان قیمت و فریب دهنده را دیده اید که دوست داشته اید که آنها را خریداری کنید اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا قیمت این محصولات کمتر از سایر محصولات مشابه با آن است؟شاید بگویید بخاطر امکانات کمتری که ممکن است نسبت به سایر محصولات داشته باشد اما ما می گوییم فقط این نیست.

در ادامه به صورت خلاصه نکات مهمی را بررسی خواهیم کرد:

۱-کیفیت پایین سخت افزار

تبلت های اندرویدی بسیاری در بازار با برند های مختلف وجود دارند که از نظر قدرت اسمی سخت افزاری(قدرت اسمی به معنای نام قطعه سخت افزاری و قدرت آن روی کاغذ است)

مشابه محصولات با قیمت بالا تر هستند. اما از این مسئله غافل نشوید که کیفیت قطعات و عمر آنها و همچنین بازدهی قدرت قطعات این محصولات بسیار بسیار پایین تر از حد تصور خواهد بود و این به معنای این اسا که پس از خرید این محصولات شما احساس می کنید که پول خود را دور ریخته اید و این کاملا احساس درستی خواهد بود برای مثال میتوان به تبلت های چینی درجه ۲ با برند های بسیار ناشناخته اشاره کرد که در محدوده قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در بازار عرضه میشوند. همچنین می توان به مدل Marshal ME 702 و ۷۰۱ اشاره کرد که با وجود تبلیغات فراوان فروش چندانی در سطح بین المللی نداشته است و کیفیت فوق العاده پایین آن شما را شگفت زده خواهد کرد.از جمله مشکلات این تبلت ها می توان به خاموش شده های مکرر اشاره کرد که شما را کلافه خواهد کرد.

۲-غیر استاندارد بودن سیگنال ها و امواج

هنگامی که یک کمپانی سازنده استاندارد های لازم را رعایت نکند بدون شک مشکلی در محصولات خود یافته است که به اخذ موارک استاندارد مورد نیاز علاقه ای نشان نمیدهد برای مثال می توان به امواج کنترل نشده ای که از تبلت های غیر استاندارد ساطع میشود اشاره کرد که خود موجب مشکلات زیادی از لحاظ به خطر انداختن سلامت جامعه میشود. برای مثال تبلت های چینی درجه ۲ موجود از این دسته هستند که معمولا ۲ سیم کارت را پشتیبانی میکنند. این مسئله در مورد گوشی های تلفن همراه نیز صادق است.

۳-کیفیت پایین بدنه و باتری

مواد اولیه به کار رفته در ساخت بدنه این نوع تبلت ها نیز بسیار کم کیفیت هستند و زیبایی چندانی هم ندارند و برای مثال با یک بار ضربه خوردن به راحتی غیر قابل استفاده میشوند همچنین می توان در مورد باتری و شارژدهی این تبلت ها نیز صحبت در که به علت نیاز به توان بالا که باز هم به رعایت نکردن استاندارد ها مربوط میشود باعث میشود که باتری دستگاه در عرض چند ماه برای مثال ۲ یا ۳ ماه کاملا فاسد شود و دیگر قابل استفاده نباشد.

نتیجه گیری:

پس میتوان در مجموع این نکته را ذکر کرد که اگر قصد خرید تبلت دارید و پول کافی برای خرید یک برند معتبر ندارید فعلا از فکر خرید تبلت بیرون بیاید و راضی به خرید تبلت های ارزان قیمت نشوید چون مانند این است که پول خود را در جوی آب ریخته اید.

امیدوارم تونسته باشم راهنمایی خوبی در این زمینه به شما عزیزان کرده باشم.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید